Bisiklete Yeni Başlayanlar için 4 Tavsiye

Bisiklet sporunda, profesyoneller için önerilere sıkça rastlanır, ancak yeni başlayanlar için çok fazla tavsiye yazısı bulamazsınız. Bisiklete başlamak istiyorsunuz ancak nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? Tavsiyelerimizi okuyun ve başlangıç seviyesindeki bisiklet sürücüleri için 4 altın kuralı öğrenin.

1. Bisiklet kullanmak için mükemmel bir sporcu olmanıza gerek yok

Bisiklet genellikle mükemmel kondisyona sahip, olimpiyat sporcusu formundaki insanlar için bir spormuş gibi gösterilir. Bu durumda, sanki her şey acı çekmeye bağlıymış, bisiklet sürmek yüksek tepeleri çıkmak veya bir dağın zirvesine tırmanmakmış gibi algılarız.

Bisiklet sürücülerinin çoğunluğu için, bu tanım gerçeklikten epey uzaktır. Düşününce, bisiklet öncelikle ulaşımı kolaylaştırmayı sağlayan bir araçtan başka bir şey değildir.
Bugünkü bisikletler, son derece hafif, sağlam ve kullanımı kolaydır. Çok inişli çıkışlı bir bölgede yaşamıyorsanız, A noktasından B noktasına gitmek yürümekten daha zor değil, üstelik çok daha hızlıdır.
Öyleyse bu eski tarz sözleri unutun. İnsanların büyük bir bölümü için bisiklet sürmek, yapmak istedikleri diğer şeylerden daha zor değildir.

2. Kendi hızınızda ilerleyin

İyi bir bisiklet sürücüsü olmak için ne bir koça, ne de bir nabız ölçere ihtiyacınız var. Bütün bu araçlar gerçekten kendinizi mükemmelleştirmek istediğinizde önem kazanabilir, ancak sadece formunuzu korumak ve eğlenmek için bisiklete biniyorsanız, her çalışmayı bilimsel deneye dönüştürmenize gerek yok. Yavaş başlayın ve giderek sürdüğünüz mesafeyi artırın.

3. Bisiklet malzemelerinize iyi bakın

Bisiklet bakımı nasıl yapılır?

Günümüzde bisikletler basit makinelerdir. Bu yüzden bisikletinizin bakımını ve tamirini kendiniz yapabilirsiniz. Zinciri düzenli olarak yağlamayı ve temizlemeyi unutmayın, bu sayede bisikletinizdeki aktarım ideal düzeyde kalacaktır.

Bisikletinizin bakımını profesyonel birine bıraksanız bile, en azından tekerleğinizi tamir etmeyi öğrenmenizi tavsiye ederiz. Yollarda her ihtimale karşı hazırlıklı olmak için, evde kendi kendinize alıştırma yapın. Her zaman yanınızda bir bisiklet pompası ve yedek iç lastik bulunsun.

4. Rahatlıktan ödün vermeyin

Bisikletin üstünde uzun zaman geçirmek rahatsızlık verebilir. Ayağınızı yere bastığınızda kovboy gibi yürümemek için jel destekli tayt kullanmanızı tavsiye ederiz. Eğer rahatsızlık hissi devam ederse, selenin açısını ayarlamanız veya seleyi değiştirmeniz yararlı olacaktır.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s