Kışın Sorunsuz Bir Şekilde Bisiklet Kullanmak için 10 Tavsiye

Soğuyan hava, kısalan günler ve donun ardından kayganlaşan yollarla beraber, kış mevsiminde dışarıda yaptığınız bisiklet gezilerinin sorunsuz geçmesi için bütün tedbirleri almak gerekiyor. Aşağıda, kışın yapacağınız bisiklet antrenmanlarının sorunsuz geçmesi için 10 tavsiye bulacaksınız.
1) Dayanıklılığa odaklanın

Kış sürüşlerinde, çok fazla efor sarf etmeyin. Sezon uzun sürecek ve buna hazır olmalısınız. İyi bir başlangıç için, yüksek oranda efor sarf etmeden önce, temeli oluşturmalısınız. Temeliniz oluşunca, işin zorlu kısmına dayanmak daha kolay olacak. Dayanıklılığınızı geliştiren bu evreyi atlamamalısınız.

2) Başka sporlar da yapın

Bisiklet antrenmanlarınızı tamamlamak ve daha etkili hale getirmek için farklı disiplinlerden yararlanın ve hafta içinde değişik sporlarla ilgilenin. Yüzme, koşu, ev egzersizleri, MTB, yol, pist, spinning, duatlon, triatlon, takım sporları… Seçim sizin!

3) Uygun bir spor kıyafeti giyin

Kışın, dışarıda hava sıcaklığı çok düşük olabilir (özellikle gölgede). 20ᴼC’den düşük sıcaklıklarda kış sezonu kıyafetleri giymek gerekir. Kaslarınız, eklemleriniz kısacası tüm vücudunuz sıcak havada daha iyi korunmaktadır. Bu sayede incinme ve hastalıkları engellemiş olursunuz. Dağ bisikletinde, kıyafetiniz parkurunuzun özelliğine, güneş ışınlarına, yüksekliğe, vb.ye göre değişir. Yollarda, nemli ve gölgeli alanlarda, inişlerde veya soğuma esnasında sıkı giyinmeyi ihmal etmeyin.

4) Kademeli olarak ilerleyin

Kışa hazırlığın birinci kuralı çalışmalarınızın düzenliliğidir. Antrenmanlarınızda efor süresini yavaş yavaş artırın.

5) Çeşitlilik katın

Kış boyunca uzun süre bisiklet sürdüğünüzde, vücudunuz belli bir hızda pedal çevirmeye alışır. Değişiklik yapma veya hızlanma kapasiteniz ise azalır. Bu kötü alışkanlığı yenmek için, her antrenmanda kısa bir süre hızınızı artırın.

6) Takım halinde çıkın

Kondisyonunuzu nasıl arttırırsınız? Dayanıklılığınızı artırma evresi, yalnızsanız size uzun gelebilir. Dostlarınızı veya iş arkadaşlarınızı motive edin! Yolda, arkadaşlarınızla birkaç saatlik bir çalışmada, bütün gezinti boyunca sohbet edebilirsiniz. Dağ bisikleti sürerken, arkadaşlarınıza meydan okuyabilir veya küçük oyunlar oynayabilirsiniz, böylece çalışmanız çok daha eğlenceli bir hal alır.

7) Tekniğinizi nasıl geliştirirsiniz?

Dağ bisikletinde, çalışabileceğiniz birçok teknik hareket mevcuttur. Yolda nefes almak, pedal çevirmek, grup halinde sürmek, rüzgâra karşı sürmek vb. için bu tekniklerden yararlanın.

8) Hava durumunu takip edin

Kışın, hava koşulları hesaba katılır ama antrenmanlarınızın tarihini her zaman hava koşullarından dolayı değiştirmeniz mümkün olmaz. Yine de, hava durumunu göz önünde bulundurmak, kötü hava koşullarına maruz kalma riskinizi azaltır. Kışın, havanın en yumuşak olduğu saatler 10:00 ve 15:00 arasıdır. Soğuk havalarda, çalışmalarınızı (seans süresine bağlı olarak) cumartesi öğleden sonra ve ertesi gün sabahın geç saatlerinde olmak üzere planlayın.

9) Motivasyonunuz yüksek olsun

Bisiklet çaba gerektiren bir spordur ve kendi limitinizi aşmayı antrenman yaparak öğrenirsiniz. Bu psikolojik faktör üzerinde çalışarak antrenmanlarınızdan daha çok verim alabilirsiniz.

10) Bisiklet esneme ve koruma egzersizleri

Kendinizi daha fazla geliştirmek için, çalışma sonunda esneme ve koruma egzersizleri yapın. İlki kaslarınızın güçlendirilmesini destekler, ikincisi ise çalıştırılan kaslarınızın ve tendonlarınızın gevşemesini sağlar.

Son olarak, kış mevsiminde bir önlem daha almalısınız: Kilonuzu kontrol altında tutmak. Maksimum 3 kilo fazlanız olmalı. 3 kilonun üstünde bir fazlalık, bisiklette ilerlemenizde telafisi zor bir gecikmeye sebep olabilir.

Kaynak : B’twin


4 thoughts on “Kışın Sorunsuz Bir Şekilde Bisiklet Kullanmak için 10 Tavsiye

  1. Yahu nerede görülmüş, bisiklet sporunu yüzme ile desteklemek?
    Sakat mı kalalım; diz kapağımız mı dönsün?
    Bunu tum yüzücüler ve bisikletciler bilir.
    2 sporu gün takriben yapmak ancak vücuda zarar verir.

    Beğen

    1. Merhaba,
      Yorumunuz için teşekkürler. Bisiklet sporu özellikle bacak ve sırt kaslarınızı çalıştıran bir spordur. Farklı bölgelerinizi çalıştıran sporları kendinize en uygun olabilecek programla yapmanız bünyenize zarar vermez. Burada dinlenme seanslarını iyi ayarlamak ve hareketleri vücudunuza zarar vermeden doğru uygulamak gerekir. Ayrıca yüzme ve bisikletin beraber uygulandığı triatlon yarışlarını buna örnek olarak verebiliriz.
      Sporla kalın.

      Beğen

  2. Birde kıyafet önerilerinde bulunsanız iyi olacaktı. derece kapsamlı havalarda giyilmesi gerekenler bisiklet aksesuarları gibi…

    Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s