Kayakta Ders Almadan İlerleyin!

KAYAK NASIL YAPILIR? 
Kayak ekipmanlarını keşfedin!

Bu sene kayak dersleri almak için bütçeniz müsait değilse, canınız ders almak istemiyorsa veya dersleriniz ancak haftaya başlıyorsa bile size kayakta ilerlemenizi, stilinizi ve tekniğinizi geliştirmenizi sağlayacak tavsiyeler veriyoruz.

1. Kayak videoları izleyin
Kayak, free-ride, serbest kayak veya Alp disiplinli kayak yarışmaları ile ilgili filmler izlediğinizde her şeyin mümkün olduğunu göreceksiniz. Ayrıca hangi yöntemle ve hangi pozisyonda kaymanız gerektiğini de öğrenebilirsiniz. Film izlemek, kayak yapma motivasyonunuzu da artırır!

2. Kayak tekniğinizi nasıl geliştirirsiniz?
Kilometrelerce yol kat edin! Sağa dönüşler, sola dönüşler… Yeşil, mavi, kırmızı ve nihayet siyah pistler… Kat ettiğiniz her kilometre kendinize biraz daha güvenmenizi sağlar. Böylece kendinizi daha rahat hisseder ve tekniğinizi geliştirirsiniz.

3. Kayak malzemelerinizi koruyun
Kayaklarınız biraz olsun bilenmemişse ve ayakkabı tabanınız iyi hazırlanmamışsa güzel kavisler çizmeniz imkânsızdır. Kayak ve snowboard malzeme kalitesinin çok önemli olduğu sporlardır. Malzeme kalitesi, performansınızı doğrudan etkiler. Eğer pist, sert ve buzluysa kayaklarınızı 2-3 günde bir bilemelisiniz.

4. Sınırlarını zorlayanları takip edin!
Ayağında kayakla doğan arkadaşınız, gölgesinden daha hızlı kayıyor. Onu takip etmeyi deneyin! Ancak kendinizi tehlikeye atmadan, yani her daim hızınızı kontrol altında tutarak. Bu size sınırlarınızı zorlama, “asla yapamam” dediğiniz şeyleri yapma ve bu sayede, kayakta ilerleme imkanı sağlar.

5. Nefes almayı unutmayın
Bazen, hareketlerimiz, alt ve üst bedenlerimizin koordinasyonu, kayakları paralel tutmak, kayak batonlarının yerle teması, bu akşamki dersler, kurstaki en genç kişinin nasıl ilerlediği gibi şeyleri düşünmeye konsantre olduğumuzda nefes alıp vermeyi unutuyoruz. Nefes alın! Burada bunun için varsınız ve bu sizi hayatta tutuyor, nefes alıp vermek kaslarınıza oksijen gitmesini sağlar.

6. …ve şarkı söylemeyi de
Biraz daha gevşemek için, küçük bir şarkı mırıldanın! Küçük bir melodi yorgunluğunuzu alacak, dikkatinizi biraz başka yere vermenizi sağlayacaktır, farkında bile olmadan kayacak, arkanızı dönüp “Az önce indiğim yer siyah pist değil miydi?!” diye soracaksınız.

7. Gençleri takip edin!
“Amca, gelsene haydi, ağaçların arasından atlayacağız!” Ne tuhaf değil mi, 8 yaşındayken bu ünlü “atlamalar” sizde en ufak bir korku yaratmazken 15 yıl sonra buna cesaret bile edemiyorsunuz! Çocukların sizi yönlendirmesine izin verin, ağaçların arasında kayarken eğlenmeyi ihmal etmeyin ve çocukluğunuzdaki kaygısız halinize dönün.

8. Kayağa formda gelin
Kayak tatilinizden birkaç hafta veya birkaç ay önce, kayak veya snowboard yapmaya vücudunuzu hazırlamalısınız. Asansöre binmeyi unutun, koşmaya veya bisiklete binmeye başlayın ve düzenli kalça, kol ve karın egzersizleri yapın. Bu hazırlıklar kayaktan maksimum faydalanmanızı ve yaralanma riskini azaltmanızı sağlar. Ayrıca kayak öncesi egzersizleri yazımızı da okuyabilirsiniz

9. Benzer sporlar yapın
Snowboard, doğrudan doğruya kaykaydan esinlenmiştir. Aynı şekilde denge kabiliyeti gerektirir, dönmek ve sıçramak için aynı kasları çalıştırırsınız. Vücudunuz, hız gibi benzer hislere alışır. Yazın paten, sörf gibi sporlara başlayabilirsiniz. Dağ bisikletiyle iniş de eğimli bir yerden inişi öğrenmeniz için iyi bir yoldur.

10. Kayakta ilerleyebilmek için pozitif düşünün
Coué metodu kayakta da işe yarıyor. Her sabah ve her yeni pistten sonra kendi kendinize daha iyi olduğunuzu söyleyin.

Kaynak : Wed’ze


Bir Cevap Yazın