Evde Spor: Mekik Egzersizleri

Bu yazımızda sizlere tamamen ücretsiz yapabileceğiniz harika bir egzersiz serisi tanıtıyoruz! Evde spor için ideal egzersizlerden biri olan mekik çekmenin faydalarını inceleyeceğiz.

Mekik nedir ve hangi kasları çalıştırır?

Mekik egzersizleri temelde karın kaslarınızı çalıştırır. Mekik egzersizlerinizin çeşitliliğine ve tekniğine bağlı olarak karın bölgenizdeki bütün büyük kaslar yoğun bir şekilde çalışabilir. Ancak mekik süresince diğer birçok büyük kas grubu statik kalabilir, bu yüzden bütün vücudu çalıştıran bir egzersiz arıyorsanız ya mekik egzersizini uyarlamanız ya da yanında başka egzersizler de yapmanız gerekecektir.

Mekik nasıl çekilir?

Standart mekik için sırtınız yere dayalı şekilde başlayın. Dizleriniz bükülü olmalı, bu sayede ayak tabanlarınız omuz genişliğinde açık ve düz bir şekilde yerde olur, bu size rahat bir temel sağlar. Uyarlayabileceğiniz birkaç kol pozisyonu vardır. Bu pozisyonun birtakım faydaları vardır. Öncelikle, gövdenizi bir kare içinde tutmanızı sağlar, bu sayede kalktığınızda kontrolsüz bir şekilde yanlara dönmezsiniz. İkinci olarak ise her hareketi bitirirken karın kaslarınızı çalıştırmak yerine kollarınızı uzatarak bunlardan destek almanızı engeller. Mekik çekerken kollarınızı hangi pozisyonda tutarsanız tutun, karın kaslarınız sayesinde doğrulmaya çalışmalısınız. Yavaşça doğrulup geri gidin ve maksimum fayda için iki yönde de egzersizi tamamladığınızdan emin olun.

Farklı mekik egzersizleri
Amaçlarınıza ulaşmak için mekik egzersizlerini uyarlayabileceğiniz birçok yöntem vardır. En basitlerinden biri eğimli mekiktir. Bu hareket bir tarafa doğru dönmüş bir pozisyondan başlar ve siz kalktıkça ortaya doğru gelir. Eğimli mekiğin faydası şudur: standart mekik karın kaslarınızı sadece bir yönde geliştirirken, harekete dönüşler eklenince kaslarınızı farklı bir yönde çalıştırırsınız ve bu da standart mekik tekrar sayısını artırmaktan daha etkili olabilir.

Aynı zamanda çalışmanızı tüm vücuda yaymak için daha başka egzersizleri de çalışmanıza ekleyebilirsiniz. Örneğin, kol kaslarınızı çalıştırmak istiyorsanız çalışma esnasında bir topu tutabilirsiniz. Bu, karın kaslarınızın taşıması gereken yükü artırır. Aynı zamanda tekrarların arasında topu havaya kaldırabilirsiniz. Bunu elinizin altında bulunan herhangi bir topla yapabilirsiniz, elbette fitness topu nun ağırlığı hafif bir topa oranla mekiğin daha etkili olmasını sağlar. Aynı zamanda bacaklarınızı da çalıştırmak için bacaklarınızı kaldırabilir veya bisiklet sürme hareketi yapabilirsiniz. Tercihe göre fitness topu yerine kettlebell de kullanılabilir.

Güçlü karın kasları için günde kaç mekik çekmek gerekir?
Mekik egzersizleri ile ilgili en iyi şey, günlük yaşamda ve sporda birçok farklı şekillerde çalıştırılan karın kaslarını hedeflemesidir. Bu yüzden bu kasları çalıştırmak sizin için çok yararlı olacaktır, ancak yine aynı sebeple egzersizleri çok abartırsanız ve egzersiz sırasında incinirseniz takip eden günlerde bu durum size rahatsızlık verebilir. Bu yüzden başlangıç seviyesindeyseniz az tekrarla ve yavaş başlayın. Daha sonra yavaş yavaş tekrar sayısını artırın, bu kendinizi çok fazla zorlamanızı önleyecektir.

Özet
Mekik egzersizleri karın kaslarını çalıştırmanın harika bir yoludur, size daha sonra yapacağınız neredeyse bütün diğer fiziksel aktiviteler için yardımcı olur ve her yerde ücretsiz bir şekilde bu egzersizleri yapabilirsiniz.
Sadece Decathlon’da yer alan Domyos fitness malzemelerini web sitemizde bulabilirsiniz.


Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s