Sağlıklı Yaşam ve Yürüyüş

Egzersiz programınızı geliştirmeye çalışırken, sadece yüksek yoğunluktaki aktivitelere odaklanmak kolay gelebilir. Ancak bu sağlıklı bir yaşama giden tek yol değildir. Daha az yoğun fitness türleri de, eğer yeterince düzenli yapılırsa hedeflerinize ulaşmanızda size yardımcı olabilir. Örneğin yürüyüş, fit olmak isteyen herkes için mükemmel bir seçenektir, çünkü günlük yaşamınıza yürüyüşü dahil etmek çok kolaydır.

Attığınız tüm adımlar yararlıdır!
Daha yoğun egzersizler hızlıca kalori yakmanızı sağlar, ancak yürürken yakılan kalori sayısı da önemlidir. Canlı bir yürüyüş, otobüste, trende veya arabanın yolcu koltuğunda oturup televizyon seyrederken yaktığınızdan dört kat, hatta belki daha fazla kalori yakmanızı sağlar. Bu yürüme seansları uzun bir doğa yürüyüşünden asansör yerine merdiveni tercih etmeye kadar her şey olabilir. Günlük aktiviteleriniz arasına ekstra yürüyüşü dahil etmenizi sağlayan her yol günlük yakmayı hedeflediğiniz kalori miktarına sizi daha çok yaklaştıracaktır.

Herkes için ulaşılabilir
Çok az spor yürüyüş kadar ulaşılabilirdir. Sadece her yerde her zaman ücretsiz yapabileceğiniz bir spor olmakla kalmaz, aynı zamanda çok farklı kondisyon seviyelerine de uygundur. Düşük kondisyon seviyesinden yola çıkarak form tutmak istiyorsanız, doğrudan yoğun sporlara başlamanız incinme riski doğurabilir, aynı zamanda çok hızlı yorulursunuz. Daha düşük yoğunluklu bir spor olarak yürüdüğünüzde aktivite düzeyinizi daha yumuşak bir şekilde artırarak kademeli olarak formunuzu geliştirirsiniz.

Hobi olarak yürüyüş
Günlük yaşamınıza yürüyüşü dahil etmenin iki yolu vardır. Hobi olarak yürümeye başlayabilirsiniz veya yaşamınızın başka alanlarına, örneğin işe gidiş gelişlerinize yürüyüşü katabilirsiniz.
Doğa yürüyüşleri ise, hobi olarak yürümenin popüler bir yoludur. Bu yürüyüşler, diğer yürüyüş türlerine göre ekstra faydalara sahiptir. Yokuş çıkmak veya kayaları ve diğer engelleri tırmanmak zorunda kalmak düz zeminde yürümekten daha yoğun bir egzersiz olacak, nabzınızı yükseltecek ve daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olacaktır. Sert ve kaygan zeminde yürümek, doğa yürüyüşü ayakkabıları da giyilse, dengeyi sağlamak için bacaklarınızın daha fazla çalışmasına sebep olarak tırmanışla birleştiğinde bacak kaslarınızı da güçlendirecektir.

Doğa yürüyüşlerinin motive edici bir tarafı da vardır. Yorgun olduğunuzda çalışmak için motive olmak her spor için zordur. Ancak doğa yürüyüşlerinde aynı zamanda bir sonraki manzarayı görmek için ayrıca motive olarak yürüyüşünüze devam edecek ve sonunda ödülünüzün keyfini çıkaracaksınız!

Günlük yürüyüş programı edinin
İşe gidip gelme sırasında yürümenin faydalarından biri en risksiz ulaşım yöntemi olmasıdır. Trafik, toplu taşıma araçlarının gecikmesi gibi sorunlar olmaz, başkalarına çok daha az bağlı olursunuz. İşe gidiş geliş sürenizi etkileyen mesafe ve hızınızdır, bunların ikisi de büyük ölçüde sizin kontrolünüzdedir. Bu sayede işe gitmenin ne kadar zaman alacağını hesaplayabilirsiniz. Gördüğünüz gibi bu yöntemle işe geç kalışınızın artık mazereti yoktur.
Ev ve iş arası bütün mesafeyi yürümek herkes için çok pratik olmasa da her zaman yürüyüşünüzü artırmanın bir yolu vardır, örneğin otobüsten bir iki durak önce inmek, durağa arabayla değil yürüyerek gitmek veya işe arabayla gidiyorsanız arabanızı işten biraz daha uzak bir yere park etmek olabilir.

Özet
Yürüyüş harika bir egzersiz yoludur, herkes için ulaşılabilirdir ve günlük rutininize katmak çok kolaydır. Kalori yakmanızı ve aynı zamanda form tutmanızı sağlar.
Sadece Decathlon’da yer alan Newfeel ürünlerini web sitemizde bulabilirsiniz.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s