Yeni Başlayanlar için Yoga: Güneşi Selamlama

Güneşi selamlama veya Surya Namaskara, yoga pratiğinin temel unsurudur. Bu rutin, geleneksel Hatha yoganın ayrılmaz bir parçasıdır ve tüm vücudun çalışmasını sağlar. Sabahın erken saatlerinde güneşe karşı yapılır. Rutin, akışkan, kesintisiz ve nefes alış verişlerle desteklenen bir haraketlilik içinde gerçekleşen 12 postür veya asanadan oluşan bir zinciri içerir. Hareketin, gücü ve esnekliği artırma, fiziksel ve zihinsel rahatlama sağlama gibi sayısız faydası vardır. Bu hareket sayesinde, yaşam enerjisi veya Prana çok büyük ölçüde artar. Düzenli bir şekilde yapılması halinde, güneşi selamlama omurganın ve eklemlerin esneklik kazanmasını sağlar.

Aşağıda klasik bir güneşi selamlama rutininin aşamalarını anlattık. Vücudun her açılışında nefes alınmalı ve her kapanışında nefes verilmelidir. Tercihen, vücudunuzu dinamikleştirmek ve zihninizi uyandırmak için bu rutini sabahları yapmanızı öneririz, fakat aynı zamanda günün her saatinde de yapabilirsiniz. Bu egzersiz, iyi bir enerji ve daha iyi bir nefes farkındalığı ve en basit tabirle kendinizi iyi hissetmeniz içindir.

Güneşi selamlama pozisyonları
Güneşi selamlama pozisyonları

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s