Squat Nasıl Yapılır?

Squat Nedir?
Güç egzersizleri tabirini daha önce duymuş muydunuz? Fiziksel gücü ve kas yoğunluğunu artırmak için yapılan egzersizlere verilen genel bir isim bu. Squat da, bu tip egzersizlerin en bilinen türlerinden oluyor. Kelime anlamı sizi hayal kırıklığına uğratabilir, zira birebir çevirisi çömelme anlamına geliyor. (Evet, biz de daha havalı bir anlam bekliyorduk.) Ancak squat gerçekten de böyle yapılıyor: Genel olarak, bir ağırlık kullanarak çömelip kalkma eylemlerinden oluşuyor. Body-building ile uğraşanların yakından tanıdığı squat egzersizleri, sadece bu spora özgü değil. Genel olarak fiziksel gücünü geliştirmek ve özellikle sağlam bacak ile biçimli kalçalara sahip olmak isteyenler tarafından da yapılabiliyor. Kasık, kalça, bel, karın ve hatta kol kaslarını dahi çalıştıran bu özel çalışma, bu nedenle tam vücut egzersizleriarasında yer alıyor.

Squat Nasıl Yapılır?
Eh, asıl konuya geldik. Yukarıda da belirttiğimiz gibi, temel olarak yaptığınız şey bir ağırlık tutar halde çömelip kalkmaktan oluşuyor. Ancak ağırlığı tutuş şekliniz ve hatta ağırlığın türü, önem taşıyor. Egzersize dik durur halde başlıyorsunuz. Tutabileceğiniz ağırlık, dumbell, sağlık topu veya halter olabiliyor. Ağırlığın türüne göre, tutuş şekliniz de değişiyor. Örneğin dumbell, eller düz ve aşağıya bakar şekilde taşınıyor. Sağlık topunda, eller düz ve yere paralel şekilde tutuluyor. Halterde ise… Eh, tahmin ettiğiniz gibi genellikle boynun arkasında, kürek kemiklerinin üzerinde taşınıyor. (Egzersizin amacına göre, vücudun önünde, hatta boynun ön tarafında da tutulabiliyor.) Bundan sonra yapacağınız şey çok basit: Çömelip kalkacaksınız. Ancak vücut pozisyonunuzu doğru tutmanız, büyük önem taşıyor. Bu egzersiz sırasında yapılan iki temel hata var. İlki, diz ve ayak parmaklarınızın farklı yönlere bakması. Oysa ikisinin de aynı yönde durması gerekiyor. Diğer bir deyişle, dizlerinizi kırdığınızda yamulmamaya dikkat etmelisiniz. Diğer hata ise göğüs bölgesini eğilirken öne doğru çok fazla çıkarmak. Yaptığınız spor halter değil, bu nedenle göğsünüzün de –vücudunuzun geri kalanı gibi- dik ve düz şekilde kalması gerekiyor. En bilinen türleri ise şöyle:
-Back Squat : Bu çalışmada halter kullanılıyor ve halter, vücudun arkasında, boyun bölgesinde tutuluyor. Diğer bir deyişle, halter çalışması yapan sporcular ile aynı şekilde duruyorsunuz. Ancak onlardan farklı şekilde göğsünüzü öne çıkarmamanız ve dizlerinizi yanlara doğru bükmemeniz gerekiyor.

active sport body homme AH15
Back Squat

-Zercher Squat: Bu çalışma diğerlerine kıyasla biraz zorlu. Yine halterle yapılıyor ancak halter vücudun ön tarafında taşınıyor ve… Elle tutulmuyor. Zor olduğunu söylemiştik değil mi? Halter, dirseklerin üzerinde dengede tutularak taşınıyor. Kollarınızı kavuşturmuş gibi durarak, eğilip kalkıyorsunuz.
-Hack Squat: Yine halterle yapılan bu çalışmada, eller kalça bölgesinde birleştiriliyor ve halter de burada tutuluyor. Özellikle sırt bölgesini ve kol kaslarını çalıştırıyor.
En temel türler bunlar olsa da, front, overhead, box, split gibi çok sayıda squat hareketleri bulunuyor. Squat malzemeleri bu egzersiz içerisinde önemli bir yer tutsa da, bazı türlerinde hiç ağırlık kullanılmıyor ve sadece eller yere paralel şekilde öne doğru uzanmış tutularak oturulup kalkılıyor.

active sport body homme AH15 (2)
Hack Squat

Squat Çalışmak Vücutta Hangi Bölgeleri Çalıştırır?
Bu özel (ve etkili) egzersiz, gluteus maximus, quadriceps, gluteus medius ve transverse abdominus kaslarını çalıştırıyor. Bu Latince sözcüklerden pek bir şey anlaşılmadığı için kısa keserek yazalım: Kalça, karın, kasık, bacak, sırt ve kol kaslarını mükemmel bir şekilde çalıştırıp geliştiriyor, şekle girmelerini, güç toplamalarını ve büyümelerini sağlıyor. Sizi bir kas yığını haline getirmeden sıkılaştırma yaparak six pack sahibi olmanıza ve güçlü, biçimli bir vücut geliştirmenize yardımcı oluyor. Üstelik basit yapısı, onu hayatın her anında ve alanında yapılabilecek egzersizler arasına sokuyor. Başlayın çömelmeye, sağlıklı bir vücut sizleri bekliyor!


Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s