Evde Spor Nasıl Yapılır?

Evde Spor Yapılır mı?
Hem de kolayca yapılır! Hatta evde spor yapmak, günümüzde egzersiz yapmanın en kolay ve en hızlı yolu olarak biliniyor. Modern hayatın pek çok avantajı olsa da, dışarıda spor yapabilmek ne yazık ki bunlardan biri değil. Beton yığınları, yoğun trafik ve insan kalabalığı gibi hususlar, ev dışında rahatça spor yapmamızı engelliyor. Spor yapmak isteyen kişiler, bu nedenle salonlara veya kendi evlerine kapanıyor. Sanıldığının aksine olumsuz bir durum değil bu, zira evde spor yapmak pek çok avantaj içeriyor. Üstelik doğru uygulandığı takdirde, mükemmel bir forma girmenize de yardımcı oluyor ve kilo vermenizi hızlandırıyor. Bu yazımızda en popüler evde spor türlerinden birinden bahsedeceğiz: Pilates.

Pilates Nedir?
Pilates, ismini kurucusu Joseph Pilates’ten almış özel bir fitness tekniği. Ortaya çıkması, 1930’lu yıllarda, Almanya’da gerçekleşiyor. Dönemin siyasi koşulları, tüm vatandaşların devlet destekli ve zorunlu sıkı bir egzersiz yapmalarını gerektiriyor. Nitekim pilates, sahip olduğu zorlu beden hareketlerinin kökenini bu durumdan alıyor. Yine, o dönemde gerçekleştirilen Pilates, bugün gördüklerinizden çok farklı. O kadar zorlu ki, profesyonel atletler tarafından ancak yapılabiliyor. Günümüzdeki teknikler ise çok daha yumuşatılmış hareketler içeriyor. O döneme dek geçerli olan egzersiz anlayışı, bir hareketin çok sayıda tekrar edilmesi temeline dayanıyor. Pilatesin ise ilk yaptığı şey; bu anlayışı yıkmak. Bu sporda 500 temel egzersiz yer alıyor ve hepsi de birbirinden farklı bir şekilde yapılıyor. Yine, bu egzersizleri belirli bir sırada ve ritimde yapmak etkinlikleri açısından önem taşıyor. Nefes alma teknikleri dahi bu etkinliğin düzeyini artırıyor. Tüm bunlara yardımcı olmak için, bazı aletler de kullanılıyor. Bunları bugün pilates çemberi, pilates lastiği ve pilates topu adlarıyla biliyoruz. Amaç, karın, alt sırt ve kalça bölgelerini destekleyip geliştirmek. Yoğun bir kardiyovasküler egzersiz olan bu spor, kişiye güç ve esneklik sağlıyor. Bacak, kalça ve karın bölgelerini başka hiçbir sporun yapamayacağı ölçüde geliştiriyor. Nitekim bu nedenlerlefiziksel rehabilitasyon süreçlerinde dahi kullanılıyor.

kit yoga pilates
Evde Pilates

Pilates Nasıl Yapılır?
Sıkı bir disiplin gerektiren bir spor bu ve yukarıda da belirttiğimiz gibi, maksimum verim için hareketlerini kurallarına birebir uygun gerçekleştirmeniz gerekiyor. İşe bir pilates minderi sermekle başlayın, egzersizleri daha rahat yapmanızı sağlıyor. Hareketlerinize yoğunlaşmanız, bedeninizi uyum içinde kullanmanız ve hangi kasları kullanacağınıza dikkat etmeniz büyük önem taşıyor. Ağırlık merkeziniz karın, bel ve kalça çevresi olmalı. Bu kısımları destekleyip, vücudunuzun geri kalanı çalıştırmanız gerekiyor. Hareketler acele edilmeden ancak ara verilmeden yapılmalı, her biri bittiğinde bir diğerine geçmiş olmanız işin püf noktasını oluşturuyor. Yine, yukarıda da belirttiğimiz gibi nefes alışverişinizin de belirli bir ritimde yapılması önem taşıyor. Sırtınızın arkasına ve altına doğru nefes alıp, panik olmadan tamamını dışarı üflemelisiniz. Bu teknik, nefesi tamamen boşaltıyor ve kanı temizliyor. Pilateste yapılması gereken hareketlerin sayısı ve çeşidi oldukça fazla olduğundan bu yazıda ayrıntılara girmemiz mümkün değil, ancak buna ilişkin eğitim videoları ücretsiz bir şekilde bulunabiliyor. Yeni başlayanların önce bunları izlemesi ve genel bir fikir sahibi olması gerekiyor. Pilatesin faydalarını görebilmek için, tam anlamıyla “hakkını vererek” yapmanız önem taşıyor.
Decathlon, pilates için gerekli olan tüm malzemeleri uygun fiyatlarla satışa sunuyor.


Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s