Bir Decathlonlunun Kayak Tatili

Decathlon’un spor bloğunu okuyan tüm sporseverlere merhaba. Ben Hilal, Decathlon’daki işim websitesinin trafiğini yönetmek. Yani SEO yapmak. Birçok insanın, sporsever veya değil, bir kar tatili hayali vardır. Benim hayalim de bu yıl iş arkadaşlarımızla düzenlediğimiz bir tatille gerçekleşmiş oldu. Uludağ’da acemi bir snowboard tatilcisi 5 gününü nasıl geçirebiliri meraklılarına da anlatmak istedim. 5 ayrı yazıdan oluşan bu yazı dizisi umarım sizin de işinize yarar.

Kış Tatili Hazırlık Süreci

Valiz hazırlığımı son güne bıraksam da yanıma alacağım eşyalarımı daha önceden ayırdım. Ablam daha önceden kayak tatiline gittiği için kayak pantolonum, maskem, eldivenim ve içliğim vardı. Bana kayak çorabı, eldiven içliği almak kaldı. Normalde snowboard için mont almam da gerekiyordu ama sporu sevip sevmeyeceğime emin olmadığım için evdeki montlardan birini aldım. Eğer siz de evden götürmeyi düşünüyorsanız su geçirmez olduğundan emin olmalısınız. Bir de boyunluk yerine polar atkımı aldım, aslında iş gördü ama boyunluk taktığınızda atkıda olduğu gibi boşluklardan hava girmeyecektir.

Konaklamalı bir tatil planınız varsa otelinizde havuz olup olmadığını kontrol edip ona göre mayo, terlik de götürebilirsiniz. Ayrıca güneş gözlüğü de kaymadığınız ama dışarda dolaşmaya – oturmaya çıktığınız zamanlar için hayat kurtarıcı oluyor.

1. Gün

Ayarladığımız tur otobüsüyle pazar sabah 03.30’da yola çıktık ve 09.00-10.00 gibi 2. Bölgedeki otelimize geldik. Check-inmiz saat 14.00’te başlayacağı ve bizim sabırsızlığımız sebebiyle eşyalarımızı lobiye bırakıp kayak odasında üzerimizi değiştirdik. Toplamda altı Decathlonluyuz ve 3 kişi hariç (onlar da bir defa denemişler bir önceki yıl) hepimiz ilk defa snowboard yapacağız, tabii kayak geçmişimiz de yok. Bu yüzden, ilk seferimiz diyerek yanımıza yalnızca kayak eldiveni, gözlüğü, pantolonu gibi eşyalar aldık. Board ve ayakkabılarımızı günlük 50 TL’ye kiraladık, uygun mu pahalı mı bilemiyorum belki başka otellerde daha uygun bir ücrete de kiralayabilirdik.

Pazar günü, yani ilk gün, otelin önündeki az eğimli pistte skipass almadan denemelerimize başladık ve ilk 1 saatimiz pişmanlıkla geçti. Nedense hepimiz birden kayağın daha kolay olacağı yönünde düşüncelere kapılmaya başladık. Çünkü boardı bağlayıp ayağa kalkmamız çok uzun zaman aldı. Kimimiz boardu giydikten sonra yüzüstü konumdan ayağa kalkıyor, kimimiz de benim gibi oturma pozisyonunda kalkıyordu. Siz ilk defa başlayacaksanız ikisini de deneyip kendinize en kolay geleni yapabilirsiniz. Ayağa kalkanlarımız bu sefer daha büyük bir sıkıntıyla karşılaşıyor: Kaygan pist! Tabii içten içe bunun aslında olması gereken olduğunu biliyorduk ama hiç birimiz bu kadar zorlanmak istemiyorduk.

Birçoğumuzun aklında “ben yarın kayak deneyeceğim” diye düşünceler dönerken 5 metre 10 metre derken ilerlemeye başladık ve bu bize cesaret ve umut verdi. Tabii bizim umutlarımız arttıkça kayağa geçme işini de ertelemeye ve askıya almaya başladık. Öğle yemeğinden sonra odada biraz dinlenelim yoldan geldik derken hepimiz uykuyakalmışız. Bu tatlı uykudan uyanınca yine hep beraber biraz da hırsla bir üst seviye piste çıktık. Tabii skipassımız olmadığı için her 10-15 saniyelik kayıştan sonra gerçek sporcular gibi (en azından kendimizi öyle ikna ettik) boardumuzu sırtlanıp yukarı taşıyorduk. Bu pistte bir öncekinden çok daha rahat ettik çünkü eğim bizim düzgünce hızlanmamızı sağlıyordu, olur olmadık yerlerde düşmüyorduk.

Skipassız board taşırken

Snowboardın ilk öğrenilmesi gereken durma kalkma hareketlerini deneyimleyerek öğrendik. Hızlı (bize göre) olduğumuz anlarda ayaklarımızın topuklarına baskı kurarak durabiliyorduk, tek bir sorunla: anında yere çakılarak! Tabii birkaç saat antrenman yaparak bu sorunumuzu da çözdük ve pist kapanana kadar, yani 17.00’ye kadar denemeye devam ettik.

Boardlarımızı teslim edip akşam yemeğine kadar dinlenip hazırlandık ve yemekten sonra şömine başında biraz canlı müzik dinleyip, ki haklarını vermek gerek çok güzeldi, erkenden odaya gittik ve cumburlop yatağa!

İlk gün yaklaşık 5 saatte board üzerinde durma, 10 metre düz ilerlemeyi öğrendik. Hiç birimiz hoca tutmadı, gün sonuna doğru frenlememizi de konrol edebilmeye başladık.

İlk günün sonunda ayakta durup kaymayı öğrendik