Uludağ ve Bursa Gezisi

5 günlük Uludağ tatilimizi kötüleşen hava şartları sebebiyle Bursa’yı gezerek bitirdik. Hava şartları tatilimizi mahvedemez!

1. Gün

Rüzgarlı bir güne merhaba dedikten sonra şömine başına attım kendimi, bir önceki gün yaşadığım talihsizlikten dolayı keyfim pek yok (önceki yazımı okuyanlar bilir, kiraladığım board kırılınca satın almak zorunda kalmıştım). Hem zaten bir günüm daha var kayacak. Günümüm kahve ve kitapla geçirirken Bursalı arkadaşım boardumu tamir ettirebileceğim bir yer buldu. 30 TL’ye tamir edebileceklerini söylediler. Bakalım nasıl olacak…

Madem kaymıyorum skipassımı satayım, yarın kayarsam da ya arkadaşlarınkini kullanırım ya da yürüyerek çıkarım (zaten çok uzaklaşmam) diyerek dışarı çıktım. Benimkinin iki günlük süresi kalmıştı, Bursalı arkadaşım da belini incittiği için kaymıyordu, onunki de bir günlük kalmıştı. Sorduğum kişiler ya almış, ya da bir günlük almak istediklerinden yalnızca arkadaşımınkini sattık. Ben biraz daha şansımı deneyeyim derken satamadım…

Kayan arkadaşlarımız döndükten sonra saat 17.00’de başlayan afterski party için 1. Bölgeye ücretsiz otel servisiyle geçtik. Parti çok kalabalıktı kendimize kıyı bir yer bulduktan sonra biz de eğlenmeye başladık. Tüm gün spor yaptıktan sonra yemeğe kadar yatmak yerine neden partiye gideyim diyorsanız haklı olabilirsiniz ama bir defa afterskiye gittikten sonra son kararınızı vermenizi öneririm çünkü kısa bir tatile daha çok sığdırabilemenize fırsat veriyor. Bizim gittiğimiz dönemde kayak hocalarının meşaleyle kayma gösterisi de vardı.

Havanın giderek bozduğu dördüncü günümüzü bitirirken ertesi günü havanın daha da kötüleşeceği haberini aldık. Biz de madem kayamayacağız o zaman 5-6 saat sürecek otobüsü boşverip taksiyle şehir merkezine iner, gezer ve feribotla bir buçuk saatte döneriz diye düşündük ve tur firmasından iptalini istedik.

1. Gün Bursa Gezisi

Bugün otelden çıkışımızı alıp Bursa’ya ineceğiz. Kahvaltımızı yapıp hazırlandık ve saat 12.00’ye bir taksi ayarladık. Öncesinde boardumu kayak odasından teslim aldım ve bizimle Bursa’ya gelmek yerine hava şartlarına rağmen kaymak isteyen arkadaşıma bıraktım. Onun Wed’ze boardu ve çantası vardı, benimkinin (hemen de sahiplendim) bağlamalarını çıkardıktan sonra iki board da rahatlıkla sığdı. Taksiyle Bursa merkeze inmek 50-60 dk sürüyor ve 130 TL civarında tutuyor. Dört kişi olduğumuz için makul geldi ve Bursa’ya indik. Merkezde arkadaşlarımınızın arabasına eşyaları bıraktık ve Uludağ yolunun midemizde bıraktığı etkiyi dindirmek için Fatih Sultan Mehmet Bulvarı’nda bir yerde oturup dinlendik.

20160211_152409
Bursa’da Kozahan

Kendimize gelince klasik bir Bursa turuyla Ulucami ve çarşıları dolaştık. Kozahan’a girdik ve iskenderden sonra vakit kalırsa çay içeriz diye kenara not aldık ama iskendercideki sıra öyle uzundu ki çay içmeye vakit kalmamıştı. İstanbul’da yediğimiz birçok iskenderin aksine midemize dokunmayan iskenderden sonra feribota doğru yola çıktık. Feribota bindiğimizde artık iki kişi kalmıştık. 6 Decathlonluyla başlayan, 2 Bursalıyla devam eden bu sporlu & iskenderli tatilimiz o kadar güzel geçti ki döner dönmez kaleme almak ve anlatmak istedim. Sizin de eğer dönüş yolunda vaktiniz kalırsa bu güzel şehri dolaşmanızı tavsiye ederim.