Sarkan Kollara ve Sallanan Üst Bacaklara Çözüm: Pilates Çemberi

Birçok farklı kullanım alanı sunan pilates çemberi, kol kasları ve bacak kaslarınızı sıkılaştırmanız için size eşsiz bir fırsat sunuyor. Haftada 4 gün, 4 dakikanızı alacak bu kısa antrenmanların etkisi oldukça yüksek. 3 farklı seviyeyi sırasıyla takip edebilir veya kendi seviyenize göre bir tanesini seçebilirsiniz.

Birinci Seviye: Sarkan Kollar İçin Biseps Egzersizi

Sarkan kollarınızı bu başlangıç seviyesi egzersizle sıkılaştırmanız mümkün. Pilates çemberini avuç içinizle kalça kemiğiniz arasına yerleştirin ve sıkıştırın. Şıkıştırırken nefesinizi verin.

Set sayısı: 3 x 2 kol

Set başı sıkıştırma sayısı: 10

Dinlenme: Her set arası 30 saniye nefes molası

Çalıştırdığı kas: Biseps, oblik kası, omuz kası


İkinci Seviye: Abdominal – Kasık Egzersizi

Orta seviye bu egzersizi yaparken alt karın kaslarınızın ve kasık kaslarınızın nasıl çalıştığını yanmasından anlayacaksınız. Merak etmeyin, tüm bu yanma hissine değecek! Önce matınızın üzerine yatın ve pilates çemberinizi baldırlarınızın orta hizasına yerleştirin. Bacaklarınızı 60 derece kaldırın ve hafifçe çemberi sıkmaya başlayın.

Set sayısı: 3

Set başı sıkıştırma sayısı: 10

Dinlenme: Her set arası 30 saniye nefes molası

Çalıştırdığı kas: Abdominal ve kasık kasları


Üçüncü Seviye: Pilates Çemberiyle Boyun ve Omuz Kası Egzersizi

Kolay görünmesi sizi aldatmasın, oldukça zor olan bu egzersizde matınızın üzerine karın üstü yatmalı ve pilates çemberini iki elinizin arasına alarak omuz seviyenize çıkarmanız gerekiyor. Egzersiz boyunca gövdenizi yerden yukarı konumlandırın ve çemberi sıkın.

Set sayısı: 3

Set süresi: 20 sn

Dinlenme: Her set arası 30 saniye nefes molası

Çalıştırdığı kas: Boyun kasları ve omuz kasları

Hilal Yılmaz

SEM Uzmanı


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s