Kendinizi Sürekli Yorgun mu Hissediyorsunuz?

Enerjinizi yenilemek için üst üste kahve ya da enerji içecekleri tüketmeyi unutun ve ihtiyaç duyduğunuz enerjiyi düzenli spor yaparak sağlayın. Tezat gibi görünse de, yorgun bir vücut ile baş etmenin en etkili yolu vücudu aktif kılmaktan geçiyor.

Uzmanlar; diyabet, kalp rahatsızlıkları, obezite gibi rahatsızlıklarda semptomların azaltılması ya da sürekli yorgunluk hissinin azaltılması için düzenli egzersizi tavsiye ediyor. Çağımızın en önemli rahatsızlığı haline gelen yorgunlukla mücadele için de artık düzenli spor öneriliyor. Hiç egzersiz yapmayan kişilerin egzersize başladıkları ilk haftalarda halsizlik düzeyleri artsa da, yapılan egzersiz düzenli hâle gelince yorgunluğun hissedilir biçimde azaldığına dikkat çekiliyor.

Hangi Sporları Yapabilirsiniz?

Uzun vadede yorgunluğun zararları endişe verici hâle gelebiliyor. Yorgunluk tedavisi için vücudun kaybettiği enerjiyi bir devir daim metodu ile yerine koymanız gerekiyor. Bunun yolu da düzenli egzersiz yapmak. Hem zevkinize hem olanaklarınıza göre seçebileceğiniz çok çeşitli spor alternatifi olduğunu söylemek mümkün.

Aerobik: En fazla enerji veren egzersiz türlerinden biri aerobik. Ayrıca, aerobik kalp sağlığının korunması ve damarların daha etkin çalışması için de birebir.

packshot-d5-37-d537252a9eb24010be2b21033196edcd-spidid-1704251[8310671]tci_scene_002

Direnç Egzersizleri: Gücünüzü kullandığınız direnç egzersizleri kas oluşumuna ve metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olur. Bu da vücudunuz için gerek duyduğunuz enerjiyi sağlar. Yaşlandıkça zayıflayan kas oranını ve harcadığınız kalori miktarını direnç egzersizleri ile arttırabilir; böylelikle hem sağlıklı bir kiloya kavuşarak hem de enerji rezervlerinizi de yükseltmiş olursunuz.

Esnekliği Arttıran Egzersizler: Yoga ve tai chi gibi egzersizler stresi azaltır. Bilindiği üzere, stres enerji seviyesini düşüren en önemli etkenlerden biri. Esnekliğe, düzgün nefes almaya odaklanan bu tür egzersizler endişe seviyesini, yorgunluğu azaltır; vücudun enerji deposunun yenilenmesine olanak tanır. Vücuttaki endişenin, stresin azalması ve iç huzuru yakalamanız daha iyi uyumanızı; buna bağlı olarak da güne daha enerjik başlamanızı mümkün kılar.

packshot-b0-22-b022bcd58b794c2ea755a5dde8f871ec-spidid-1909960[8352396]tci_scene_001

Yorgunlukla Mücadelede Egzersiz Sıklığı ve Süresi Ne Kadar Olmalı?

Bir yetişkinin hem fiziksel hem ruhsal olarak sağlıklı olabilmesi için haftada en az 2.5 saat yürüyüş veya bahçe işleri gibi orta ağırlıktaki egzersizleri yapması önerilmektedir. Yüzmek, koşmak gibi biraz daha yüksek tempo içeren egzersizlerin ise sadece 75 dakika yapılması aynı faydayı sağlar. Yaşlandıkça kasların zayıflamasına karşı, kemiklerin ve kasların güçlendirilmesi için haftada iki kez 10’ar dakika süreyle ağırlık kaldırmak da oldukça yararlıdır.

Dikkat!

Düzenli egzersize başladıktan sonra yorgunluk düzeyinizde kademeli olarak bir azalma olmuyor ve kendinizi daha halsiz hissediyorsanız doktora başvurmayı ihmal etmeyin.

Kendinize motivasyon oluşturacak spor kıyafetlerini ve malzemelerini dilerseniz şimdi decathlon.com.tr adresinden alabilirsiniz. Ruhunuzun ve vücudunuzun ihtiyaç duyduğu zindeliği bir an önce ona hediye edin.

 


Bir Cevap Yazın