Ramazanda Kilo Vermek Mümkün mü?

Bu sorunun cevabı “evet, mümkün” şeklinde olsa da, sadece oruç tutarak zayıflamanın mümkün olmadığını belirtmemiz gerekiyor. Hatta tam tersine, oruç tutmak –özellikle alışık olmayan bünyelerde- tam tersi bir etki yaparak daha fazla kilo almanıza neden oluyor. Bu durum, iftar ve sahur arası yüksek kalorili besinler tüketmekten kaynaklanıyor. Gün boyu yemek yemeseniz dahi, bu süre zarfında normalde yediğinizden daha fazla yiyorsunuz – bu da dikkat edilmezse kilo alınmasına yol açıyor. Ramazanda spor yapmak, bu durumu engelliyor. Engellediği gibi, daha hızlı şekilde kilo vermenizi dahi sağlayabiliyor. Ancak bu özel dönem boyunca spor yaparken dikkat etmeniz gereken bazı hususlar var, zira vücudunuz normalde olduğundan daha fazla zorlanıyor.

Ramazanda diyet yapmanın tavsiye edilen bir şey olmadığını belirterek başlayalım, zira yaklaşık 16 saat aç kalan vücudunuz besine ve enerjiye ihtiyaç duyuyor. Ancak düzenli, sağlıklı ve azar azar beslenmenin de diyet kapsamına girdiğini hatırlatalım, bu açıdan bakarsak ramazanda diyet yapmanız gayet akla yatkın bir fikir oluyor!

levrek

İftar saatinde birdenbire yüksek kalorili yemeklere yüklenmek yerine azar azar yemeli ve hafif tokluk hissi geldiği anda yemekten kalkmalısınız. Sahura kadar beslenmeye devam etmeniz mümkün, dikkat etmeniz gereken tek şey bir defada çok fazla miktarda yemek tüketmemeniz. Aksi takdirde, vücut besinleri doğrudan yağ olarak depoluyor ve bu da kilo almanıza yol açıyor. Bu doğrultuda, sıvı ihtiyacınızı besin ihtiyacınızın önüne geçirmeniz de önem taşıyor – mineral kaybı, vücudunuzun en çok ihtiyaç duyduğu şeyler arasında yer alıyor.

Oruçluyken Spor Yapılır mı?

packshot-17-6e-176effc2649f4a3aa9a720ebd1b92462-spidid-1909665[8351860]tci_stock_001

Kısaca toparlamak gerekirse, yemek yemeyi iftardan sahura kadar uzanan süre içine yaymanız, bol bol sıvı tüketmeniz ve hafif tokluk hissini alır almaz da masadan kalkmanız öneriliyor. Ayran, meyve suyu ve soda tüketebilirsiniz, en az 2,5 litrelik sıvı depolamanız tavsiye ediliyor. Ancak kilo vermek için bu hususlar tek başına yeterli değil, spor yapmaya da devam etmeniz gerekiyor. Oruçluyken spor yapmak iyi bir fikir değil, zira vücudunuzun ihtiyaç duyduğu –ve yenileyemeyeceğiniz- sıvı ile mineraller, ter yoluyla dışarı atılıyor. Bu nedenle spor ve egzersizleri yine iftar ile sahur arasındaki süreçte yapmalısınız, aksi takdirde ciddi sağlık problemleri ile karşılaşmanız söz konusu olabiliyor. Uzmanların tavsiyesi, iftardan 1,5 – 2 saat sonra spor yapmaya başlamak ve antrenman sürelerini de kısa tutmak. Burada en sık yapılan hata, iftardan hemen önce ağır bir egzersiz yapmak şeklinde gerçekleşiyor. Nasıl olsa birazdan yiyip içebileceğim diye düşünerek yapılan bu egzersizler, vücudunuzu ciddi şekilde zorluyor ve iftar – sahur arası dönemi son derece yorgun geçirmenize neden oluyor.

Ramazanda Hangi Sporlar Yapılır?

Ramazan boyunca ağır sporlardan uzak durmanız da dikkat etmeniz gereken diğer bir husus. Yürüyüş, bisiklet, yüzme ve hafifletilmiş fitness, bu dönemde yapabileceğiniz en uygun sporlar arasında yer alıyor. Daha ağır spor türleri, bedeninizi gereksiz yere zorluyor ve herhangi bir fayda sağlamayı bırakın, zarara dahi neden olabiliyor. Her gün spor yapmanız da şart değil, profesyonel bir sporcu dahi üç gün boyunca egzersiz yapmazsa herhangi bir kayba uğramıyor. Bu nedenle, 2 – 3 günlük aralar vererek yukarıda belirttiğimiz sporları denemek en doğrusu; bu sayede hem kilo vermeniz ve hem de sporun faydalarını görebilmeniz mümkün oluyor. Örnek bir ramazanda spor programı vererek yazımızı noktalayalım ve tekrar hatırlatalım – doğru beslenmeniz ve uygun sporları yapmanız halinde, ramazanda kilo vermek mümkün oluyor.

Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Pazar
Yürüyüş (45 dakika boyunca, yürüyüş sonrası bir ara öğün yapılmalı) Dinlenme Bisiklet (30 dakika boyunca, spor sonrası sebze ve meyveler ile bir ara öğün yapılmalı) Dinlenme Yüzme (30 dakika boyunca, spor sonrası sebze ve meyveler ile bir ara öğün yapılmalı) Dinlenme Hafif Fitness (45 dakika boyunca, spor sonrası bir ara öğün yapılmalı)

Bu sporları elbette değişimli olarak yapabilir ya da tek bir spor üzerinden belirtilen sürelerde yapabilirsiniz.

İhtiyacınız olan tüm spor kıyafetleri ve spor ekipmanlarını Decathlon’da bulabilirsiniz, hayırlı Ramazanlar…


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s