Aerobik ile Yaza Fit Başlayın!

1960’lı yıllarda geliştirilmeye başlanan ve 1980’li yıllardan itibaren popüler hale gelen aerobik, oksijen kullanılarak vücut için gerekli olan enerjinin oluşturulmasını sağlıyor. Uzun süreli ve orta şiddette yapılan aerobik hareketleri vücudun metabolizma hızını artırmak ve kalp, akciğer sağlığını korumak için yapılıyor. Kilo verme açısından etkili olan egzersizler için atlama ipi, çember, step tahtası gibi doğru ekipmanların ve aerobik ayakkabısı, jimnastik mayosu, fitness tişörtü gibi kıyafetlerin seçimi büyük önem taşıyor.

aerobik

Aerobik Nedir?

Aerobik ve anaerobik olarak ikiye ayrılan antrenman türü, genel olarak kapalı ortamlarda gerçekleştiriliyor. Temel prensibi çalışma süresince oksijen yetmezliği çekilmesini engellemek olan aerobik egzersiz, kol, bacak, kalça gibi büyük kas gruplarını 15-20 dakika veya daha uzun süre ritmik bir şekilde çalıştırmayı amaçlıyor. Yürüyüş, bisiklet, koşu, yüzme ve step gibi uzun süreli yapılabilen ama düşük yoğunluklu egzersizler bu tür içerisinde yer alıyor. Buna karşılık anaerobik antrenman kısa sürede ve daha yüksek yoğunlukta yapılan ağırlık çalışması gibi aktiviteleri içeriyor.

Jimnastiğin ritmik ve artistik kollarının bir araya gelmesinden oluşan aerobik jimnastik ise esneklik, güç, hız, çabukluk gerektiren hareketlerin dansta yer alan ritimler ve tiyatral ifadeler ile desteklenmesinden oluşuyor. Aynı zamanda olimpik bir spor olan aerobik jimnastik çalışmaları, kapalı spor salonlarında yapılıyor.

aerobic

Aerobik Nasıl Yapılır?

Aerobik antrenmanlarında çalışma seansı genellikle ısınma, ana bölüm ve bitiş olmak üzere 3 bölüme ayrılıyor. Toplam çalışma süresinin 1/10’unu oluşturan ısınma bölümü kasları yeterli derecede ısıtmanızı sağlıyor. En sıkı hareketlerin yapıldığı ana bölüm, kası formda tutmanıza ve dayanıklılık kazandırmanıza imkân tanıyor. İdman sırasında harcanan oksijenin geri kazanılması açısından önemli olan bitiş bölümünde rahatlatıcı hareketlere ve hızlı tempoda yürüyüşe yer veriliyor.

Aerobik hareketlerini yaparken zaman arttıkça, yapılan antrenmanın şiddetinin azaltılması; zaman azaldıkça ise antrenmanın şiddetinin artırılması tavsiye ediliyor. Aerobik hareketleri ilk defa yapılıyor ise temponun yavaş yavaş artırılması kalori yakım hızını olumlu önde etkiliyor. Etkili bir solunum için aerobik egzersizleri sırasında 3-4 adımda 1 nefes alınacak şekilde nefes alıp vermenizi ayarlamanız gerekiyor.

Aerobik Hareketleri Nelerdir?

Aerobik hareketleri, adımlama tekniklerinin aktif olarak kullanıldığı step, kalp sağlığını korumaya yardımcı kardiyo egzersizleri; kan dolaşımını ve koordinasyonu artıran esneme hareketleri; fizik tedavi temelli olan pilates gibi farklı antrenman metotlarından oluşuyor.

Müzik eşliğinde, tempolu açma germe hareketlerinden oluşan step-aerobik, kilo verme veya alma, kondisyon kazanma gibi farklı amaçlar için bir platform yardımı ile yapılıyor. Belirli bir tempoda yağ yakmayı amaçlayan kardiyo egzersizleri hem kapalı alanda, hem de açık alanda yapılabilen yüzme, koşu, yürüyüş, bisiklet gibi birçok aktiviteyi içeriyor. Belirli kas ve eklem gruplarının elastikiyet, hareket açısı kazanması için yapılan esleme hareketleri yaşam kalitesinin yükselmesinde etkili oluyor. Denge ile sporu bir araya getiren pilates ise bir top yardımı ile kas ve iskelet sistemindeki rahatsızlıkların tedavisini destekleyen, yağ yakımını hızlandıran, esnekliği artıran hareketleri içeriyor.

Aerobik egzersizleri için ihtiyaç duyacağınız tüm malzemeleri tüketici dostu iade koşulları ve zengin ödeme seçenekleri ile Decathlon‘dan  hemen temin edebilirsiniz.

 


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s