Ayrılmaz İkili: Fitness ve Doğru Beslenme

Doğru kararı verdiniz ve kendinize uygun fiziksel aktiviteleri, uzmanlar eşliğinde belirleyerek antrenmanlara başladınız. Peki, nasıl beslenerek yaptığınız sportif faaliyetlerden daha iyi verim alabilirsiniz? Ne yememeli, ne yemeli, ne kadar yemeli? Merak ettiğiniz tüm sorulara bu yazıda yanıt bulabilirsiniz.

Fitness Yaparken Her Zaman Vücudunuzu Dinleyin

Gerçekleştirdiğiniz sportif faaliyetlerdeki amacınız kilo vermek, kilonuzu korumak ya da kas kütlenizi arttırmak olabilir. Buradan yola çıkarak fitness beslenme programı çeşitlerine göz atmakta fayda var. Öncelikle uzak durmanız gereken ve spor yapsanız da yapmasanız da vücudunuza zarar verebilen içerikleri sayarak başlamakta yarar var.

şeker

Şeker; lezzetli ve tüketmesi keyifli olan pek çok yiyecekte kullanılan maddelerden biri. Ancak yapılan araştırmalar, şekerin insülin direncine neden olan ana yiyeceklerden biri olduğunu gösterdi. İnsülin hormonunun normalden fazla salgılanmasına neden olan şeker, kilo verilmesini zorlaştırdığı gibi leptin başta olmak üzere çok sayıda kilo verdirici hormonun salgılanmasına da engel oluyor. Ayrıca şeker tüketiminden sonra kendinizi kısa süreliğine mutlu ve iyi hissetseniz de kan şekerinizdeki ani dalgalanma neticesinde karnınız guruldamaya başlayabilir ve bir şeyler atıştırma gereksinimi hissedebilirsiniz. Şeker, tadı güzel ama etkisi kötü olan yiyeceklerden biri maalesef.

hamurişi

Mayalı hamur işleri de fitness ile uğraşanların mümkün mertebe uzak durması gereken yiyeceklerden. Genellikle tuzun vücutta su tuttuğu yaygın olarak bilinse de, tuzun neredeyse masum hale gelmesini sağlayan hamur işleri tuzdan onlarca kat daha fazla su tutarak kendinizi rahatsız ve şiş hissetmenize neden oluyor. Antrenman sırasında su tüketimi de çok fazla olmayan kişiler, ödem adı verilen vücudun su tutmasından kaynaklı el, bacak ve ayak şişlikleriyle karşılaşabiliyor. Bu şişliklerden kurtulmanın temel yolu, gün içerisindeki su tüketimini yüksek oranlara çıkarmak ve böyle yiyeceklerden uzak durmaktan geçiyor.

Vücudunuzu dinleyerek doğruyu bulabilirsiniz. Karnınız tok olmasına rağmen kendinizi halsiz hissetmeniz, kan şekerinizin dengesizleştiğinin ve insülin direncinizin geliştiğinin göstergesi, vücudunuzun çeşitli yerlerindeki şişlikler, sindirim ve bağırsak düzensizlikleri de mayalı gıdalara işaret ediyor olabilir.

Sağlıklı Beslenin, Sağlıklı ve Fit Kalın

sebze haşlama

Spor faaliyetlerinden en iyi verimi alabilmeniz için sağlıklı ve doyurucu gıdalarla beslenmeniz önemli. Öğünlerinize bitkisel ve hayvansal proteinleri, tereyağı ve zeytinyağı gibi sağlıklı yağ asitlerine sahip yağları, lifli gıdaları ve kompleks karbonhidratları eklemeniz gerekli.

et

Hedefiniz kilo vermekse, hazır ve paketlenmiş gıdalardan uzak durarak işe başlayabilirsiniz. Öğünlerinizden sağlıklı yağ, protein ve lifli gıdaları kesinlikle eksik etmeyin. Sağlıklı yağ asitlerinin kilo vermeye yardımcı olduğu ve proteinlerin tokluk hissi yaratması sayesinde gerçekleştirilen diyete ve sportif faaliyetlere olumlu etkisi olduğu kanıtlandı. Arzu ederseniz kalori hesabı yapabilirsiniz ancak hem spor yapıp hem de kalorileri birden bire düşürmemeye gayret edin. Örneğin, günlük almanız gereken kalori miktarı 3000 ise sakın 1500 kalori gibi uç değerlere hemen inmeyin. Almanız gereken kaloriden, birkaç haftada bir 300 – 400 kalori indirmeniz, vücudunuzun kendini korumaya alıp kilo kaybetmenizin önüne geçmesi ihtimalini ortadan kaldırır ve kendinizi daha zinde hissetmenizi sağlar.

et mantar domates

Amacınız kilonuzu korumaksa, spor aktivitelerinizin yoğunluğuna göre fitness beslenme programınızı en iyi hale getirebilirsiniz. Kardiyo antrenmanları odaklı bir fitness programınız varsa, yoğun kalorili besinleri tüketmeniz, kilo kaybınızı engeller. Tabi kalorili gıdaları sağlıklı ve paketlenmemiş gıdalar arasından seçmeniz gerekli. Aksi halde çalışmalarınız boşa gidebilir ve ideal kilonuzun üstüne çıkabilirsiniz. Günlük almanız kalori miktarını aşmamaya gayret edin, böylece formunuzu korurken dilediğiniz doğal yiyecekleri tüketebilirsiniz.

sebze
İyi yıkanmış yeşilliklerden bol bol tüketmeyi unutmayın

Kas kütlenizi arttırma amacındaysanız, ağırlık antrenmanlarınızı daha rahat geçirebilmek ve ulaşmak istediğiniz noktaya rahat ulaşabilmek adına protein ve lifli gıda tüketiminizi en üst düzeye çıkarmanız gerekli. Bitkisel proteinlerin kas onarım ve inşasında çok fazla etkisi olmamasından dolayı nohut ve yeşil mercimek gibi bakliyat ürünlerinden ziyade beyaz et, kırmızı et ve yumurta gibi hayvansal gıdalar işinize daha çok yarayacaktır. Protein sindiriminin daha rahat olması ve bağırsaklarınızda sorun yaratmaması için öğünlerinize yeşillik eklemeyi ihmal etmeyin. Eğer düzenli olarak yiyeceklerle protein alamayacaksanız, doktorunuza danışarak çeşitli besin takviyelerinden edinebilir, kas gelişiminizi daha kısa sürede tamamlayabilirsiniz.

Fitness yaparken beslenmenin yanı sıra, kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacak, rahat hareket etmenize imkan verecek kıyafetler de tercih etmeniz gerekir. Decathlon‘da bulabileceğiniz fitness kıyafetleri ile yapacağınız sporu daha kaliteli hale getirebilir, Decathlon’un sunduğu malzeme ve ekipman seçeneklerine ulaşabilirsiniz.


Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s