Ankara -Nallıhan – Adapazarı Bisiklet Turu – 330km

Okurlarımızdan Barış Kılıç’ın Ankara – Nallıhan – Adapazarı turu. Yazısının orijinali için blogunu ziyaret edebilirsiniz. Keyifli okumalar!

Ön not: Yazıyı sıkıcı olmaması için olabildiğince kısa tutmaya çalışacağım. Umarım tura çıkmak isteyen gezginler için az da olsa ilham verici bir yazı olur.

02.07.2015 [1.Gün (Yarım)], 67 km mesafe, 710 m toplam tırmanış.

Ankara-Ayaş

tumblr_inline_nr0f7z0X4w1rnoygz_540

Sabahleyin halletmemiz gereken birkaç iş ve sonrasındaki hazırlıklar yüzünden Yalçın ile saat 14:30 gibi anca yola çıkabildik. Öğlen yemeği yemediğimiz için İstanbul yolunda şehirden çıkarken gördüğümüz bir restoranda yemek yedik. Sincan’ı geçerken başlayan şiddetli yağmur yüzünden terk edilmiş bir petrol istasyonunda 1 saatten biraz fazla kalmak zorunda kaldık… Hava düzelince yola devam ettik ve hava kararmak üzereyken Ayaş’a geldik. Hemen Kirazdibi Göleti’nin biraz yukarısına çadır kurduk ve yemeğimizi yedik.

-Kirazdibi Göleti gece ve gündüz (Ayaş)- (21:20 ve 08:00)

03.07.2015 [2.Gün] 109km mesafe, 1080m toplam tırmanış.

Ayaş-Nallıhan

tumblr_inline_nr0fcx6Z2Z1rnoygz_540

Sabah hazırlanmalar, kahvaltı ve market işlerimiz yüzünden 10:30 gibi anca ayrılabiliyoruz Ayaş’tan. Cuma gününün Ayaş’ın pazarı olduğunu fark ediyoruz. Bu yüzden erken saatlerde bile meydan epey kalabalıktı.

-Ayaş Meydanı- (10:20)

tumblr_inline_nr0fr82dgz1rnoygz_540

Ayaş’tan Beypazarı’na kadar hiç çeşme yok ancak yollar genelde düzlük. Beypazarı’nın hemen girişindeki çeşmede mutlaka durmanızı tavsiye ederim (Nallıhan’a kadar başka çeşme yok).

-Beypazarı girişi- (13:40)

Beypazarı’nda bolca büyük market olması güzeldi. İhtiyaçlarımızı aldıktan sonra bir kadın yanımıza geliyor. Yeni Zelandalı’ymış, eşiyle birlikte İngiltere’den bisiklet turuna başlamışlar. Doğuya doğru gidip en sonunda ülkelerine döneceklermiş. Birkaç gün önce paralarının çalındığını söyledi: “But everything else was good”… Hala iyimser olmalarına sevindim.

Yollarımıza devam ettik…

-Nallıhan Kuş Cenneti- (16:25)

Çayırhan’dan sonra yolun tek şerite düşmesi biraz sıkıntılıydı ama yolun tenha olması sayesinde sorun olmadı. Birkaç yokuş çıkıp indikten sonra Nallıhan Kuş Cenneti’ne geliyoruz. Burası için herhangi birşey söylemek tarifsiz kalır. O yüzden kendi gözlerinizle görmenizi tavsiye ederim 🙂 Buradan sonra çok fazla yokuş vardı ve bozkır yavaş yavaş azaldı.

-Nallıhan- (20:20)

tumblr_inline_nr0gc2LU681rnoygz_540

Akşam 19:00 gibi Nallıhan’daydık. Hemen uygun bir yere çadır kurup hava kararmadan yemek yedik.

04.07.2015 [3.Gün] 154km mesafe, 1450m toplam tırmanış.

Nallıhan – Adapazarı

06:30 gibi uyanıp hızlıca kahvaltımızı ettikten sonra hazırlanıyoruz ve 08:00 gibi Yalçın’la yollarımız ayrılıyor (O buradan Ankara’ya dönüyor). Uyandığımızda çok soğuktu neyse ki içlikler var.

-Nallıhan’da sabah- (06:30)

tumblr_inline_nr0goi7j4o1rnoygz_540

Adapazarı yönüne doğru çeviriyorum. Yolun uzun olduğunu bildiğim için nabzımı 120-130′un üzerine pek çıkarmamaya çalışıyorum. Ceplerimde kuru meyve ve yer fıstığı var. Yolun ilk kilometreleri köy yolu gibiydi (Asfalt çok bozuktu). Seben Sapağı’nın oralara kadar çeşme yoktu ama sorun olmadı. Çeşmelerde sadece ufak molalar vererek zaman kaybetmeden yoluma devam ediyorum.

-Bolu il sınırından birkaç kilometre sonrası- (10:45)

tumblr_inline_nr0h13Ekap1rnoygz_540

Bolu sınırına girdikten sonra sanırım en fazla 5km’de bir çeşme var o yüzden burada su sıkıntısı çekmeyeceğinizi düşünüyorum, mataranızı yarım doldurup devam edebilirsiniz.

-Sert yokuş başladı. “Aynalıkaya Geçidi”- (11:10)

tumblr_inline_nr0h66X12C1rnoygz_540

En düşük viteslerde durmadan çıkıyorum. Tepeye yaklaşırken soğuk bir su var (İniş kısmında da bir çeşme daha var). Burada da vücudumu soğuttuktan sonra tepeye çıkıyorum ve turun en zevkli inişi! 🙂 Tırmanırken beni geçen kamyonun arkasına kadar geliyorum. Biraz sola çekilerek bana yol veriyor sağolsun.

-Taşkesti beldesine yaklaşırken- (12:40)

tumblr_inline_nr0hi7nkDT1rnoygz_540

Burada da yine çeşme var. Buradan birkaç dakika sonra Taşkesti’deydim. Oranın çıkışında petrol istasyonu var. Burayı iyi değerlendirmenizi tavsiye ederim çünkü Sakarya il sınırını geçene kadar (30km) petrolcü yok ve yollar dağlık, ama inişi düşünerek kendinizi avutabilirsiniz :).

-Taşkestiden 10 km sonrası sert virajlı rampalar- (14:10)

Sonunda burayı da tırmandım ve iniş geldiği için sevinmek üzereyken sürekli karşımdan esen rüzgar hızımı keserek tüm zevki kaçırdı.

-Adapazarı il sınırının hemen sonrası- (15:15)

tumblr_inline_nr0i6dgHWj1rnoygz_540
Sabahtan beri sadece kuru meyve ve yer fıstıklarıyla idare ediyordum. Buradaki petrolde 4 tane ufak çikolatalı sütü içiyorum ve 15 dk gibi bir sürede yola devam ediyorum. Petroldeki görevliye sorduğumda Akyazı’ya 30 km kaldığını öğrendim.

-Akyazı girişi- (16:40)

tumblr_inline_nr0idk5Yrg1rnoygz_540

Burada meyve suyu ve 2 maden suyu içiyorum, mineraller sayesinde ağrılarım epey azalıyor. En fazla 15dk kalıp yola devam ediyorum.

-Sakarya girişi- (18:15)

tumblr_inline_nr0iikm2w61rnoygz_540

Sonunda! Ancak erken sevinmişim, terminale varmak için yarım saate yakın daha sürüş gerekti. 🙂

-…- (19:10)

tumblr_inline_nr0im97uLj1rnoygz_540
Aldığım biletin Harem’e kadar gittiğini öğreniyorum ama olsun. Hem olası köprü trafiğinden kurtuluyorum hem de feribot keyfi beni bekliyor. ^^

-Harem Feritobu- (21:05)

Sirkeci’de inince de yarım saat gibi bir sürede eve varıyorum. Yorucu ama aynı zamanda yenileyici bir turdu. Size de tavsiye ederim, o kadar görülecek yer var ki…

Okuduğunuz için teşekkürler,

Barış Kılıç

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )