İznik Gölü’nde Kürek

Okurlarımızdan İncilay Küçükaslan İznik Gölü’ndeki kürek macerasını anlattı, keyifli okumalar!

Kürek sporuyla ve bu sporu İzmir’de ayakta tutmaya çalışan, kendini bu spora adamış Çağlar Hocamızla tanışmam tamamen tesadüf eseri oldu. Sayesinde hem bu sporun inceliklerini öğrendim hem de yeni dostluklar kazandım.

image1-1

Buz gibi bir aralık ayı kulübe geldim ve başladım. İlk dersimde şunları öğrendim:

• Futa: Tekne
  • Kürek
  • Pala: Küreklerin suya giren yassı kısmı
  • Siya Kürek: teknenin geri geri goturülmesi işi
  • Tek çifte (1x): Teknede bir kürekçi
  • İki çifte (2x): Teknede iki kürekçi

Çağlar Hocamızın derslerde sık kullandığı bir cümle aklıma geldi. “O palalar suya girsin İnciiii” Her kürekte vücudun tüm kaslarını hareket ettirmek, tüm kaslara olabileceği kadar yüklenmek, küreğin palası sudan çıkıp tekrar suya girinceye kadar nefes almak sonra hiç bitmeyecek gibi tekrar asılmak küreklere. Daha fazla detay vermek istemiyorum. Dersi Çağlar Hocamızın anlatımı ve esprileriyle dinlemek ayrı bir keyiftir.

Kürek çekerken yazın ince ve vücudu saran tayt ve tişört gibi kıyafetler ve mutlaka bir şapka, kışın ise kalın fakat esnek kıyafetler giymenizi tavsiye ederim. Ayakkabı olarak kürek veya deniz ayakkabısı adı altında satılan ürünleri tavsiye ederim.

İznik Gölü’nde Kürek

İş ve cuma yorgunluğunu henüz üzerimizden atamasak da düştük yollara. Bizimkisi bir kürek sevdası. Çağlar hocamızın önderliğinde çıktık yollara. Yolculuğumuzun varış noktası ise İznik Kürek Kampı.

image1

Gecenin 04:00’ünde uyumamıza rağmen sabahın erken saatlerinde kalkmak hiç de zor gelmemişti. Gözlerimizi açıp kahvaltı yapmadan kendimizi İznik Gölü’nün serin sularında bulduk. Göl değil sanki deniz gibi. Mis gibi bir hava, kuş sesleri, güneşin doğuşu, huzur, 4x, 2x… Hem kürek çektik hem de güneşi selamladık.

Büyük şehirlerde yaşayanların en büyük sorunudur; “Off yeter sıkıldım bu şehrin trafiğinden, kötü havasından, stresinden” dediğimiz anlar çoktur. İşte böyle anlarda bir kaçış noktası bulmak gerek diyenlere tavsiyemdir.

Göl kenarında kahvaltı yapmak ayrı bir keyifti benim için. Böyle anlarda insanın yedikçe yiyesi geliyor. Kahvaltının hemen ardından 2x’yı alıp asıldık küreklere. Küreği bırakırsan, seni rüzgarın ve dalgaların keyfine göre savuruyor. Bir anda tepetaklak olup serin sularda bulabilirsin kendini. Sonra 4x, 2x derken bol kürekli bir gün geçirdik. Uykususuz, yorgunuz, açızzz, duş almam lazım bana ne zaman sıra gelecek gibi bahanelerimiz olmadı bizim; mutluyduk, huzurluyduk.

image2

Yine sabahın erken saatlerinde uyandık. Üşenmedik daldık sulara gölde bazen zig zag çizdik, bazen hızlı-yavaş performans denemeleri yaptık, bazen dik pala çektik, güldük, eğlendik. İkinci ekip de çıktıktan hemen sonra hep birlikte kahvaltıya oturduk. Bir dahaki kamp organizasyonu için planlar yaptık. Gölün sessizliği büyülemişti bizi. Sessizlik sadece ilerlemenin sesi vardı. Uzun sürmedi ne yapalım. Uzun nedir ki böyle anlarda. Zamansızlığa girip çıktığın bu ender anlara, zamanın cetvelini koyamazsın.

Çağlar Hocamız ve bu sporu destekleyen bizler Karşıyaka’da bir yelken kulübündeyiz. Hafta içi iş çıkışlarında hafta sonlarıysa saat 06.00’dan öğlene kadar kulüpte vakit geçiriyoruz. Bize ulaşmanın bir diğer yolu da Facebook sayfamız: İzmir Kürek

Siz de bir kulübe yazılarak vaktinizi su ve sporla değerlendirebilirsiniz. Yeter ki kürek sporunu öğrenme isteği içerisinde olun. Kürek; denizi ve sporu sevenler için bir tutku haline dönüşecektir.