Yürüyüş Ve Diyet

web_dsk,mob,tab_landpg_nl_nl_2017_sport walking[]5-walking-groot.jpg[-1_-1xoxar].jpg


Şimdi fiziksel aktivitenizi diyetinizle birleştirip harika bir vücuda sahip olmanın vakti!

Yaz geliyor, yazımızda yer alan 4 tavsiyemizi uygulayarak harika bir vücuda sahip olabilirsiniz!


-Yemek yemeye zaman ayırın!

Tokluk hissi, yemeği yedikten sonra gelir. Yediğimiz yemeğin yarattığı tokluk hissinin, beynimize ulaşması 20 dakika sürebilir. Bu sebeple yavaş yemek yemek, gereğinden fazla yemek yememizi önler. Bugün birçok araştırma hızlı yemek yemenin obezite riskini artırdığını gösteriyor.

-Dengeli beslenin!

Düzenli ve atlanmayan öğünler, dengeli beslenmenin anahtarıdır. Atlamadığınız kahvaltı, öğlen yemeği, ara öğünler ve akşam yemeği vücudunuzun ihtiyacı olan besinleri düzenli bir şekilde almasına yardımcı olur.

Proteinler günlük diyetinizin %11 ila %15’ini, yağlar %25 ila %30’unu ve karbonhidratlar ise; %50’sini oluşturmalıdır.

-Dengeli bir gün geçirin! 

carbs
Görsel: ydmturkeytrot.org

Nişastalı gıdalardan herhangi biri (makarna, pirinç, patates, ekmek…) size gereken enerjiyi sağlaması için yemek saatine uygun olarak tüm öğünlerde yer almalı.


 

protein-foods
Görsel: maryjocooke.com

Kırmızı et, balık, süt ve süt ürünleri vb gıdalar: günde bir ya da iki defa protein sağlanması için tüketilmeli.


Meyve ve sebzeler: Gün içinde iki ila üç meyve vücudumuza gerekli mineral ve lifleri sağlaması için tüketilmeli.


Yağlar: Yasak değil, sınırlı olmalılar. Günlük maximum %35 oranında yağ alımı vücut için idealdir.

Şekerli ürünler: Yasak değil, sınırlı olmalılar. Ufak kaçamaklarla kendinizi şımartabilirsiniz.

Vitamin ve minarelleri unutmayın! Vücudumuz kendi vitamin ve minerallerini üretemezler, bu sebeple dışarıdan takviye etmemiz gerekebilir. Dengeli bir diyet+vitamin ve mineraller, vücudumuzun tüm besin ihtiyaçlarını karşılayacaktır.

-Su için!
Suyun vücut dengeniz ve sağlığınız için önemli bir rolü vardır. Vücudumuz egzersiz yaparken 1 litreye kadar terler. Bu kaybın önüne geçebilmek için mümkün olduğu kadar çok su içmelisiniz.


web_dsk,mob,tab_landpg_nl_nl_2017_sport walking[]4-walking-vaag.jpg[-1_-1xoxar]-Düzenli yürüyün!
Vücudunuzun yürümeye ihtiyacı var! Her gün 30 dakika yürümek, fiziksel aktivitenizi geliştirerek, sağlıklı ve fit kalmanızı sağlar. Yaşam kalitenizi artırır ve kilo sebebiyle oluşan hastalıkları uzak tutar.



One thought on “Yürüyüş Ve Diyet

Bir Cevap Yazın