Spordan Önce ve Sonra 10 Dakika, Stretching!

Egzersiz çalışmalarınıza başladıktan ve çalışmanızı bitirdikten sonra, kas ağrılarını, krampları ve sakatlıkları önlemek için yapmanız gereken şey; en az 10 dakika boyunca vücudunuzu esnetmek!

Stretching hareketlerinin yukarıda yazılanlara ek birçok faydası vardır. Öncelikle kan dolaşımınızı hızlandırır ve size esneklik kazandırır. Özellikle duruş bozukluğu olan kişilerin stretching yapmayı atlamamalarını şiddetle tavsiye ediyoruz. Spor sonrası yapılan stretchingler vücudunuzun rahatlamasını ve gevşemesini sağlar.


esneme hareketi

Nasıl yapılır?
Yerde, lunge pozisyonunda durun. Ellerinizi dizinizin üzerine koyun. Ön dizinizi bükün ve ayağınızı yere düz basın. Arka ayağınızın sadece parmak uçları yere değecek şekilde, bacağınızı esnetin. Vücudunuzu düz tutun ve kalçanızı ileri itin.

Kaç tekrar?
10 saniye boyunca sabit kalın ve sonrasında diğer bacağınızı da aynı şekilde esnetin.

Püf Noktalar:
Egzersiz boyunca sırtınızı düz tutun.

Öndeki bacağınızı omuz hizasında tutun.

Arka bacağınızı hafifçe bükün.

Hareketi doğru yaptığınızda arka ve ön bacağınızın esnediğini hissedeceksiniz.


decathlon spor

Nasıl yapılır?
Bacaklarınız birbirlerine paralel olacak şekilde, ayakta durun. Yavaşça ve mümkün olduğu kadar eğilip, parmak uçlarınıza dokunmaya çalışın. Bacaklarınızı bükmeyin. 

Kaç tekrar?
30 saniye boyunca sabit kalın ve sonrasında yavaşça kalkın.

Püf Noktalar:
Eğer canınız acırsa, bacaklarınızı hafifçe bükün.

Vücut ağırlığınızı parmak uçlarınıza verin.

Kafanızı aşağıya doğru serbest bırakın.

Hareketi doğru yaptığınızda arka bacağınızın esnediğini hissedeceksiniz.


stretching nasil yapilir
Nasıl yapılır?

Bir kolunuzu nazikçe kaldırın ve elinizi ensenize koyun. Diğer elinizle, ensenizde olan elinizin dirseğini kavrayın ve başınızın ardına doğru yavaşça çekin. Birkaç saniye boyunca kolunuzu böyle esnetmeye devam edin ve sonrasında diğer elinizi de aynı şekilde esnetin. Dilerseniz bu hareketi öne doğru da yapabilirsiniz.

Kaç tekrar?
10 saniye boyunca dirseğinizi gerin ve serbest bırakın.

Püf Noktalar:
Dirseğinizi şiddetle değil, yavaşça gerin.

Hareketi düzgün yaptığınızda arka kolunuzun esnediğini hissedeceksiniz.


stretching nedir
Nasıl yapılır?

Oturma pozisyonunda bacaklarınızı mümkün olduğu kadar düz tutun. Sol bacağınızı kendinize çekin ve kalçanızın tamamen yere değdiğinden emin olun. Göğsünüzü gerdiğiniz bacağınıza doğru eğin ve ellerinizle, ayak parmak uçlarınıza doğru uzanın ve mümkünse kendinize doğru çekin.

Kaç tekrar?
30 saniye boyunca aynı pozisyonda bacağınızı gerin ve sonrasında diğer bacağınızı da aynı şekilde esnetin.

Püf Noktalar:
Vücudunuzu yavaşça bacağınıza doğru eğin.

Hareketi doğru yaptığınızda kalçanızın ve bacağınızın esnediğini hissedeceksiniz.


eliptik1

Spor yapmaya aralıksız devam etmek için uygulayabileceğiniz bazı stretching hareketlerini sıraladık. Tavsiyelerimizi uygulayıp deneyimlerinizi bizimle anketimize katılarak paylaşın!

 

 


3 thoughts on “Spordan Önce ve Sonra 10 Dakika, Stretching!

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s