SAĞLIK VE SPOR HAKKINDA DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR

‘Spor ve Sağlık’ hayatımızı en çok etkileyen ve şekillendiren iki ayrılmaz konu. Dünya Sağlık Haftası kapsamında derlediğimiz ‘Spor ve Sağlık’ hakkında doğru merak edilenler, akılda soru işareti bırakan konular, tavsiyeler ve doğru bilinen yanlışlar üzerine bir yazı hazırladık, keyifli okumalar!


[8290423]_flex5.jpg[-1_-1xoxar]DOĞRU BESLENİN!

Beslenmek sağlıklı bir vücut için buzdağının görünmeyen kısmı gibidir. Etrafımızdaki tüm o ‘spor da yapıyorum ama sağlıklı bir vücudum yok’ yakınmaları da bu yüzdendir. Doğru beslenmezseniz, sağlığınızı koruyamazsınız. Yağ kullanmaktan vazgeçmeyin! Çünkü yağlar kemiklerinizin gelişmesinde ve hücrelerinizin yenilenmesinde büyük önem taşır. ‘Karbonhidrat mı? asla’ demeyin! Özellikle spordan önce yediğiniz makarna, tam tahıllı ekmek, kiona gibi karbonhidrat ağırlıklı besinler şeker seviyesinin düşmesini engelleyerek yorgun düşmemenizi sağlar. Çoğu sporcunun yemek listelerinin yarısının karbonhidrattan oluştuğunu da belirtelim. Protein: Et, süt ve süt ürünleri, balık; ağırlığınız başına 1.7 gram protein olacak şekilde günlük protein ihtiyacınızı giderebilir, böylelikle doğru beslenerek daha sağlıklı bir hayat sürebilirsiniz. Spordan sonra alacağınız proteinler kaslarınızın gelişmesine de katkı sağlayacaktır.


nordic walk 500 - 003 --- Expires on 01-03-2022VÜCUDUNUZU DİNLEYİN!

Sağlıklı beslenmek ve sağıklı yaşamak için yapmanız gereken en önemli şey vücudunuzu dinlemektir. Sanılanın aksine vücudumu ne kadar zorlarsam o kadar sağlıklı olurum algısı tamamen yanlış ve sağlığınızı bozacak bir davranıştır. Vücudunuzun ihtiyacı olan besinleri doğru şekilde alıp kendinize ödül vererek motivasyonunuzu arttırabilirsiniz. Vücudunuz ne yaparken zorlanıyor? ne yediğinizde midenize iyi geliyor? gibi sorularının cevabını vücudunuzu dinleyerek bulacaksınız. Ayrıca sevdiğiniz sporu bulmak da sağlıklı yaşamak için atacağınız en büyük adımdır, bu ister yürüyüş ister yüzmek, isterseniz bisiklete binmek olsun.


boisson pret a boire hydra ready to drink - run jogging - 000 --- Expires on 17-03-2021SAĞLIĞINIZ İÇİN: SU İÇİN!

Su içmenin faydalarını saymakla bitiremeyiz. Özellikle spor yapıyor ve kendinizi yorgun hissediyor, kramplarla ve spor sonrası kas ağrılarıyla boğuşuyorsanız yeteri miktarda su içmediğiniz için olabilir.


SAĞLIK=SPOR=HAREKET

Ha-re-ket et! Hareket ettiğiniz her saniye vücuduna iyi geliyor! Araştırmalara göre hareket etmek ilerleyen yaşlarda olabilecek kireçlenmelerin önüne geçiyor ve hareket kabiliyetinizin azalmasına izin vermiyor. Nabzınızın 80’e çıkmaması şartıyla haftada 2-3 kez yapacağınız düşük ve orta seviyeli egzersizler sağlığınıza büyük ölçüde katkı sağlıyor.


TEDAVİ YÖNTEMLERİNİ KEŞFEDİN!

Hepimiz sağlığımıza düşkünüzdür, peki sağlığımız için bulunan tedavi yöntemlerinden ne kadar haberdarız? Gelişmiş özellikleri ile HIIT yani High Intensty Intevral Training (Yüksek Tempolu Aralıklı Antreman) ve ESWT (Şok Tedavisi) özellikle sporcular tarafından kullanılan oldukça popüler olmaya başlamış tedavi yöntemlerinden bazılarıdır.

TAKVİYE GIDA; SUPPLEMENTLER (Protein tozları, amino asitler, kreatin vb. )

Hemen hemen herkesin hakkında yanlış bilgiye sahip olduğu konu; takviye besinler. Şunu belirtelim, takviye olarak aldığınız besinlerin çoğu ilaç ya da doping olarak sayılmıyor. Emin değilseniz, WADA (Dünya Anti-Doping Ajansı) da aynı fikirde.


2016-12-15_04_mass_gainer-03[8348915,8376342,8384608]tci_scene_001-131 - 000 --- Expires on 09-02-2021Unutmadan: tek başına Supplement kullanmak istediğiniz vücuda ulaşmanız için yeterli değildir. Bir diğer konu ise bu tür gıdaları kullanmayı bıraktıktan sonra vücudun eski haline geri dönmesi yanlışı. Vücudunuzu tanıyıp ihtiyacınız doğrultusunda alacağınız hiçbir gıda vücudunuza ve sağlığınıza zarar vermez.


Dünya Sağlık Haftanız kutlu olsun,

Sporla ve sağlıklı kalın!


2 thoughts on “SAĞLIK VE SPOR HAKKINDA DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR

  1. “Nabzınızın 80’e çıkmaması şartıyla haftada 2-3 kez yapacağınız düşük ve orta seviyeli egzersizler sağlığınıza büyük ölçüde katkı sağlıyor.”

    Bu cümle doğru mudur? 80 nabız çok düşük geldi bana orta seviye egzersiz için.

    Beğen

    1. Merhaba Çetin Bey,

      Öncelikle ilginiz için teşekkür ederiz. Yazımızda belirttiğimiz düşük ve orta seviye egzersizler; hafif tempolu yürüyüşler, evde yapabileceğiniz yoga ve pilates gibi hareket amaçlı ve vücudunuzu esneten sporlar olduğundan belirtmiş olduğumuz nabız değerlerinde herhangi bir yanlışlık payı yoktur.

      Sporla kalın! 🙂

      Beğen

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s