Maraton Koşmak İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Her atletin bir gün mutlaka yapmak istediği şeydir maraton koşmak. Gözünüzü korkutmayın ama anın büyüsüne de kapılmayın!

Dalış yapmak istediğinizde gerekli kurallar ve önlemlere uymak istersiniz, ya da kamp yapmadan önce internette ufak çaplı da olsa bir araştırma yaparsınız fakat söz konusu koşuya gelince çoğumuz spor ayakkabılarımızı giyip bilinçsizce koşarız. Risk olarak aynı olsa da farkında değilizdir. Eğer maraton koşmak istiyor ama nasıl başlayacağınızı bilmiyorsanız bu yazı tam size göre, keyifli okumalar!

web_dsk,mob,tab_landpg_nl_nl_2017_athletics,road running,trail[]subcat4-trailtassen-banner.jpg[-1_-1xoxar]

-Maraton hedef süreniz boyunca sıkı bir antreman programı oluşturun, intevral hız koşuları ile temponuzu arttırın fakat önem vermeniz gereken ilk noktanın sağlığınız olduğunu asla unutmayın. Bilinçsizce yapılan koşular maraton hayallerinizi ertelemenize sebep olabilir ve en önemlisi sağlığınızdan olabilirsiniz.

–Her koşudan önce mutlaka 10 dakika ısının! Nabzınızı koşuya başlamadan önce yükseltmek ve kaslarınızı esnetmek koşu sırasında olacak sakatlıkları önler ve koşu performansınızı tahmin ettiğinizden daha fazla etkiler! Nasıl stretching yapacağınızı bilmiyorsanız ‘Koşudan Önce ve Sonra 10 Dakika Stretching‘ yazımızı okuyabilirsiniz.

-Maraton koşmak uzun bir süre gerektirdiği için bir süre sonra üstünüzde bulunan tüm giysiler ve ekipmanlar size ağır gelmeye başlar. Bu yüzden olabilecek en hafif ürünleri tercih etmelisiniz.

-Koşu giysilerinizi içinde rahat hissettiğiniz ter tutmaz özellikteki koşu kıyafetleri ve haftada 4 ve üstü antremanlar için üretilen koşu ayakkabıları olarak seçin.  Koşu ekipmanları olarak kol bandı, koşu çantası, hız ve nabız gösteren kol saati, göğüs kemeri vb. aksesuarlar kullanabilirsiniz!



-Maraton denilince çoğu kişinin aklına ‘o kadar süre koşmak mı?’ cümlesi gelir. Siz onlara aldırış etmeyin ve kendinizi müziğe kaptırın! Koşarken müzik dinlemenin koşu performansını olumlu yönde etkilediği birçok araştırma sonucu doğrulanmıştır. Sevdiğiniz müziklerden bir playlist oluşturun, yorulduğunuz noktalarda en sevdiğiniz şarkıyı açın!

-Hedefiniz ne olursa olsun ona birden ulaşamazsınız. Sizi başarıya ulaştıracak en önemli şey düzenli olarak yaptığınız antremanlardır! Kendinizi zorlamanız motivasyonunuzu düşürür ve ‘yapamıyorum’ duygusuna kapılabilirsiniz. Bu yüzden temponuzu ve mesafenizi yavaş yavaş arttırın.

boisson iso poudre sirop - bidon - run jog[8315442,8336658,8335608,8335615,8335623,8335622,8335625,8375494,8380724,8380725,8335609,8380727,8335621.jpg[-1_-1xoxar]

-Koşudan sonra mutlaka esneme germe hareketleri yapın ve protein ağırlıklı beslenerek vücudunuzun yaktığı enerjiyi kaslarınıza geri verin. Böylelikle kas oranınızı azaltmadan güçlendirmiş, boşalan enerji deponuzu da doldurmuş olursunuz!

Keyifli maratonlar, sporla kalın!

Sezin Arslan

Decathlon İçerik Uzmanı

 

 


Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s