Koşmanın Faydaları

Spor yapmak bazen maddi olarak ve zaman darlığı açısından güç görünebilir. Bu noktada sporu herkese ulaşılabilir kılma yolculuğumuza sizi de katarak en ekonomik ve psikolojimiz için bile faydalı olan koşu sporuna “merhaba!” diyelim.

İşte koşmanın vücudumuza faydaları!

-Koşmak öncelikle sağlımız için çok etkilidir. Özellikle açık havada koşulduğunda beyin daha hızlı çalışır.

-Koşarken nabzın artması nedeniyle kalbe ulaşan oksijen miktarında artış görülür. Bu düzgün bir kan dolaşımı ve sağlıklı bir kalp demektir. Kalpteki oksijen miktarının fazla olması kalp krizi, diyabet gibi pek çok sağlık sorununun önüne geçer.

-Koşmak vücut direncini ve bağışıklı sistemimizi güçlendirir.

-Koşu sporu deyince akla sadece bacakları çalıştırdığı gelebilir ancak koşmak tüm vücudumuzu en etkili şekilde çalıştıran sporlardan biridir. Mesela koşu sırasında kolları tutma biçimi kol kaslarının, karın sıkılarak koşulduğundaysa karın kaslarının çalışmasını sağlamış oluruz.


recup gel cream - run perf - epaule mollet tendon achille avant cuisse haut fessier[8335445]tci_scene_000.jpg[-1_-1xoxar]


-Koşmanın meditasyon işlevi sayesinde stres, depresyon gibi psikolojik rahatsızlıkların görülme sıklığı azalır.

-Koşu, cilt güzeliğine de katkıda bulunur. Ter dışarı çıkmadan önce gözeneklerdeki kiri ve zararlı zararlı maddeleri dışarı atar. Böylece cildimiz daha sağlıklı ve canlı görünür.

-Koşma sırasında stabil bir tempo ayarlamak oldukça öncemlidir çünkü bu tempo düzeni yağ yakımının hızıyla doğru orantılıdır. Mesela 60 dk boyunca yapılan tempolu yürüyüş sonrası yakılan kalori miktarı, 30 dk boyunca ‘intevral’ (örn; 3 dk hızlı tempo 1 dk yürüyüş)  ve orta hızda yapılan koşuda yakılan kalori miktarından daha azdır. Yani nabzınızı yükseltip düşürerek yakacağınız kalori miktarını arttırabilirsiniz!

Unutmayın;

-Seçeceğiniz koşu ayakkabısı ve koşu kıyafetleri koşu performansınızı doğrudan etkiler!

– Ne kadar düzenli spor yaparsak yapalım sağlıklı beslenmediğimiz sürece hem fit bir görünüme hem de sağlıklı bir vücuda sahip olamayız. Bu yüzden sporu ve sağlıklı beslenmeyi birbirinden ayırmadan hayat felsefemiz haline getirmeliyiz!


kalenji kids aw16 - 001 --- Expires on 01-03-2020


Ufak bir tüyo verecek olursak; beynimizin bir şeye alışma süresi 21 gündür. 21 gün boyunca sağlıklı beslenip düzenli spor yaptığımızda, hayat biçimimiz bu yönde değişmiş olacak ve 22. günde “keşke daha erken başlasaydım” diyecek, hayatınızdaki değişimi insanlarla paylaşıp onları da bu hayat biçimine yönlendirmeye çalışacaksınız 🙂

Başlamaktan korkuyorsanız; mağaza içindeki uzman danışmanlarımızdan faydalanmak için Decathlon’a uğrayın, ya da online satış mağazamızı ziyaret edin, size sporu sevdirelim! 🙂


Bir Cevap Yazın