Daima Enerjik Olmak İçin 7 Beslenme Önerisi!

Gün içinde enerjiniz bitiyor, kendinizi sürekli yorgun hissediyorsanız beslenmenizde bir hata var demektir. İşte kendinizi enerjik ve dinç hissedeceğiniz 7 beslenme önerisi;


ED0-_1 - 000 --- Expires on 22-11-2018Bolca su için!

Herkesin bildiği gibi suyun faydaları saymakla bitmez! Her daim zinde ve dinç kalmak için günde en az 2 litre su içmelisiniz. Pek tabii, su içmek için susamanıza gerek yok! Aklınıza geldiği zaman mutlaka bir bardak su için. Gözünüzün önünde bulunan su dolu bir matara ve spor sırasında daha rahat su içmek için tasarlanmış bel çantası kullanarak da su tüketiminizi dengeleyebilirsiniz.
“Su içmeyi unutuyorum.”, “Su içmek aklıma gelmiyor.” diye yakınanlardansanız; akıllı telefonunuza indirebileceğiniz hatırlatıcı uygulamalardan faydalanabilirsiniz.


lifli-gidalar-hangileri-lifli-yiyecekler-ve-besinler-nelerdir-690x445
Görsel: saglikloji.com

Lifli besinler tüketin!

Vücudumuzun önemli ihtiyaçlarından biri de düzenli lif tüketimidir. Lif, kalp hastalıklarından korunmanıza yardımcı olur ve kötü kolesterole karşı meydan okur!
Bağırsakların, vücuttaki görevlerini kolayca gerçekleştirebilmesi için yeterli miktarda lif tüketimi önemlidir. Dilerseniz tatlı krizlerinizi bastırmak için tahıl barları da tercih edebilirsiniz.


野菜と果物
Görsel: tazemasa.com

Sebze ve meyvelerin temizliğine özen gösterin!

Sağlığımız için dikkat etmemiz gereken bir diğer konu, yediğimiz besinlerin temizliğidir. Hijyen, hayatımızın her anında sağlığımıza doğrudan etki eder. Görüntüsüne bakarak özenle seçtiğimiz sebze ve meyveleri, vücudumuza fayda sağlayabilmeleri için yemeden önce güzelce temizlememiz gerekir. Aksi takdirde, vücudumuza faydadan çok zarar verebilir.

Özellikle salata hazırlarken çok dikkat etmelisiniz. Toprakta yetişen sebzeler birçok bakteriyi ve haşereyi içinde barındırır. Ispanak gibi sebzeler defalarca yıkamanıza rağmen, hâlâ biraz çamurlu olabilir. Her defasında iyice gözden geçirdiğinizden emin olun.


57373928-fast-food-ve-sağlıksız-beslenme-kavramı---yakın-ahşap-masada-fast-food-aperatifler-ve-coca-cola-içec
Görsel: tr.123rf.com

Abur cubur tüketimini azaltın!

Şeker ve yağ oranının çok fazla olması, yediğimiz abur cuburların sağlıksız olma sebeplerinden sadece biri.
Daha cazip görünmeleri için birçok sağlıksız renklendirici ve raf ömrünü uzatmak adına sağlıksız koruyucu maddelerle doldurulan bu paketler hem cebimize, hem de sağlığımıza büyük zarar veriyor. Sık sık tüketildikleri takdirde vücudumuzda birçok olumsuzluğa yol açtığı gibi çabuk acıkmanıza ve kilo almanıza neden oluyorlar.
İçinde hiçbir vitamin ve mineral olmayan bu yiyecekleri sık sık tüketmemeli ve  kendinize sınırlar koymalısınız.


orange-164985_960_720
Görsel: pixabay.com

İhtiyacınız olan enerjiyi meyvelerden alın!

Elma ve muz, bol miktarda lif içerir ve uzun süreli tokluk hissiyle birlikte anında enerji sağlar! Greyfurt ve portakal bolca C vitamini içerir.  Vücudumuz için tam anlamıyla bir enerji deposu görevi gören C vitamini aynı zamanda bağışıklık sistemimizi de güçlendirerek, hasta olma riskimizi azaltır.
O halde, bitkin hissettiğiniz kış aylarında bir adet portakalı soyup, başucunuza koymaya ne dersiniz? 🙂


soda-2187294_960_720
Görsel: pixabay.com

Gazlı içeceklerden uzak durun!

Zamanla dişlerinize ve diş etinize de zarar veren asitli içecekler o bembeyaz gülüşünüzü elinizden alabilir. Mide rahatsızlıklarından, kemik erimesine ve böbrek hastalıklarına kadar vücudun birçok bölgesini tahrip eden kola ve gazoz gibi gazlı içecekler, aşırı miktarda şeker içerirler. Sağlıklı kalmak için kaçınmanız gereken kesin bir şey varsa o da aşırı şeker tüketimidir. Şeker hastalığı riskinizi artırmak istemiyorsanız, bu tür içeceklerden uzak durmalısınız.


Alkol ve sigara en büyük düşmanınızdır!

Alkol ve sigaranın bağımlılık yarattığı konusunda hemfikirizdir! Böyle alışkanlıklarınız varsa, vücudunuzda kalıcı etkiler bırakmadan kurtulmalısınız.
Alkol kullandıktan sonra, kendinizi kontrol etmeniz zorlaşır. Hem siz, hem de çevrenizdekiler büyük zarar görebilir. Aşırı alkol tüketimi mide, gırtlak ve yemek borusu kanserine yol açar.
Uzun yıllar sigara kullanımı size; gözlerde katarakt, ses tellerinde ve gırtlakta iltihaplanma, kemik erimesi ve damar tıkanıklığı gibi ağır rahatsızlıklar hediye edecektir.

Vazgeçmenin tam sırası!


Nilüfer Akten
İletişim Departmanı Stajyeri

 

 


2 thoughts on “Daima Enerjik Olmak İçin 7 Beslenme Önerisi!

Bir Cevap Yazın