Saros Körfezi’nde Kamp

19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nı fırsat bilerek arkadaşımla Saros Körfezi’ne kampa gittik. Daha önce giden bir arkadaşımızın tavsiyesi olan bu kamp alanı benim tüm beklentilerimi karşıladı. Ormanın içinde ve denizin dibinde; mavi ve yeşilin bir arada olduğu eşsiz bir yerdi Gökçetepe Tabiat Parkı.

Video çadırın önünden manzaramız:

Kamp alanı ücreti gecelik 40 TL, 20 TL de tek seferlik giriş ücreti var. Toplamda 100 TL’ye iki gece konakladık. Alanın birçok yerinde elektrik istasyonları var, uzatma kablosuyla çadırınıza elektrik çekebiliyorsunuz. Biz iki metrelik uzatma kablosu getirmiştik, kesinlikle en az 10 metrelik götürülmesi gerekiyormuş, bunu öğrendik 🙂 Tuvalet; temizliği malesef iyi değil. Duş; kapalı duş görmedik, sahildeki plaj duşunu kullandık.

Tabiat parkının hemen dışında ufak bir köy var; kasap, market ve fırın bulunuyor. Sezon daha yeni açıldığı için bizim beklentimizi karşılamadı. Fırının ekmekleri güzeldi, market ortalama, kasapsa yetersizdi. Kasapta yalnızca köfte, tavuk ve sucuk var. Tavuk paketi öyle büyük ki iki kişi yiyemeyeceğimizden alamadık, çünkü kasap etleri bölerek satmıyor.

1. Gün

İlk gün öğleden sonra girdiğimiz kamp alanında öncelikle kendimize ait olabilecek, manzarası olan bir alan aradık. Şansımıza mükemmel bir yer bulduk. Arka tarafı ormana, ön tarafı denize bakıyor ve kendi çadırımızdan başka çadır göze çarpmıyordu.

2seconds
2 seconds çadırımız

Çadırımız Fresh and Black olmadığı için gölge bir yere kurduk. Şişme yatak kullandık, altına mat almadık; gerek de yokmuş zaten. Quechua’nın nevresim takımı vardı, kullanımı çok kolaydı.

Yerleşir yerleşmez bisikletlerimizle köye et almaya gittik. Tahminimce 3-4 km’lik toprak bir yol. Ana yoldan değil de ormanın içindekinden giderseniz, deniz kenarından, çok zevkli. Bir o kadar da zorlu. İlk günümüz yarım olmasına rağmen her şeyi sığdırdık.

Döndük ve bu harika manazarada mangal yaptık. Ardından tabii tatlı olarak marşmelov pişiridik. Daha önce sadece merakımdan evde ocakta denemiştim, ilk defa ateşte deniyorum gerçekten mükemmel bir tat.

şamalos
Ateşte Marşmelov

Kampta ilk gecem; çadıra girdim ve açıkçası biraz tedirgin oldum. Bana biraz da basık geldi tavan. Aklımda havasız kalır mıyım gibi şimdi gereksiz olduğunu anladığım sorular vardı. Biraz rahatlamak için çadırın dış kapısını aralık bıraktım, tül kısmı örttüm. Kendimi ölmeyeceğime ikna edince harika bir uyku çektim. Rahat uykunun bedeli; üşüdüm.

nevresim2
Quechua Kamp Nevresimi

Şişme yatak gece boyunca (hatta iki gece) kesinlikle hava kaybedip sönmedi. Çadır da havasız kalmadı.

2. Gün

Çadırımızın Fresh & Black olmamasının bir eksisi daha; sabah erkenden uyandık. Neyse ki yeterince uykucuyuz ve yüzümüze hırkalarımızı örtüp uyuduk.

Acemiliğimizin ilk gerçeğiyle o zaman yüzleştik: Kahvaltı yapmak için hiçbir malzememiz yok! Kahvaltılığı geçiyorum ne bir tavamız ne de bir demliğimiz var. Mecburen köye gidip kahvaltıcı aradık ve bir tane bulduk.  Ortalama bir yerdi, en büyük sorun sadece nakit geçmesi. Paramız hızla tükeniyor.

Kahvaltı yaparken seyyar bir balıkçıyla karşılaştık ve taze çupra aldık. Balığa bolca buz eklettik, çünkü ne kamp buzluğumuz ne de Ice Compact’ımız var. Kamp alanımız yeterince rüzgarlı ve gölge olduğu için erimeden balığı muhafaza edebildik.

bez ayakkabı
Bez ayakkabıya hayır

Bugünkü en büyük planımız denize girmek. Buzzz gibi olduğunu tahmin ediyoruz, ama öyle güzel görünüyor ki girmeden dönmek istemiyoruz. Hava esintili olduğundan biraz serin. Cesaret ister yani cup diye girmek. Bizde o cesaret olmadığı için dağ tepe biraz bisiklete binip iyice ısınıp terliyoruz. Ardından atıyoruz kendimizi denize. O kadar soğuk ki üşüdüğümü bile hissetmedim.

Kampa giderken outdoor ayakkabım olmadığı için yıprandığında üzülmeden vazgeçebileceğim eski ayakkabımı giydim. Siz siz olun ormanda bez ayakkabı giymeyin. Attığım adımdan hiç bu kadar tedirgin olmamıştım. Tabanı hiçbir şekilde yer tutuşu sağlamıyor ve kayıyor.

Denizden sonra sahildeki duşu kullandık, bu şekilde duşu da aradan çıkarmış olduk. Tuvaletlere bakınca, duş alanının nasıl olduğunu tahmin etmek zor değil. Bu yüzden sahilde mayolarımızla duş almak en iyisiydi.

Balık vakti geldi. Gerçekten çok lezzetli bir balıktı. Izgarada olması da ayrı tabii.

çupra
Saros Çuprası

Balıktan sonra telefonlarımızı şarj etmek için elektrik istasyonu yanına sandalyemizi kurduk. Kitap okurken bizim çadırımızın üst kısmında kamp yapan komşularımızın toparlandığını gördük. Sanırım baya deneyimliydiler ki filtre kahve makinelerini getirmişlerdi. Bize de ikram ettiler sağ olsunlar.

Onlar gittikten sonra biraz da üst manzarada yemek yemek için onların alanına kurduk mangalımızı. Aslında tek derdimiz manzara değildi. Kamp masası almadığımız ve çadırımızn yanında piknik masası olmadığı için hep yerde yemek zorunda kaldık. Buradaki piknik masası bizim için lükstü 🙂

piknik masası
Manzara mükemmel

Akşam yine ateş başı keyfi yaptıktan sonra günün yorgunluğunu atmak için çadıra geçtik. Bu sefer o kadar basık gelmedi ve iki kapıyı da kapattık. Yorganımız 20 derecelik hava içindi ve bizi baya ısıttı, bu sefer ilk günkü gibi üşümedik.

3.Gün

Saat 03.00 ve yağmur sesiyle uyandık. Sağanak yağmur altında, çadırda duruyoruz. Rüzgarın etkisiyle çadır hafiften sallanıyor. Quechua’nın yağmur ve rüzgar testlerini bildiğim için içim rahat:)

Tüm gün yağmurlu olacağını bildiğimizden sabah erkenden yağmursuz bir anda toplandık. Bu kadar hızlı toparlanabileceğimizi tahmin etmemiştim. 20 dk’da hazırdık!

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

İlk kez çadırda uyumak, temiz havayı solumak, sürekli bisiklet binmek mükemmel bir his: Sıra yeni rotalar belirlemede!