Gezi Sırasında Patlayan Bisiklet Lastiği Nasıl Tamir Edilir?

Belki arabanız sizi istediğiniz her yere çok daha kısa sürede ulaştırabilir ama araba ile seyahat etmek, vücudunuzu çalıştırmaz. Oysa bisiklet sürerek doğada veya deniz kenarında geçireceğiniz bir gün, hem spor yapmanızı sağlar hem de sizi ruhen çok dinlendirir. Bugün şehir içinde bile özel bisiklet yollarının yaygınlaşması ile birlikte, bisiklet sporu da büyük gelişme gösteriyor. Özellikle bahar ve yaz aylarında yapılan popüler sporlar arasında bulunan bisiklet sporu, sağlığı uygun olan herkes tarafından da rahatlıkla yapılabiliyor.

bisiklet-lastik-tamir.jpg

Her sporda olduğu gibi, bisiklet sürerken de dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunuyor. Bu spora başlarken sahip olmanız gereken bisiklet ekipmanları arasında en önemlisi; herhangi bir kaza anında kafanızı koruyacak olan bisiklet kaskı oluyor. Bunun dışında bisiklet malzemeleri arasında bulunan eldiven, gidonu rahat tutmanızı sağlarken, bisiklet gözlüğü ise tozlu yollarda gözünüze bir şey kaçmasını engelliyor. Ancak özellikle dağ bisikleti kullanıyorsanız herhangi bir aksilik durumunda bisiklet parçaları tamiri için tamir çantasını da yanınızda bulundurmanız gerekiyor. Bisiklet sürerken en sık yaşanan aksilikler ise; bisiklet lastiği ile ilgili yaşanan sorunlar oluyor. Uzun rotalara çıkmadan önce mutlaka bisiklet lastiklerinin sağlamlığının ve havalarının kontrol edilmesi gerekiyor.

Bisiklet Lastiği

lastik-goruntu.jpg

Bisiklet lastiği aynı otomobilde olduğu gibi, üzerinde bulunduğunuz bisiklet ile yol arasındaki tek bağ oluyor. Dolayısıyla bisiklet sporuna gönül verdiyseniz, bisiklet lastiği seçimi, yol durumuna göre basılması gereken hava ve lastik tamiri gibi konuları da iyi bilmeniz gerekiyor. Bisiklet lastiği seçerken öncelikle kullanım şartlarını belirlemeniz ve ona göre lastik seçmeniz gerekiyor. Aski taktirde yol koşullarına uygun olmayan bir lastik sizi rotanızın en güzel yerinde yarı yolda bırakabiliyor. Fazla hava basılmış bir lastiğin kolay patlama ihtimali artarken, özellikle dağ bisikleti kullanıyorsanız lastiğinizin havasını biraz indirmeniz yol tutuş oranını arttırıyor. Bunun tam tersi, asfalt bir yolda bisiklet kullanırken ise lastiğin havasının tam basınçlı olması gerekiyor. Bisiklet lastiğinin ömrü de yine otomobillerde olduğu gibi en fazla 4 sene oluyor. 4 sene sonra hiç kullanılmamış olsa bile lastik eskiyor ve katılaşıyor. Dolayısıyla yol tutuş özelliği kayboluyor.

Bisiklet Lastiği Tamiri

lastik-tamiri.jpg

Bisiklet sporu yaparken bisikletçilere en sıkıntı veren durum lastiğin patlaması oluyor. Ancak ne yazık ki yollarda bulunan kesici maddeler ve sivri uçlu taşlar, bisiklet lastiğine ve hatta bisiklet iç lastik kısmına kadar zarar verebiliyor. Gezi sırasında patlayan bisiklet lastik tamiri için öncelikle iç lastiği söküp, üzerinde bulunan siboplara basarak önce havayı tamamen indirmek sonra da pompayla şişirmek ve böylece patlayan yeri görmek gerekiyor. Daha sonra lastikteki hava tekrar indirilerek, acil durumlar için yanınızda bulunması gereken özel yapıştırıcı ve yama kiti lastiğe sürülüyor. Eğer yama tam patlak yere yapıştırılmazsa lastik şişirildikten bir süre sonra tekrar inebiliyor. Bundan sonra yamanın ve iç lastiğin tam kuruması bekleniyor. Daha sonra lastik şişirilip kontrol ediliyor. Ayrıca dış lastik de kontrol edilerek içinde kalan sivri parça varsa çıkartılıyor. Geçici olarak tamir edilen bisiklet lastiğini daha sonra mutlaka yenisi ile değiştirmek gerekiyor. Eğer yanınızda yedek iç lastik taşıma imkanınız varsa iç lastiği tamamen değiştirerek bu zor durumdan tamamen kurtulma imkanınız da olabiliyor. Bisiklet lastik fiyatları ise lastiğin boyutuna ve bisikletin modeline göre değişiyor.

bisiklet-gorsel.jpg

Bisiklet lastikleri ve ekipmanları için Decathlon‘da bisiklet lastiklerini ve fiyatlarını inceleyebilirsiniz. Ayrıca yeni bir bisiklet almak isterseniz en yeni bisiklet modelleri de sizi bekliyor.


Bir Cevap Yazın