Migren; şehir koşullarının, yoğun çalışma temposunun ve çağın hastalığı stresin neden olduğu en yaygın hastalıklardan biri. Migren ağrısı çoğu zaman dayanılmaz boyutlara ulaşabiliyor. Öyle ki bazen hekimlerin yazdığı ilaçlar bile çare olmaktan çıkıyor. İşte böyle durumlarda iş size ve zihninizin rahatlamasına kalıyor. Bu rahatlamanın en kolay ve etkili yolu ise düzenli olarak yapılan yoga ve meditasyondan geçiyor.

Migren Belirtileri Nelerdir?

Şiddetli baş ağrılarının ataklar halinde geldiği durumlar, migrenin kapınızı çalmakta olduğu anlamına geliyor. En temel migren belirtileri arasında dayanılmaz boyutlara ulaşan bu baş ağrısı yer alıyor. Bu baş ağrıları günlük hayattaki işlerinizi sekteye uğratırken, çoğunlukla yatak istirahati gerektirecek boyutlara ulaşıyor. Şakaklardan başlayarak göz çevresinde yoğunlaşan ağrıların şiddeti arttıkça, mide bulantılarına ve kusmaya yol açarak vücutta ciddi reaksiyonlara neden olabiliyor. İşte bu dayanılmaz ağrılara katlanmak zorunda kalmak istemiyorsanız vücudunuzu rahatlatmalı, stresi azaltmalı ve kendinize iyi bakmalısınız. Kendinize iyi bakmanın en sağlıklı ve verimli yolu ise çeşitli yoga hareketleri ve egzersizlerden geçiyor. Bunun yanı sıra zihin terapisi olan meditasyon da stresi ve gerginliği ortadan kaldırmak için etkili yöntemlerden bir diğeri…

Yoga Ve Meditasyon Migrene İyi Gelir Mi?

medit1.jpg

Onlarca ilaç, tıbbi tedavi etki etmemişse ve hala migrene ne iyi gelir diye düşünüyorsanız, acilen yogaya başlamayı deneyebilirsiniz. Yoganın gelenekselleşmiş pek çok pozu boyun, sırt, baş gibi bölgeleri çalıştırarak vücudunuzun dengesini bulmasına yardımcı oluyor. Yoga matı üzerinde geçirilecek yarım saat, korkunç migren ağrılarının zamanla azalmasını ve en sonunda ortadan kalkmasını sağlıyor. Bin yıllardır uzak doğunun en temel felsefelerinden biri olan yoga nedir diye düşünüyorsanız, pek çok alandan bir çeşit vücut ile bütünleşme tekniği olduğunu öğrenme fırsatı yakalayabilirsiniz. Bu bütünleşme sayesinde hiç geçmez denilen migren ağrısı da artık sizin için bir dert olmaktan çıkar.

Migren Ağrılarına İyi Gelecek Yoga Hareketleri Nelerdir?

asagi-kopek.jpg

Yoga hareketleri arasında özellikle boyun ve sırt bölgesini rahatlatan pozlar migren ağrıları üzerinde oldukça etkili olabiliyor. Yaygın olarak bilinen esneme hareketlerini andıran bu hareketler sayesinde, kaslarınızın gevşemesini sağlayıp, vücudunuzu durmadan aşağı çeken yükü atmayı deneyebilirsiniz. Migren ağrısına iyi gelen ilk yoga pozu; başlangıç yoga pozları arasında yer alan aşağı bakan köpek duruşudur. Bu duruşta eller yerde, kalça havada yer alırken baş aşağı doğru eğiliyor. Böylece arka bacak kaslarının yanı sıra omuz ve sırt kasları da esneyip gevşiyor.

Boyuna uzanan sırt kaslarını rahatlatan ve baş ağrılarını hafifleten bir başka yoga pozu ise, sanskritçe adı balasana olan, çocuk duruşudur. Bu duruşta yerde otururken belden bir hareketle öne doğru eğilerek kollar uzatılıyor. Sonraki aşamada ise kollar yana alınarak alın yerde bırakılıyor. Bu da yine sırt, boyun ve baş bölgesindeki yoğunluğun giderilmesini sağlıyor.

ceset-pozu-yoga

En temel yoga hareketleri arasında yer alan ceset pozu da baş ağrılarına oldukça iyi geliyor. Yoga matı üzerinde sırt üstü yatılarak yapılan bu hareket, tamamen zihnin ve bedenin aynı anda serbest bırakılmasını sağlayarak baş ağrılarını hafifletiyor.

Meditasyon Migrene İyi Gelir Mi?

Yoganın yanı sıra yine çok eski bir uzak doğu geleneği olan meditasyon da migrenin dayanılmaz ağrılarının ortadan kaldırılmasına yardımcı oluyor. Zihnin tamamen boşalmasını ve stres yükünün ortadan kaldırılmasını sağlayan meditasyon; mental  yönden bedenin rahatlaması için de bire bir bulunuyor.

Gözlerinizi kapatın, ana odaklanın ve bir süre zamanın varlığını unutun! Migrene iyi gelen yoga ve meditasyon teknikleri ile baş ağrılarınız artık büyük sorun olmaktan çıkıyor.

 

Leave a Reply