Hem fiziksel hem de ruhsal sağlığı desteklediği bilinen spor ve egzersizler, sağlıklı yaşam için fazlasıyla önem taşıyor. Düzenli egzersiz yapan kişilerin obezite, kalp rahatsızlıkları, yüksek tansiyon, kemik erimesi ve metabolizma ile ilgili birçok hastalığa yakalanma riskinin, egzersiz yapmayanlara göre çok daha az olduğu yapılan araştırma verileriyle destekleniyor.

kalenji20aw1720road20running5B8394821cc8394820cc8379931cc8394765cc5Dtci_scene_2101

Ancak iş ve eğitim hayatının yoğun temposu nedeniyle spor salonlarına devam etmek ve belirlenen antrenman programlarına uyum sağlamak fazlasıyla zor bir hal alıyor. İş ya da okul sonrasında spor yapmak için evden çıkıp spor salonuna gitmek dahi trafik ve benzer nedenlerle imkansız hale geliyor. Bu sebepten dolayı evde yapılacak egzersizlerin tercih edilmesi ya da doğru bir koşu antrenmanı programı ile hemen her yerde spor yapma fırsatının değerlendirilmesi kaçınılmaz oluyor. İşten dönmüş ve günün yorgunluğu ile koltuğa uzanmışken tekrar hazırlanıp spor salonuna gitmek oldukça zor görünürken; koşu ayakkabısı ve koşu taytı ile hızlıca giyinip ev çevresinde kısa bir tur atmak eğlenceli bir aktivite olarak görülüyor. İster yakınlarda bir parkın koşu parkurunda isterseniz sakin ara sokaklarda özgürce koşabilir; kendiniz için en uygun antrenman programını kolayca hazırlama ve uygulama imkanı bulabilirsiniz.

Kısa Mesafe Koşuları İçin Doğru Antrenman Programı

kalenji20aw1720road20running5B8394765cc8379699cc8394821cc8379739cc5Dtci_scene_0576

Fazlasıyla şehirleşen kentlerde, uzun mesafe koşu yapılacak alan sayısı gün geçtikçe azalmaya devam ediyor. Bundan dolayı kurumsal çalışan ve spor salonları için zaman yaratamayan kişiler tarafından sıklıkla tercih edilen spor çeşidi kısa mesafe koşuları oluyor. Ev etrafında yapılacak olan birkaç tur koşu, doğru bir antrenman programı ile düzenli olarak tekrarlandığında, fiziksel ve ruhsal dinginliği kolaylıkla sağlama imkanı yaratıyor. Yeni başlayan sporcular için de ideal bir teknik olarak değerlendirilen kısa mesafe koşuları, kişiyi hem fiziksel hem psikolojik olarak zorlamadan, keyifle spor yapma şansı sunuyor. Kulağınıza kulaklığınızı takarak sevdiğiniz şarkılar eşliğinde ya da sabahın erken saatlerinde kuş cıvıltıları ile birlikte yapacağınız kısa mesafeli bir koşu ile güne enerjik başlayıp, gün boyu sürecek bir motivasyon yakalayabilirsiniz.

Kısa mesafe koşuları için yapılan antrenman programlarının ilk 5 veya 10 dk’sının yavaş tempolu bir ısınma koşusu ile başlaması öneriliyor. Program haftalık çalışma saatlerinize ve kişisel yoğunluğunuza göre şekillendirilebileceği gibi genel olarak şu şekilde özetlenebilir:

  • Pazartesi 600 metre hızlı tempo ve 200 metre yavaş tempoda yapacağınız yaklaşık 40 dakikalık koşu sonrasında, Salı gününü dinlenme ile geçirebilirsiniz.
  • Çarşamba günü 400 metre hızlı tempoda ve 400 metre yavaş tempoda sürdürülecek olan 40 dakikalık antrenmandan sonra Perşembe gününü eğlenceli aktiviteler ile değerlendirme imkanı bulabilirsiniz.
  • Cuma günü yapılacak 800 metre hızlı tempo ve 200 metre yavaş tempolu 40 dakikalık koşu sonrasında Cumartesi gününü dilediğiniz tempoda düz koşu yaparak geçirebilirsiniz. Son düz koşu ile birlikte 4 günlük antrenman programı tamamlanmış olup, Pazar gününü dilediğiniz gibi geçirebileceğiniz keyifli bir dinlenme şansı yaratıyor.
  • Her koşudan önce ısınma ve antrenman sonrasında soğuma yapılması, hem kas sağlığı için hem de bir sonraki koşuya hazır olmak açısından oldukça önem taşıyor ve sağlıklı spor antrenmanları yapmak için bu noktaların ihmal edilmemesi öneriliyor.

Siz de şehir hayatının yorucu stresinden biraz olsun uzaklaşmak için antrenman programlarınızı kısa mesafeli koşulara yönelik hazırlayabilir; örnek programdaki gibi haftanın 4 günü yapacağınız keyifli koşular ile ruhsal ve fiziksel açıdan dinginliğe ulaşabilirsiniz.

Antrenman Programına Başlamadan Önce Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

kalenji20aw1720road20running5B8395789cc8394819cc8393517cc8281752cc5Dtci_scene_0821

Kendinize en uygun antrenman programını hazırlamış olsanız dahi onu uygulamaya geçirirken dikkat etmeniz gereken önemli noktaları gözden kaçırdığınızda, sağlık için yaptığınız spor ile sağlığınıza zarar verebilirsiniz. Doğru programdan yeterli verimi almak için onu uygulamak kadar doğru teknikler ile uygulamak da oldukça önem taşıyor. Nefes kontrolünü sağlamak ve vücudu gereğinden fazla yormamak için koşu teknikleri hakkında bilgi sahibi olunması ve uygulama sırasında özen gösterilmesi gerekiyor.

Bir diğer önemli nokta ise koşu ekipmanları seçimi olarak görülüyor. Koşu ayakkabısı ve koşu taytı gibi malzemelerin doğru seçilmesi, sağlıklı spor yapabilmek açısından büyük önem taşıyor. Bu malzemelerin üretiminde nefes alabilen ve teri vücuttan etkili şekilde uzaklaştıracak olan kumaşların tercih edilmesi gerekiyor. Aksi takdirde koşu sırasında oluşan terin vücuttan uzaklaştırılmaması ve hızlı şekilde soğuması sonucu kas sertleşmeleri yaşanabiliyor. Siz de koşu malzemeleri seçiminizi bu önemli detayları göz önünde bulundurarak yapabilir; ruhsal ve fiziksel bütünlüğünüzü yeni bir koşu antrenmanı programı ile koruyabilirsiniz.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.