Jpeg

Yeni koşuya başladıysanız ve hangi ayakkabıyı almalıyım diye düşünüyorsanız bu yazıda aradığınızı bulabilirsiniz!

Yeni koşuya başlayanlar hafif koşular ile yani koşu terimi kullanmak gerekir ise jogging koşularıyla koşmaya başlamaktadır. Jogging için yürüyüşten biraz daha hızlı vücudunuz çok zorlamadan vücudu yenilemek için yapılan koşu diyebiliriz. Bu seviyeye uygun ayakkabılara da jogging ayakkabıları denilir.

Ayakkabınızı doğru seçebilmeniz için aşağıdaki soruları düşünmeniz gerekiyor:

-Nerede koşacağım?

-Ne sıklıkla koşacağım?

Alınacak ayakkabıyı bu kriterlere göre seçmekte fayda var.

Yeni Başlayanlar İçin Jogging Ayakkabıları

Yeni koşuya başlayorsanız haftada 1 veya 2 günlük 20 ile 30 dakikalık koşular ile başlamanız en ideali olacaktır. Bunun için de çok pahalı ve çok özellikleri olan bir ayakkabı tercih etmeniz gerekli olamayabilir. Aynı zamanda farklı bir sporla ilgileniyorsanız ve ısınma/soğuma için koşuyorsanız yinebu seviyede bir ayakkabı yeterli olabilir.

Ayakkabınızın kumaş bölümünün yeterli nefes alması, taban bölümünün darbe emici olması yeterli olacaktır. Ayakkabının hafif olması da yeni koşmaya başladıysanız sizin için faydalı olur. İdeal bir koşu ayakkabısının ağırlığı 300 ila 180 gram arasında değişebilir.

Bu seviye için örnek koşu ayakkabısı belirtecek olursak; Kalenji Run One , Kalenji Run Cushion ve Kalenji Run Cushion Grip.

1ler

 

Run One ve Run Cushion modellerini asfalt, tartan ve koşu bandında, Run Cushion Grip modelini asfalt ve zorlu olmayan patikalarda kullanabilirsiniz.

Bu ayakkabılar bahsettiğimiz kriterlere uyduğu gibi aynı zamanda da fiyatlarıyla da en uygun ayakkabılar diyebiliriz.

Ayakkabıların inceleme videolarını da kanalımdan izleyebilirsiniz 🙂

Run One

Run Cushion

Run Cushion Grip

Orta Seviye Jogging Ayakkabıları

Haftada 2 veya 3 kez koşuyorsanız ve bu koşularınız ortalama 45 ile 60 dakika arasında sürüyorsa daha fazla darbe emici ve dayanıklı bir ayakkabıya ihtiyaç duyabilirsiniz.

Bu seviyede koşuya daha fazla zaman ayırdığınızdan dolayı bu tür ayakkabıların köpük bölümü daha fazla darbe emici ve ek olarak topuk bölümünde fazladan darbe emicilik özellikleri bulunmalıdır. Orta seviye diyebileceğimiz bu ayakkabılar ortalama 500 ile 800 kilometre boyunca darbe emicilik seviyelerini korumaktadır. Bu mesafeleri geçtikten sonra ayakkabınızı değiştirmeniz ayak ve kas sağlığı açısında yararlı olur.

Aynı zamanda koşu süreniz artığından koşuya çıktığınız saatlerde değişecektir.Bu seviyede ayakkabıların üzerinde reflektör olması gece koşularına güvenlik açısında önemlidir.

Bu seviye içinde önerebileceğim ayakkabılar:

2ler

Asfalt, tartan ve koşu bandında kullanabileceğiniz Run Active ve Run Active Breathe modelleri, toprak ve arazi koşullarında kullanabileceğiniz Run Active Grip modeli olacaktır.

Ayakkabıların inceleme videolarını yine kanalımdan izleyebilirsiniz 🙂

Run Active ve Run Active Breathe

İleri Seviye Jogging Ayakkabıları

İleri seviye jogging koşularına çıkıyorsanız artık haftada 3 ile 4 gün 50/ 60 dakikalık koşular yapıyorsunuz diyebiliriz.

Ayakkabıların darbe emiciliğini başlangıç ve orta seviyeye göre daha da fazla olması gerekir. Her marka bu seviye için hem dayanıklı hem keyif veren hemde konforlu ayakkabılar tasarlamaya çalışır. Topuk desteği bu seviye için gerçekten çok önemlidir. Koşu süresi artığından dolayı ayakkabının tabanında basmanızı dengelemek içinde ek parçalar bulunabilir.

Aynı zamanda daha fazla koştuğunuzdan dolayı basma tipinize göre ayakkabı tercih etmeniz de gerekecektir. İçe veya dışa basma gibi farklı basma tipiniz varsa aşağıdaki bahsedeceğim ayakkabıları tercih edebilirsiniz.

İleri seviye ayakkabılarda ağırlık biraz artar, bunun sebebi ise ayağınızı dengeleyecek parçaların eklenmesidir.

Bu seviye için önerebileceğim ayakkabılar:

3ler

Asfalt, tartan ve koşu bandında kullanabileceğiniz Kalenji Run Comfort modeli, ve asfalt ve toprak zeminlerde kullanabileceğiniz Kalenji Comfort Grip modeli.

4ler

Asfalt, tartan ve koşu bandında kullanabileceğiniz Kalenji Kiprun Long ve toprak ve arazi koşullarında kullanabileceğiniz Kaleji Kiprun TR modeli.

Ayakkabıların inceleme videolarını da izleyebilirsiniz.

Run Comfort ve Run Confort Grip

Kalenji Kiprun Long

Kalenji Kiprun TR

Başka bir yazıda görüşmek üzere!

Sporla kalın,

Ceyhun Demirci

Yazımız eski Decathlon çalışanı Ceyhun Demirci’nin izniyle yayınlanmaktadır.

 

Leave a Reply