Yüzme sporu, yer çekimsiz bir alanda vücudun, yere paralel hareket edebildiği özel bir deneyimdir. Yaz tatillerinin en keyifli aktivitelerinin başında gelen yüzme, yeni öğrenmeye başlayanlar için biraz korkutucu olabilir. Yüzmekten korkan kişilerin insan vücudunun suyun üzerinde duracak şekilde yaratıldığını unutmaması gerekir. Akciğerlerin havayla dolu olması nedeniyle suyun üzerinde hiç hareket etmeden durulabilir. Doğal koşullarda suyun üzerinde duramamanızın tek sebebi ise heyecanınıza yenik düşüyor olmanızdır. Boğulma korkusu, kalp çarpıntısı, heyecan gibi etkenler yüzmeyi başarabilme de insanın önündeki engellerden birkaçıdır. Yüzme, biraz cesaret gösterilerek ve pratik yapılarak birkaç gün içinde öğrenilen bir aktivitedir. Yüzmeyi yeni öğrenen kişiler ile su arasında ise farklı bir ilişki başlar. Özellikle çocuklar, yüzmenin dünyada en kolay öğrenilen şeylerden biri olduğunu anlayınca sudan çıkmak istemez.

Cesur Olun ve Kaslarınızı Rahat Bırakın

Yüzmeyi öğrenmenin önündeki en büyük engel insanın kendisidir. Yüzmeye yeni başlayacak yetişkinlerin en temel yapması gereken şeylerin başında korkularını yenmesi gelir. Çocukların ise cesaretlendirilmesi yüzmeyi daha kısa sürede öğrenmelerini sağlar. Yüzmenin temel kuralı dengede kalabilmektir. Vücut anatomisi gereği suyun üzerinde kendi başına hiç hareket etmeden durabilmeniz mümkünken, yeni öğrenmeye başlayan kişiler kaslarını sıkarak bu durumu zorlaştırır. Kasların kasılması ve oksijen almaması su üzerinde dengede durulmasını imkansız hale getirir. Sabırlı ve sakin bir şekilde suyun içinde kasların kontrolünün öğrenilmesi yüzme tüyoları arasında en başta yer alır.

Su içinde batmadan durmayı öğrendikten sonra ise yatay durma üzerinde çalışılır. Yüz bölümü su içinde olacak şekilde yatay durmayı öğrenmek yüzme hareketlerine başlamadan önceki en önemli adımlardan biridir. Suyun içinde denge sağlamak ve yatay durmayı öğrendikten sonra ise hareket aşamasına geçilmelidir. Suda kollar ve bacaklar eş zamanlı bir şekilde kullanılarak yüzülür. Kulaç aşamasına geçmeden önce yüzmede ayakların kullanımının öğrenilmesi ilerleyen süreçlerde büyük kolaylık sağlar. Ayakların ardından kolların da nasıl kullanılacağı öğrenildikten sonra temel öğrenme süreçleri tamamlanır ve artık yüzme gerçekleştirilir.

Isınma Hareketlerinden Yardım Alın

Deniz ya da havuz suyu kasların şişmesine neden olur. Kasların şişmesi; kramp, çabuk yorulma gibi yüzmeyi öğrenme sürecinin önüne engeller çıkarır. Ayrıca ani kramp girmesi su içerisinde panik yapmanıza neden olabilir. Bu gibi sorunlarla karşılaşılmamak için mutlaka havuza ya da denize girmeden önce ısınma hareketleri gerçekleştirilmelidir. 5-10 dakika arasında yapılacak ısınma hareketlerinin ardından suyun içine girerek yavaşça denemelere başlanabilir. Suyun içerisindeyken yaşanabilecek olumsuzlukları kendi kendinize halledebilecek deneyimi kazanana kadar ısınma harekeletlerini ihmal etmemeli ve suyun içerisinde ani hareketlerden kaçınmalısınız.

Bol Antrenman Süreci Hızlandırır

Yüzmeyi yeni öğrenen kişilerin en iyi öğretmeni bol bol antrenman yapılmasıdır. Yüzmek, çocukları ve yetişkinleri, fiziksel ve zihinsel olarak geliştirir. İlk zamanlarda bir öğretmen aracılığıyla temel öğrenme sürecini gerçekleştirebilirsiniz. Daha sonraları ise bol bol antrenman ile süreci hızlandırabilirsiniz. Bol antrenman, hem yüzme tekniğinin gelişimi hem de kasların güçlenmesini sağlar. Bu şekilde kısa bir zaman diliminde mükemmel bir yüzme stiline sahip olabilirsiniz.

Nefes Kontolü Sakinleşmenizi Sağlar

Yüzme sporuna yeni başlayanların mutlaka atlamaması gereken aşamalardan biri de nefes kontrolünün öğrenilmesidir. Nefes kontrolü bütün spor dallarında olduğu gibi yüzmede de başta adrenalin ve tansiyonun olmak üzere bütün vücut fonksiyonlarının kontrol altında tutulmasını sağlar. Bunun için yeni öğrenmeye başlayan kişilerin nefes alıştırmalarını ihmal etmemeleri gerekir. Yüzme sırasında doğru nefes alındığında vücut daha az yorulur ve uzun süre öğrenme süreci devam ettirilir.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.