Yaz tatilinin gelmesiyle beraber, kış boyu planlanan yolculuklar için geri sayım başladı. Bisiklet tutkunları da dünyanın dört bir yanındaki çeşitli rotalar için hazırlıklarını yaparak tatil zamanını beklemeye koyuldular. Bazıları gidecekleri ülke de ya da şehirde bisiklet kiralama alternatifini değerlendirip planını yaparken, birçok bisiklet sevdalısı ise kendi bisikleti ile tatilini geçirmeye karar vermiş durumda. Bu noktada bisikletin gidilecek ülkeye nasıl taşınacağı en fazla düşünülen konulardan biri. Evet haklısınız, bisikleti uçakta gidilecek yere götürmek bu planların içerisinde en fazla can sıkan konuların başında geliyor. Ancak bunun gözünüzü korkutmasına müsade etmeyin. İlk seferde sıkıntı yaşasanız bile; gerekli kuralları, montajı, demontajı, yapılması gerekenleri ve doğru paketlemeyi öğrendikten sonra birçok seyahatinize bisikletinizi yanınızda götürmek, her gittiğiniz yerde bisiklet sürmek isteyeceksiniz. Gelin uçakta bisiklet taşımak ile ilgili yapılması gerekenlere birlikte göz atalım.

Havayolu Firmanızın Prosedürlerini Sorun

Başlangıçta bilmemiz gereken en önemli kural uçakta bisiklet taşınması ile ilgili uluslararası belirlenmiş bir standardın olmadığı. Bu yüzden tüm havayollarının bisiklet taşınması ile ilgili farklı bir yönetmeliği var. Bu yüzden bilet almadan önce ve aldıktan sonra havayolundan kendi taşıma kuralları ile ilgili bilgi almak çok önemli. Bisiklet; kayak takımı, sörf, dalış ekipmanları ya da golf takımı gibi spor ekipmanları kategorisinde yer alıyor. Bu yüzden taşıma ile ilgili kuralların yanı sıra, taşıma ücretleri de havayoluna göre farklılık gösteriyor. Aynı zamanda bazı havayolları, bilet alımı sırasında bisiklet için de rezervasyon yaptırmanızı isteyebilirler. Tatsız bir sürpriz ile karşılaşmamak için bilet alırken bisikletinizi de beraberinde götüreceğinizi belirterek ücret ve rezervasyon bilgilerini öğrenmeyi unutmayınız.

Karton Kutu mu, Çanta mı?

Biletimizi alıp, rezervasyonumuzu yaptırdığımıza göre gelelim en önemli konu olan bisikleti nasıl taşıyacağımıza. Daha önce de bahsettiğimiz gibi bu konuda uluslararası bir standart bulunmuyor. Bazı havayolu şirketleri sadece karton kutuyu yeterli bulurken, bazıları bisiklet taşıma çantasını şart koşabiliyorlar. Bisiklet taşıma çantaları ise Hard Case ya da bez çanta olarak bulunabiliyor. Sert kapağa sahip Hard Case çantalar darbelere karşı daha iyi bir koruma sağlarken; fiyatları, bisiklet fiyatları ile yarışabiliyor. Bez çantalar ise daha hesaplı ve kolay bulunabiliyor.

Havayolları arasında uygulamalara baktığımızda birçok havayolu karton kutu ile taşımayı yeterli buluyor. Karton kutuları hemen hemen tüm bisikletçilerden genellikle ücretsiz olarak kolayca temin edebilirsiniz. Ayrıca bazı havayolları belirli bir ücret karşılığında havalimanında karton kutu şatışı yapıyorlar. Yine eğer dönüş yolculuğunda havalimanında bisikletinizi paketlemeyi düşünüyorsanız, firma ile irtibata geçerek havalimanında karton kutu temin edip edemeyeceğinizi öğrenmeniz gerekiyor.

Katlanır Bisiklet Rahatlığı

Taşıma ile ilgili önemli bir farklılık da bisiklet modelleri arasında son yıllarda popülaritesi hızla artan katlanabilir bisikletlerde yaşanıyor. Havayolları 20″ jant boyutuna sahip katlanır bisikletleri direkt bez taşıma çantası ile katlanır halde teslim alıyorlar. Bu nedenle katlanır bisiklet sahiplerini şanslı kategoriye koyabiliriz.

Bisikleti karton kutuya ya da özel taşıma çantasına yerleştirmek için de uymanız gereken bazı kurallar bulunuyor. Havayolları bisiklet lastiklerini şişkin şekilde kabul etmiyorlar; bu yüzden kutuya yerleştirmeden lastiklerin havasını indirmek gerekiyor. Ayrıca fazla hacim işgal etmemesi için pedalların sökülerek, gidonun kadroya paralel hale getirilmesi şart. Kadro, maşa gibi önemli parçaları darbelere karşı korumak için sünger, köpük, balonlu naylon gibi darbe emici malzemelerle her ihtimale karşı kaplamanızı tavsiye ederiz.

Uçuşa Hazır

Tüm parçaları söküp korumaya aldıktan sonra, geldi sıra kutuya yerleştirmeye. İlk olarak kadroyu daha sonra maşaya sabitlediğimiz gidonu, kolinin dışına taşmayacak şekilde yerleştiriyoruz. Ön tekeri kolinin maşanın olduğu kolinin ön tarafına koyuyoruz. Pedallar ve seleyi de yerleştirdikten sonra bisikletimizi yerleştirmiş oluyoruz. Kalan boşluklara kask, tulum gibi diğer ekipmanları yerleştirebiliriz. Daha sonra kolimizi bantlayarak taşımaya uygun hale getiriyoruz. Yine kolinin üzerine iletişim bilgilerimizi de yazmamız çok önemli. Burada önemli bir püf noktası da, kolinin tepe noktasını olası bir kontrole karşı kolay açılabilecek şekilde bantlamak. Kontrolden sonra sıkıca bantlayarak kapatabiliriz. Ayrıca dönüş yolculuğunu da düşünerek ip, bant gibi paketleme malzemelerini valizimizde bulundurmayı da unutmuyoruz.

Her şey hazır olduktan sonra havalimanına bisikletsiz gittiğimiz vakitten en az 1 saat daha önce gitmemiz gerektiğini unutmayın. Hem tatsız bir sürprizle karşılaştığımızda zaman kazanmak hem de bisikletimizi teslim edip istenen prosedürleri yerine getirmek için zamana ihtiyacımız var. Bisikletleri normal bagajların teslim edildiği noktalardan değil, havayolu çalışanlarının yönlendireceği ayrı bir noktadan teslim ediyor olacağız. Aynı şekilde varış noktasında da bisikletleri büyük bagajların teslim edildiği noktadan teslim alacağımızı unutmayalım.

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.