Soğuğun ve yağmurun, yerini güneşe bıraktığı yaz mevsimi, belki de en çok açık havada spor yapmayı sevenleri heyecanlandırıyor. Ancak, sıcak havada koşmak isteyenlerin hem sağlık hem de rahatlık açısından dikkat etmeleri gereken birkaç nokta var:

Kondisyona Dikkat

Tüm koşu ürünleri için buraya tık tık.

Koşmanın, hem vücut hem de psikoloji üzerindeki olumlu etkileri biliniyor. Açık havada koşmak ise daha fazla oksijen alımıyla bu etkileri artırırken verdiği ek özgürlük duygusuyla insanı daha da mutlu ediyor. Fakat, bünyeniz koşu sporuna alışkın değilse kondisyonunuz yeterli olmayabilir. Bu da özellikle sıcak havada koşmayı zorlaştırabilir. Bunun engellemek için vücudunuz koşuya alışana kadar havanın daha serin olduğu sabah ya da akşam saatlerinde antrenman yapabilirsiniz. Isınma ve esneme hareketlerini aksatmamak da size yardımcı olacaktır. Ancak, kondisyonunuz iyi olsa dahi havanın çok sıcak olduğu günlerde vücudunuzun susuz kalmaması için 2-3 saatlik uzun koşular yerine maksimum birer saatlik birkaç koşu yapmanız daha iyi olacaktır.

Uygun Kıyafetler

Her ne kadar koşu sporundan en iyi sonucu almak için özel giysiler tercih edilse de kış ya da bahar aylarında herhangi bir spor kıyafetiyle koşmak mümkün. Fakat sıcakların bastırdığı yaz aylarında koşarken mutlaka uygun kıyafetler giymek gerekiyor. Kışın kullandığınız koşu ayakkabısı, aşırı terleteceği için yazın pek kullanışlı olmayacaktır. Nefes alan ve çabuk kuruyan spor çoraplarıyla giyeceğiniz yazlık hafif koşu ayakkabıları, sıcak havalar için daha uygun olacaktır. Teri çabuk emen ve hızlı kuruyan bir koşu tişörtü ve koşu taytı, koşu boyunca kuru kalmanızı sağlayarak cildinizi koruyacaktır. Kıyafetlerinizi pamuklu yerine nefes alan sentetik kumaşlardan seçerek spor yaparken maksimum rahatlığa ulaşabilirsiniz.

Yeterli Beslenme

Sporcu beslenmeleriyle ilgili yazımıza buradan ulaşabilirsiniz! 

Sıcak havada koşmak normalden fazla terlemenize; dolayısıyla çok daha fazla su kaybetmenize neden olur. Bu da vücudun susuz kalması sonucu hâlsizliğe, bitkinliğe ve hatta çok daha tehlikeli sonuçlara neden olabilir. Koşu sporuyla ilgilenenler, koşu esnasında aşırı sıvı tüketmenin rahatsız edici olduğunu bilir. Ancak, yaz aylarında koşarken yanınızda mutlaka su bulundurmaya özen göstermelisiniz. Antrenmandan önce içeceğiniz bir bardak suyu, koşu boyunca en az yarım litreyle daha desteklemeniz gerekir. 10-15 dakikada bir, iki-üç yudum su içmeniz hâlsiz kalmanızı önleyecektir. Eğer bir saatten fazla koşmayı planlıyorsanız sıcak bitkinliğini engellemek için sporculara özel enerji içecekleriyle vücudunuzu dengeleyebilirsiniz. Unutmamanız gereken bir nokta, sıvı alınımını sadece koşu esnasında değil; tüm gün sürdürmeniz gerektiğidir. Sadece su içmeye değil; bol sıvı içeren meyve ve sebzeleri de gün içerisinde tüketmeye özen göstermelisiniz.

Koruyucuların Önemi

Çoğu kişi, gölgede ya da bulutlu havalarda güneşin olumsuz etkilerinin olmadığı yanılgısına kapılsa da yaz aylarında sürekli yanıyoruz. Uzun saatler açık havada kalmak ise zaman zaman güneş yanıklarını da beraberinde getiriyor. Özellikle yüz, boyun ve bilekler gibi derinin hassas olduğu bölgeler, çok can yakıcı hâle gelebiliyor. Bunu engellemek için uygun bir güneş kremi kullanmanız iyi olacaktır. Eğer açık tenliyseniz ya da güneşe fazla çıkmıyorsanız başlangıç için 50 faktörlük bir krem tercih edebilirsiniz. Koşu sporuna uygun, su bazlı ve renklendirici içermeyen kremler, yüzünüzü daha az terleteceğinden uygun bir seçim olacaktır.

Siperlikli koşu şapkaları, hem yüzünüzü güneşten korur hem de gözlerinizin kamaşmasını engeller. Açık renkli, çabuk kuruyan kumaştan yapılmış şapkalar, başınızın aşırı ısınmasını da önler. Ancak, bu kadar korunmanıza rağmen yine de güneş yanığı yaşıyorsanız panik yapmayın. Eczaneden bulabileceğiniz güneş sonrası yanık kremlerini ya da aloe vera içeren serinletici ve besleyici jelleri uygun şekilde kullanarak acınızı azaltabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.