Havuzda egzersiz yapmak bir yandan serinlerken bir yandan da kasları güçlendirip istenilen vücuda kavuşmak için ideal bir yöntemdir. Havuzda egzersiz yaparken suyun ağırlığı ve direnişi kasları çalıştırır. Havuzda egzersiz, eklem ya da kaslar üzerine yük getirmeden kalp hızının yükselip etkili bir kardiyo yapılmasına da yardımcı olur. Egzersizlere başlamadan önce ısınma hareketi olarak mutlaka  5-10 dakika yüzmek egzersiz yaparken size yardımcı olacaktır. Havuz egzersizleri yaz ayları dışında, kışın kapalı havuzlarda da yapılabilir. İşte havuzda yapabileceğiniz egzersizlerden birkaçı;

1- Pedalları Çevirelim

Pedal çevirme egzersizi normal şartlarda bisikletle yapılabileceği gibi havuzda da yapılabilir bir çalışmadır. Sırtınızı havuz kenarına doğru kalçanızla beraber yaslayın. Kollarınızı yalara doğru açarak havuz kenarından destek alın. Her iki dizinizi yukarı çekip ayaklarınızı öne iterek bisiklet pedalı çevirir gibi harekete başlayın. 2 dakikalık setler halinde 3 ya da 4 kez devam edin. Bu hareketle karın, bacak ve kalça kaslarınızı kolayca çalıştırabilirsiniz.

2- Lunge Egzersizi İle Sıkı Bacaklar

Havuzda bedeninizin her bölgesini rahatça hareket ettirebilirsiniz. Daha sıkı ve sağlıklı bacaklara sahip olmak için Lunge egzersizi etkili bir çalışmadır. Bu egzersizde  ayaklarınız kalça genişliğinde açılır. Önce tek ayağınızla öne doğru iki adım atılır. Ardından öne doğru atılan ayağın dizi, ayak parmak ucunu geçmeyecek ve diğer dizinizi yere değmeyecek kadar indirdikten sonra, yukarıya doğru diz kaldırılıp, aynı hareketi tekrar edilir. Diğer bacak için de aynı hareket uygulanır. Hareketin daha etkili olması için; öndeki dizinizin parmak ucunuzu geçmemesi, belin düz, göğsün karşıya bakması önemlidir. Havuz içinde sağ ve sol bacak için 4 set halinde 15 tekrar etkili olacaktır. Bu hareketle üst bacak, arka bacak ve kalça kasları etkili bir şekilde çalışacaktır.

3-Tek Kolla Kulaç Atalım

Havuz egzersizleri sadece bacak kaslarınızı değil kol kaslarınızı da harekete geçirecektir. Bunun için egzersiz yaparken omuzlarınızın suyun içinde olması gerekir. Bir elinizin parmak uçları ile havuz kenarından destek alırken, diğer kolunuzla geriden öne, önden geriye doğru kulaç atar vaziyette kollar çevrilir. Her iki kol için aynı hareket uygulanır. Tek kol kulaç egzersizi ile itiş ve çekiş hareketi kollarınıza güç kazandırır. Arka ve ön kol kaslarının çalışmasını sağlanır. Suya karşı gösterilen direnç alt kol kaslarını kuvvetlendirmek için etkilidir. 3 set halinde 15 kez yaparak hareket tamamlanır. Ön arka üst kol kasları, yan omuz kasları, omuz eklemleriniz bu egzersizle kuvvetlenir.

4- Güçlü Karın Kasları İçin Bacaklar Yukarı 

Havuz kenarında bedeninize sağlık kazandıracağınız egzersizler etkili sonuçlar verir. Bacaklarınızı yukarı kaldırarak üst ön bacak ve alt karın kaslarınızı çalıştırmak mümkündür. Bunun için öncelikle havuz kenarına sırtınızı yaslayın. Ellerinizi yanlara açarak bedeniniz için destek alın. Her iki bacağınızı da aynı zamanda yukarı kaldırın. Bacak ve karın bölgenizde sıkılaşmayı en kısa sürede hissedebilirsiniz.

5- Arka Kolları da Sıkılaştıralım 

Bu egzersizin adını Dips on the Pool olarak da duyabilirsiniz. Pek fazla çalıştırılmayan kolunuzun arka bölümünü bu çalışmayla kolayca sıkılaştırabilirsiniz. Bu harekete başlarken havuz kenarına oturduktan sonra ellerinizi vücudun iki yanına koyun. Ellerinizi kaldırmadan tüm vücudunuzu havuza indirip tekrar yukarı kaldırarak oturmadan hareketi tekrar edin. Bu hareket ile arka kol ve omuz kaslarınızı yoğun bir şekilde kolayca çalıştırabilirsiniz. Havuz egzersizleri yaparken bu hareketlerin yanı sıra birçok farklı çalışma daha ekleyerek kardio çalışmanızı sağlıklı ve sıkı bir bedenle tamamlayabilirsiniz.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.