Günümüzde özellikle gençler arasında hızla bir yayılım gösteren vücut geliştirme sporu, fit bir vücut ortaya çıkarırken diğer yandan da kasların güçlenmesine destek sağlıyor. Ancak vücut geliştirmek ne yazık ki kısa sürede gerçekleşebilecek bir durum değil. Dolayısıyla belirli bir süre beklemek ve bu süreç içerisinde birtakım yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Örneğin: Protein tozu, vücut geliştirme noktasında uygulanan yöntemlerden bir tanesi. Protein, kasların gelişmesinde ve oluşmasında önemli bir rol oynayan besin gruplarının başında geliyor. Vücutta en hızlı şekilde etki gösterebilmesi için de genellikle bu pratik tozlardan faydalanılıyor.

Peki protein tozu nedir? Protein tozu nasıl kullanılır? Protein tozu, spor yapan kişilerin günlük protein ihtiyacını karşılayan gıda takviyesi olarak nitelendiriliyor. Kullanımı ise yapılan sporun türüne ve sıklığına göre değişiklik gösteriyor. Ancak daha etkili bir sonuç almak istiyorsanız, diyetisyen veya beslenme uzmanına danışarak sabah, çalışma öncesi, çalışma sonrası ve yatmadan önce olmak üzere günde 4 kez tüketmeye çalışmalısınız.

Protein Tozu Faydaları

Kapalı ambalajlar halinde olan protein tozları, içeriklerinde kolay sindirilebilen whey proteini ve süte beyazlığını veren kazein proteinleri barındırıyor. Gerçek inek sütünden elde edilen bu gıda takviyeleri, doğal içerikleri sayesinde vücut üzerinde pek çok yönden fayda sağlıyor. Düzenli antrenman yapan bir sporcuysanız, farklı markalarda satışa sunulan protein tozu çeşitleri ile gereksinim duyduğunuz proteini kolayca alabilirsiniz

– Kasların Güçlenmesini ve Onarımını Kolaylaştırır

Protein tozlarının en belirgin faydası şüphesiz kas yapısını güçlendirmek ve yeni kas dokuları inşa etmek. Üstelik alınan protein sayesinde vücudun nitrojen seviyesinde artış görülüyor ve kırmızı kas kütlesi denilen “lean body mass’i” koruma altına alıyor. Eğer vücudunuz için gerekli proteini et, süt ve yumurta gibi besinlerden tam olarak karşılayamıyorsanız, ek gıda olarak protein tozu mucizesinden yararlanabilirsiniz.

Protein tozu, aynı zamanda egzersiz öncesi ve sonrası kas onarımı içinde bire bir gelen bir takviye. Çünkü egzersiz öncesinde ve sonrasında vücudun protein sentezleme hızında artış gösteriyor. Dolayısıyla kas onarımı için emilim hızı yüksek whey proteini içeren protein tozlarından içebilirsiniz. 45 dakika önce veya sonra içeceğiniz bir ölçeklik takviye içecek, amino asit stoklarını destekleyerek kas onarımına büyük katkıda bulunuyor.

– Beslenme Öğünlerinizi Planlı Hale Getirir

Proteini; et, süt, tavuk ve yumurta gibi pek çok gıdadan alabilmeniz mümkün. Her gün bu gıdaları nasıl tüketebileceğiniz ve bu besinlerle hangi yemekleri yapabileceğiniz ise biraz uğraş verici bir durum. Ancak bir adet muz, bir kaşık fındık ezmesi ve bir bardak yağsız süt eşliğinde hazırlayacağınız bir ölçeklik protein içeceği ise en fazla 2 dakikanızı alıyor. Böylelikle her gün düzenli öğünlerle beslenebilmeniz mümkün hale geliyor.

– Vejetaryenler için Protein Desteğidir

Protein tozu, sade sporcular için değil vejetaryenler için de vazgeçilmez bir gıda takviyesi olarak karşınıza çıkıyor. Çünkü vücut et tüketilmediğinde sadece bakliyatlarla protein ihtiyacını karşılamakta yetersiz kalabiliyor. Dolayısıyla vücudun gerekli besin değerlerini alabilmesi için mutlaka protein tozu gibi ek takviyeler alması gerekiyor. Vejetaryenler için günümüzde soya proteini tozu, pirinç proteini tozu yumurta akı tozu ve vegan protein tozu gibi farklı tür gıda takviyeleri satışa sunuluyor. Özellikle spor yapan bir vejetaryenseniz, sevebileceğiniz bir protein tozu ile kaslarınızı güçlendirmeye başlayabilirsiniz.

– Kemiklerin Güçlenmesine Yardım Eder

Protein tozu ile sadece protein ihtiyacınızın karşılandığını düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Çünkü günde bir ölçekten hazırlanan protein içeceği, proteinin yanı sıra günlük almanız gereken kalsiyum ihtiyacınızın da %20’sini karşılıyor. Böylelikle her beslenme öğününden sonra enerji seviyenizde önemli ölçüde artış gösteriyor. Eğer kalsiyum seviyeniz düşükse, protein içeceği tüketerek  kısa sürede ideal hale getirebilirsiniz. Zaten protein içeceğinizi her egzersiz öncesi ve sonrası içiyorsanız günlük kalsiyum ihtiyacınızın yarısı karşılanmış oluyor.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.