Heyecanlı ve eğlenceli bir spor dalı olan masa tenisi yararları bakımından da dikkat çekiyor. Masa tenisi düzenli oynandığında fiziksel ve zihinsel gelişime olumlu katkılar sağlıyor. Ayrıca masa tenisinde sakatlanma olasılığı diğer sporlara göre çok daha düşük.

top20shot20table20tennis20201720-2000320-20expires20on2001-08-2021-1

Her yaş gurubundan düzenli olarak masa tenisi oynayanların omuz, kol, el kasları güçleniyor. Bacaklar sürekli belirli bir açıda durduğu için arka bacak kasları da gelişiyor, sıkılaşıyor. Kasların doğal yollarla ve komple çalışmasını sağlayan masa tenisini oynarken vücudun hem üst hem de alt bölgesi sürekli olarak hareket ediyor. Denge, güç ve esneklik gereksinimi dolayısıyla kasların yanı sıra eklemler de oyun boyunca çalışır vaziyette oluyor ve güç kazanıyor. Ter bezleri yoğun çalışıyor ve bu da toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı oluyor. Spor esnasında yüksek efor harcamak, akciğerlerin çalışma kapasitelerini artırıyor. Çok sayıda motor beceriyi aynı anda geliştiren masa tenisi, sporcuların diğer spor dallarına olan yatkınlıklarını da artırıyor. Aynı zamanda masa tenisi eğlenirken kalori harcamanın da en ideal yollarından biri. Başlangıç seviyesindeki masa tenisi oyuncuları bir saatte 200-350 kalori harcarken bu rakam deneyimli oyuncularda saatte 500 kaloriye kadar çıkabiliyor.

Masa tenisi, sadece kasları, eklemleri güçlendiren, kalori harcamaya yardımcı olan ve fiziksel zindelik sağlayan bir spor değil. Zihinsel açıdan da ‌hatrı sayılır katkıları var. Zihin açıklığını ve konsantrasyonu artıran masa tenisi, ‌el-göz koordinasyonunu güçlendiriyor. Bu eğlenceli sporun doğasında hız, kontrol ve sistematik olma yatıyor. Masa tenisi topunun belli bir hızda ilerlemesini hesaplama, topa raketin hangi bölgesi ile vurulacağına karar verme, ‌el-kol-bilek duruşunun ne şekilde olacağını topun geliş hızı ve yönüne göre belirleme gibi incelikleri var masa tenisinin. Tüm bunlar üzerine hızlı biçimde düşünme ve vücudu buna göre harekete geçirme mecburiyeti, oyuncunun hızlı karar verme yetisini ve reflekslerini güçlendiriyor. Hızlı karar verme ve güçlü reflekslere sahip olma becerileri sosyal yaşantıda da kişiye büyük fayda sağlıyor. Masa tenisi faydaları arasında analitik düşünme yetisinin gelişimini de saymak mümkün. Masa tenisi oynayan kişilerde bu yetiyle birlikte olaylara ve durumlara karşı verilen reaksiyonlar daha hızlı ve daha sağlıklı hale geliyor. Masa tenisinin zihinsel faydaları bunlarla da sınırlı değil. Beynin hafıza ve yön bulmada önemli rolü olan ‌hipokampus isimli bölgesini düzenli olarak uyaran masa tenisinin unutkanlıkla başa çıkmakta faydalı olduğu biliniyor. Hatta ‌Alzheimer ve ‌demans hastalarına terapi niyetine masa tenisi oynamaları dahi öneriliyor. Tüm bunlara ek olarak masa tenisi birden fazla oyuncuyla oynanan bir spor olduğu için sosyalleşmeye de katkı sağlıyor.

Masa tenisi, izleyiciler için kolay oynanabilen bir spor türüymüş gibi görünse de her sporun olduğu gibi masa tenisinin de belli incelikleri var. Topun rakete temasıyla meydana gelen sesten ötürü “ping-pong” ve “pinpon” da denilen masa tenisinde malzemelerin kaliteli olması hem oyundan alınan zevki hem de oyuncu performansını olumlu yönde etkiliyor. Masa tenisi teknikleri zaman içerisinde bol bol uygulama ve antrenmanla öğreniliyor. Teknikleri bilmek hem oyuncuyu oyuna daha hakim hâle getiriyor hem de oyundan alınan zevkin artmasını sağlıyor. Masa tenisinde rakibinizi tanımanız ve onun zayıf yönlerine oynamanız önemli. Rakibinize hata yaptırmak için sık sık hızınızı, atışlarınızın yönünü, uzunluğunu değiştirin. Aynı tarz vuruşlarla oynamak rakibinizin tekniğinize alışmasına neden olur, onu şaşırtmak için değişik vuruş tekniklerini art arda deneyin. Bu şekilde maçı kazanma olasılığınız arttığı gibi kıran kırana bir mücadeleyle oyunun heyecan katsayısı da hızla yükseliyor.

1 YORUM

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.