Ülkemizde bilhassa futbol maçlarından aşina olduğumuz kondisyon kazanmak terimini hemen herkes bilir. Fakat gelin görün ki; basitçe anlatmak gerekirse, bir işi yaparken yorgunluğu daha az hissetmek anlamına gelen bu terimi hayatlarında uygulayan insan sayısı yüzdeye vurulduğunda bir elin parmaklarını geçmez. Spor yapan yüzde incelendiğinde de özellikle yaz aylarında spor yapmanın dünya genelinde daha yaygın olduğu görülüyor. Çoğu kimse kış zamanı yapacak fazla spor branşı olmadığından dem vurur. Kış aylarında kardiyovasküler sağlığınızı üst seviyede tutmanızı sağlayacak spor türlerine göz atmadan önce kondisyonun nasıl kazanıldığını anlamaya çalışalım.

İster profesyonel olarak, ister amatör olarak spor yapan herkesin belli limitleri vardır. Bu limitler antrenman şekline ve temposuna göre zamanla artıp, yaşlanmaya bağlı olarak azalır. Bir işi yaparken harcadığınız süre zarfında yaktığınız kaloriye enerji denir. Diyelim her gün bir saat fitness yapıyorsunuz. Bu süre, harcadığınız enerjiye bağlı olarak yorgunluğunuz arttığı için size yeterli geliyor. Fakat bir ay boyunca haftada 3 gün 1’er saatlik periyotlarla fitness yaptığınızı düşünün. Vücudunuz bir süre sonra bu egzersizlere alışacak, yorgunluğu daha az hissedecek ve daha uzun süre çalışma şansı elde edeceksiniz. İşte kondisyon tam da bunu sağlar. Bir işi yapmaya bünyenin alışmasını sağlayıp bir rutin haline getirerek onu daha kolay yapmanıza olanak tanır. Özellikle soğuk kış aylarında kondisyonu korumak için yapılacak başlıca kış sporlarından aşağıda sizler için hazırladığımız listemizde bahsettik;

En Bilindik Yöntem: Fitness

Pek kış sporu gibi durmasa da fitness özellikle kış aylarında kondisyonunu korumak isteyen ve fazla boş vakti olmayan kimseler için oldukça iyi bir seçenektir. Bu spor, doğru bir şekilde uygulandığında, özellikle kardiovasküler sağlığınızı korumaya yardımcı olur.

Kondisyon Depolamak İçin En İyi Yol: Yüzme

5B85446195DTCI_SCENE

Yüzme vücudun her kasının çalıştırldığı bir spor dalı olarak bilinir. Bu sporu yapanların vücut yapıları oldukça fittir. Kış aylarında ister hobi amaçlı ister yarı profesyonel veya lisanslı bir sporcu olarak bu sporu yapmak oldukça meşakkatlidir. Havuza girmeden önce olası kasılmaları ve sakatlıkları önlemek için ilk başta yarım saat ile 1 saat arasında değişen bir süreyi ısınmaya ayırmak gerekir. Günümzüde oldukça yagın hale gelen kapalı yüzme havzularına kayıt yaptırarak bu sporu kış aylarında da uygulamak oldukça kolaydır.

Fit Kalmak İçin Düzenli Doğa Yürüyüşleri veya Treking Yapın

İster büyük metropollerde yaşayın, ister banliyölerde, fit kalmak için her gün düzenli doğa yürüyüşleri yapmak hem kondisyonun artrmasını sağlar hem de kardiovasküler sağlığınız açısından son derece faydalı bir yöntem olarak neredeyse tüm uzmanlar tarafından önerilir. Bu sporu uygulamak için yakın çevrenizde bulunan parkları tercih edebileceğiniz gibi aynı zamanda son yıllarda ülkemizde oldukça popüler hale gelen treking sporunu da uygulayabilirsiniz. Treking sporu yapmak  için bir spor kulübüne kaydolabilir ve aylık bültenler sayesinde faaliyetlerden haberdar olabilirsiniz.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.