Hayat futbola fena halde benzer. Futbol, şahsi beceri gerektirir; ama aslında toplu oynanan, insanların takım halinde oynadıkları bir oyundur. Hayat da öyle değil mi? İstediğin kadar yetenekli ol, iyi bir takımın yoksa kaybedersin…” Dar Alanda Kısa Paslaşmalar Filminden.

İşte aynen öyle, iyi bir takım oyuncusu değilseniz, maçı da hayatınızı da zora sokabilirsiniz. Yazımıza marka olarak futbolun bizler için ne kadar önemli olduğunu belirtmek adına böyle güzel bir tiradla başladık.

Decathlon bünyesi altında bulunan 70 farklı spor dalından biri olan futbolun, ürünleri Kipsta markası altında tasarlanıp, üretilmektedir. Kipsta takım sporlarıyla doğan ve şu an futbol ile yaşayan, gelişen bir markadır. Öyledir ki, markamızın adı bile buradan gelmektedir.Markamız sporlarının ruhunu taşıması adına iki kelimeden oluşuyor. Kip ve Sta olarak ayrılmaktadır. Kip kelimesi fransızca ekip/ takım kelimelerinden, Sta ise Stad kelimesinden gelmektedir. Sahalardaki ruhu markamıza yansıttık ve, siz kullanıcılarımızla iyi bir takım arkadaşı olma yolunda ilerlemeyi amaç edindik.

Kipsta, 20 Şubat 1998’de Decathlon’un kolektif bir markası olarak kuruldu. Kolektif bir marka olarak doğdu çünkü ilk yıllarında spor olarak sadece futbol yoktu. Futbol,  basketbol, rugby, voleybol, hentbol, çim hokeyi, kriket ve beyzbol sporlarının da markasıydı. 2016 yılından itibaren %100 futbol markası haline geldi. Kipsta olarak takım sporları için, bugüne dek sizlerin önerileri ve deneyimleri sonucunda binlerce ürün geliştirdik ve ürettik. Geldiğimiz noktada onlarca profesyonel takım iş birlikleri, önemli isimlerle ürün geliştirmeleri ve Decathlon bünyesinde olmamızın eşsiz gücüyle ilerledik.

Bugün 20 yaşında olan markamız, bugüne kadar birçok iş birliği ve inovasyon ödüllü ürünleriyle sizlerle buluştu. Buluşmaya da devam edeceğiz…

Gelin beraber markamızın nasıl geliştiğini ve önemli adımlarımıza beraber göz atalım;

  • 20 Şubat 1998’de Decathlon’un kolektif bir markası olarak kuruldu.
  • 2001’de 5 yıl süreyle LOSC* (Lille Olympique Sporting Club) forma ve ekipman sponsoru oldu.
  • 2007 yılında Kipsta’nın web sitesi kuruldu ve logomuz yenilendi.
Kipsta Logolar.png
Logomuzun evrimi 🙂 
  • 2008 yılında The Kage ürünümüz ile kendi alanımızda ilk inovatif ürünümüzü yarattık.
  • 2008 yılında markamızın ruhunu yansıtan, “You’re The Game” sloganımız markamıza eklendi.
  • 2009 yılında Decathlon merkez ofislerinden ayrılarak Kipsta markamız olarak ofisimiz kuruldu.
  • 2010 yılında logomuz güncellendi ve modernize edildi. Sloganımız “So Many Ways To Play” olarak değiştirildi.
  • 2011 yılında KipstaClup kuruldu ve kipsta kullanıcılarına sporuna uygun ayrıcalıklar tanınmaya başladı.
  • 2012 yılında Mickael Landreau ile teknik ortaklık sağladık ve ürün geliştirmelerimizi beraber yapmaya başladık.
Mickael Landreau - Kipsta
Mickael Landreau, fotoğrafın orijinali için tıklayın.
  • 2013 yılında Agility 700 ayakkabı modelimizi tanıttık ve birçok profesyonel futbolcu ürün geliştirme sürecinde büyük rol oynadı.
  • 2015 yılında ve halen marka evimiz olan, içerisinde onlarca saha ve deneme alanı bulunan Kipstadium kuruldu.
  • 2016 yılında markamız %100 futbol markası halinde geldi ve Valenciennes FC (Fransa Lig 2) ile forma ve ekipman sponsorluk anlaşması imzaladık.
Valenciennes FC  - kipsta.jpg
Valenciennes FC Takımı, fotoğrafın orijinali için tık tık.
  • 2017 yılında Fransa kadın futbolunun önemli isimlerinden biri olan Marinette Pichon ile teknik ortaklık sağladık ve futbol kadın tekstil ürünlerimizi beraber geliştirdik.

Bunlar bizim için başarı fakat bizim buraya yazamadığımız ve asıl gurur duyduğumuz binlerce başarılarımız var. Çocukken İlk giydiğiniz futbol ayakkabınız, ilk formanız, ilk maçınız, ilk golünüz, ilk galibiyetiniz bunları yaşarken bizimle birlikte olmanız, bizim için en büyük gurur.

Futbol sadece akıl ve ayakla oynan bir oyun değil, kalple güzelleşen bir spor dalıdır. Sahada yanınızda olmak bizim en büyük mutluluğumuz…

Yazımızı Kipsta global futbol spor lidemizin futbol hakkında yazdıklarıyla bitirelim…

Futbol beni her zaman heyecanlandırıyor ve motive ediyor… Çünkü futbol dünyada en çok oynanan, popüler, evrensel, tutku dolu ve tüm jenerasyonlara hitap eden bir spordur. Bu sporun enderliği, hem bireysel hem de kolektif bir duyguyu canlandırmasıdır. Bu duygular öyle bir noktay geliyor ki, milli bir çoşkuya kadar ulaşıyor. Ayrıca futbol kişiye takım oyuncusu olmayı ve sabır gibi önemli değerleri öğretiği gibi teknik, fiziki, zihni gelişimimizde de faydalı oluyor.

Futbolla Kalın!”

Frédéric Boistard, Global Futbol Lideri – Decathlon

Bu yazımız Decathlon’da Futbol Sporu Kategori Yöneticisi olarak çalışan takım arkadaşımız Alican Beşkardeş tarafından yazılmıştır 🙂

 

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.