Ofiste hareketsiz çalışan bireylerin en büyük sorunları arasında obezite başta olmak üzere kas ve eklem ağrıları yer alıyor. Gün boyu oturarak çalışmak ve çalışma sırasında yenilen sağlıksız atıştırmalıklar, hızla kilo almaya ve vücudun kendini sürekli yorgun hissetmesine neden oluyor. İş rutininiz, spor salonunda ya da açık havada spor yapmaya el vermiyorsa ofiste yapabileceğiniz basit ama etkili hareketler ile hem daha dinç hem de daha sağlıklı olabilirsiniz. Egzersizler sayesinde kilo kontrolü yapmayı hedefliyorsanız, bol bol su içmeyi ve sağlıklı atıştırmalıklar ile açlığınızı dengelemeyi unutmamalısınız. İşte kolay bir şekilde yapabileceğiniz ofis egzersizleri:

1- Boyun Egzersizleri

Boyun ve omuz esneme hareketleri, vücudun ısınmasını sağlayarak egzersizlere hazırlıyor. İşte kolayaca yapacağınız hareketler:

  • Öncelikle boynunuzu sağ omzunuza doğru eğerek 10 saniye bekleyin ve daha sonra bu işlemi sol omzunuz için gerçekleştirin.
  • Ellerinizde çenenizi tutarak başınızı arkaya doğru ittirin ve 10 saniye bekleyin, daha sonra ellerinizi başınızın arkasına alarak bu kez de ön tarafa doğru ittirin.

2- Omuz Egzersizleri 

  • Güçlenmek ve esnekliği arttırmak için ilk olarak omuzlarınızı dairesel olacak şekilde öne doğru çevirin. Aynı işlemi omuzları arkaya olacak şekilde çevirin ve her iki hareketten 10 tekrar yapın.

3- Bilek Egzersizleri

  • Gün içerisinde sürekli bilgisayar ile çalışmak zorunda olan çalışanlar için mükemmel esneme sağlayan bilek hareketi, kan dolaşımının ellerde hızlanmasını sağlayarak bilekleri rahatlatıyor.
  • Bileklerinizi rahatlatmak için bir elinizi yumruk şekline getirin ve diğer elinizi açarak yumruk olan elinizle avuç içinizi ittirin ve 3 saniye bekleyin. Aynı işlemi diğer eliniz için de yaparak bilek hareketini her iki el için 3’er kez tekrarlayın.

4- Bacak ve Diz Egzersizleri

  • Hareketsizliğin zarar verdiği bir diğer bölge ise bacak ve dizler oluyor. Oturduğunuz yerden ayağınızı hafif kaldırın ve gergin bir hale getirin. Daha sonra ayak ucunuz yukarıyı gösterecek şekilde gerdirip saat yönünde daireler çizin ve daha sonra aynı hareketi parmak ucunuzu yere bakacak şekilde ayarlayarak daire çizmeye devam edin. Her iki bacağınız için bu egzersizleri 10’ar kez tekrarlayın.

5- Fotokopi Makinesi ile Yapılabilecek Egzersizler

Ofiste en çok kullanılanlardan olan fotokopi makinesi zaman alan bir işlem olduğundan siz de bunu avantaja çevirebilir ve belgeleriniz hazırlanırken sporunuzu yapabilirsiniz.

  • İlk olarak makineden destek alarak bir ayağınızı yere sabitleyin ve diğer bacağınızı hem geriye hem de yana doğru açarak esnetmeye başlayın. Daha sonra diğer bacağınızı aynı şekilde esnetin ve her iki bacağınız için de bu egzersizi 30 saniye boyunca tekrar edin.

6- Masada Otururken Yapılabilecek Egzersizler

Gün boyu işlerinizin yoğunluğundan dolayı yerinden kalkamadıysanız oturarak da spor yapabilirsiniz.

  • Öncelikle dik oturun ve ayaklarınızı yere sağlam bir şekilde basın. Daha sonra bir bacağınızı, masanın altından yukarı kaldırın ve ileriye doğru uzatarak 10 saniye bekleyin. Diğer bacağınız için de aynı işlemi yaparak 15 tekrar yapın.

7- Oturup Kalkma Egzersizi 

Şüphesiz ofiste spor denilince akla ilk olarak squat hareketi geliyor. Öğle arasında ya iş arası kısa bir kahve molası verdiğinizde kolayca yapabileceğiniz oturup kalkma hareketi, vücudunuzun rahatlamasına yardımcı oluyor.

  • Squat için öncelikle ellerinizi açarak karşıya uzatın ve sırtınızın dümdüz olmasını sağlayın. Daha sonra oturma hareketi yaparak sandalyenize kadar inin ve bu hareketi 15 kez tekrar edin.

8- Kol Egzersizleri

  • Dik oturarak kollarınızı öne uzatın ve elinize su şişesini alarak kollarınızı kırmadan yukarı kaldırın. 15 kez tekrar ettikten sonra aynı egzersizi diğer kolunuz için de yapın.

Kol, bacak, bilek, omuz ve boyun için belirtilen egzersiz hareketlerini yaparak hem kilo kontrolü yapabilir hem de hareketsiz olan yaşamınıza hareket katarak sağlığınızı koruyabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.