Evde Spor: Tek Ekipmanla Fitness

Günlük hayatın koşuşturması içerisinde birçok kişi, iş spora vakit ayırmaya geldiğinde zorlanır. Kimileri bir fitness salonuna üye olmadığı için spor yapamadığından şikayet ederken, kimileri de mevcut üyeliklerine hiç devam etmeyerek spor rutinini gerçekleştiremez. Bu durum kişilerde motivasyo kaybı yaratırken, spor vakitsizlikten gerçekleştiremediğiniz lüks bir uğraş haline gelir. Yoğun çalışma hayatı olan kişiler, evden çalışanlar,evde çocuklarıyla ilgilenen anneler, kısacası vaktini ve bütçesini ekonomik veetkili bir şekilde kullanmak isteyen herkes ‌‌Decathlon’ dan satın alabileceği fitness ekipmanları ile evinde kolayca spor yapabilir. 

Bir Çift Dumbell ile Yapılabilecekler

Sahip olacağınız 3 kg’lık 2 adet dambıl ilevücudun dört ayrı bölgesini ( karın, kalça, bacak ve kol) çalıştırabilir, düzenli egzersizlerle etkili sonuçlaralabilirsiniz. Decathlon fitness aletleri, spor salonu konforunu ekonomik birşekilde evinize getirirken, bahanelerinizi ortadan kaldırıyor. Evde kendikendinize de yapabileceğiniz dambıl egzersiz serisiyle  fit ve zinde birvücuda kavuşabilirsiniz.

Buyrun sizi öncelikle videomuzu izlemeye alalım 🙂 

1) Dumbell Crunch

Dambıllarınızı her iki elinize alın, matınıza sırt üstü uzanıp dizlerinizi ayak tabanlarınız yere gelecek şekilde kırın. Ellerinizdeki dambılları iyice kavradıktan sonra, ellerinizi tavana doğru 90 derece kol açısı oluşturacak şekilde kaldırın. Derin bir nefes alın, nefes verirken elleriniz tavanı göstersin ve yarım mekik hareketi yapmaya başlayın. Nefes alırken geri gelin ve sırtınız mata değsin, nefes verirken yarım mekik yapıp öne gidin. Bu hareketi 10 tekrar yaptıktan sonra dambılları kenara koyup 30 saniye dinlenin. Kondisyonunuz izin veriyorsa 2 set 10 tekrar halinde yapabilirsiniz. 

2) DumbellTwist 

Matınıza oturun, dambıllardan birini elinize alıp 2 ucunuher iki avucunuzla kavrayın. Dizlerinizi kırın ve ayak tabanlarınızı yerebasın. Kalçanızda dengeyi sağlayıp ayaklarınızı yerden hafifçe kaldırın.Dambılı tutarak vücudunuzun bir sağına bir soluna dönün, üst bedenininizlebir çevrinme hareketi yapın. Kondisyonunuz izin veriyorsa 2 set 10 tekrarhalinde yapabilirsiniz. 

3) Tight Band 

Ayağa kalkın ve dambıllardan birini sağ elinize alın. Ayaklarınızı birleştirin ve sol elinizi kaldırıp parmak uçlarınızı kulak arkanıza yerleştirin. Derin nefes alın, nefes verirken sağ tarafınıza yay çizerek eğilin, nefes alırken tekrar başlangıç pozisyonunuza dönün. Aynı işlemi el değiştirip sol tarafınız için de yapın. Kondisyonunuz izin veriyorsa 2 set 10 tekrar halinde uygulayabilirsiniz. 

4) Standing Twist 

Ayaklarınızı omuz genişliğinde açın her iki elinizle dambılınızı ortasından sıkıca tutun. Kollarınızı karşıya bakacak şekilde kaldırın, vücudunuzun üst kısmını kalçanızı çevirmeden sağa doğru çevirip merkeze geldikten sonra sola doğru çevirin ve merkeze gelin. Bu hareketi 2 set 10 tekrar halinde deneyebilirsiniz. 

5) Lunch

Dambıllarınızı her iki elinize alın. Öne doğru büyük bir adım atarken arkadaki bacağınızı kırıp dizinizi yere değdiririn. Vücudunuzun dik olmasına özen gösterin ve başlangıç pozisyonuna dönüp ayak değiştirerek harekete devam edin. Bu hareketi ayak değiştirerek 2 set 10 tekrar halinde yapabilirsiniz. 

6) Squat 

Dambıllarınızı her iki elinize alın, bacaklarınızı omuz genişliğinde açın, sandalyeye oturur gibi oturup kalkma işlemine devam edin. Çömelme hareketi esnasında üst bacaklarınızın yere 90 derece olmasına özen gösterin. Dambılı öne alarak veya yanda tutarak çömelme hareketini 2 set 10 tekrar halinde yapmaya devam edebilirsiniz. 

7) Lift Back

Matınızın üzerinde ellerinizi ve dizlerinizi yere koyun. Dambıllardan birini dizinizin arkasına yerleştirin, bacağınızı kaldırıp indirerek kalçanızı çalıştırın. Bu hareketi ayak değiştirerek 2 set ve 10 tekrar halinde yapabilirsiniz. 

8) Ön ve Arka Kol Hareketleri 

Dambıllarınızı elinize alıp bir tanesini dirseğinizi kırarakomzunuza doğru getirin. İndirirken diğer elinizi aynı şekilde kaldırın. Buşekilde ön kolunuzu çalıştırmaya, her kol için 8 tekrar yaparak devamedebilirsiniz. Triceps’lerinizi çalıştırmak için ayaklarınızı açıp vücudunuzlahafifçe öne eğilip her iki elinizdeki dambılı geriye doğru kaldırarak arka kolkaslarınızı da çalıştırabilirsiniz. 

Dambıl ile yapılabilen hareketlerden yola çıkarak, zamanla kendi egzersiz programınızı kolayca oluşturabilirsiniz. Dambıl ile gerçekleştirebileceğiniz egzersizlere zamanla yenilerini ekleyebilirsiniz. Decathlon’un sunduğu yüzlerce çeşit fitness ürünü seçeneğiyle, evinizde istediğiniz vakitte kolayca spor yapabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.