Yeni yıl, birçoğumuz için yeni kararları ve hedefleri de beraberinde getirir. Siz de sağlığınızı ve yaşam kalitenizi destekleyen sporu, 2019 hedeflerinize dahil ederek işe başlayabilirsiniz. Yeni yılda spor listenizde yoksa ya da sportif hedeflerinizi gerçekleştiremediyseniz bu yazı fikrinizi değiştirebilir.

Bahaneler, kilonuzu, ruh halinizi, tansiyonunuzu veya kalp sağlığınızı yönetmenize yardımcı olmaz. Hayatınızda değişiklik olsun isterseniz, bazı şeyleri daha farklı yapmanız gerekir. Örneğin, daha aktif olmayı seçebilirsiniz.

Bahaneler, düşünüldüğünde mantıklı olabilir, ancak sporu terk etmek için gerçekten iyi nedenler mi? Muhtemelen değiller. Spor yapmamak için bu ortak bahanelerden herhangi birini kullanıyorsanız, belki de artık vazgeçmenin zamanı gelmiştir. Ne dersiniz?

Pazartesi Başlayacağım

iki

Kabul edelim, başlamayacaksınız. Yaptığınız şey, yapmadığınız egzersizlerin elde edemeyeceğiniz sonuçlarına üzülmek olacak. Tutarlı davranmanın ve bahaneler arkasına sığınmanın hayatınızı iyileştirmediğini kabul edin. Başarmanın hazzını yaşamak için yapabileceğinize dair inancınıza ve iradenize sarılın.

Spor Yapmak Pahalı

Bu bahane instagram hesabınızla çelişki yaratabilir. Her hafta güzel bir yemek ya da bir bardak içecek için biraz daha fazla harcama yapmaktan memnunsanız bu, sunduğunuz bahanenin geçerli olmadığı anlamına gelir. Gereksiz harcamalarınızı düşünün ve sağlığınızı ön planda tutacak seçimler yapın. Spor salonuna gitmek zorunda değilsiniz, düzenli bir yürüyüş planı bile yaşam kaliteniz üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir.

Çok Meşgulüm, Vaktim Yok

Hemen hemen her meslek dalından, dünyanın en ünlü ve başarılı kişilerinin her gün düzenli spor yaptığını biliyor musunuz? Hepimiz, aynı 24 saate sahibiz. Zaman yönetimi sadece spor değil, hayatın her alanında verimli olmanızı sağlar. Meşgul olmanızı anlıyoruz, ancak bu bir bahane değil. Yüksek yoğunluklu bir egzersiz programı ile uzun süreli bir antrenmanın avantajlarını daha hızlı bir şekilde elde edebilirsiniz. Uzun saatler ayırmadan, doğru bir program ile sadece 30 dakikada gerçekten iyi bir antrenman yapabilirsiniz.

Spor Salonunda Kendimi İyi Hissetmiyorum

fit

Kendinize karşı nazik olun. Yeni veya alışılmadık bir şey yaptığımızda çoğumuz garip hissederiz, bu çok normal. Bu duygunun geçici olduğunu ve iyi bir sebepten ötürü bunu yaşadığınızı unutmayın. Spor hareketleri zor geliyor, ekipmanlar sizi şaşırtıyor ve herkes sizden fit görünüyor olabilir. Kanepede değil, spor salonunda olduğunuzu düşünün. Kusursuz görünmenize gerek yok, sadece ortaya çıkın ve hareket edin. Bunun için kendinize zaman ayırın ve egzersiz yolculuğunuzun henüz başında olduğunuzu kabul edin.

Enerjim Yok, Çok Yorgunum

Ciddi bir sağlık probleminiz olmadıkça, yorgun hissetmenizin ve enerjinizin düşük olmasının nedenleri oldukça basit olabilir. Yeterli uyku almıyor olabilirsiniz. Daha doğal gıdalar yemeye ihtiyaç duyabilirsiniz veya en kötüsü vücudunuzu hareket ettirmek için hiçbir şey yapmıyor olabilirsiniz. Sağlığınıza odaklanın. Vücudunuz size ihtiyacınız olan enerjiyi ve daha fazlasını verecektir. İlk adımı atmak ve sonrasında tutarlı davranmak başarıyı getirecektir. Egzersizlerin yüksek yoğunlukta olması her zaman gerekli değildir. Güzel bir yürüyüş, ihtiyacınız olan tüm enerjiyi kısa sürede kazanmanıza yardımcı olabilir.

Hava Çok Yağmurlu, Dışarısı Çok Sıcak

rain

Hava koşulları her zaman değişir ve spor yapmak için ideal hava diye bir tanım yoktur. Asıl sorunun hava durumu değil, uygunsuz kıyafetler olduğunu unutmayın. Bu yüzden şimdi kalkın ve uygun kıyafetleri seçin. Mevsimlerin, hedeflerinizi değiştirmesine izin vermeyin. Sonuç alabilir, ilerleyebilir ya da bahanelere sığınabilirsiniz, ancak her ikisine birden sahip olamazsınız.

Ne Yaparsam Yapayım Sonuç Alamıyorum

Temel bilgilere geri dönelim: Yaptığınızdan daha az şey yaparsanız sonuç alamazsınız. Hiç sahip olmadığınız bir şeye ulaşmak için daha önce hiç yapmadığınız bir şey yapmalısınız. Bu şey ise büyük ihtimalle tutarlılıktır. Belki de kısa sürede pes etmek yerine azimli bir şekilde devam etmenin zamanı geldi. Karmaşık düşüncelere dalmayın, sadece tutarlı olun. İlk olarak ulaşılabilir hedefler belirleyin ve onlara nasıl ulaşacağınıza dair net bir eylem planı hazırlayın.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.