Çoğu kişi vakitsizlikten dolayı spor yapamadığından yakınıyor. Siz de monoton ve hareketsiz yaşantıdan sıkıldıysanız evinizi zahmetsiz bir şekilde spor salonuna dönüştürerek evde spor yapabilirsiniz.

Spor Salonuna Gidecek Zamanınız Yoksa Spor Salonu Size Gelsin

home2
Eliptik bisiklet modellerimiz için hemen tıklayın!

Çalışma hayatının zorluğu, işten çıkış saatlerinin belirsizliği ve trafikte harcanan uzun saatler çoğu kişiyi spordan uzaklaştırıyor. Yaşadığınız dairenin yakınında bir spor salonu yer almıyorsa, evinize bazı indoor aktivite aletleri alabilirsiniz. Fakat bunun için öncelikle hedeflerinizi iyi bir şekilde belirlemeniz gerekiyor. Hedefinizi belirlemenizin ardından spor ekipmanlarını almaya başlayabilirsiniz. Profesyonel sporcuların da kendi evlerinde küçük bir spor salonu yaratarak büyük başarılara imza attığını unutmayın.

Oturarak Çalışıyorsanız Bacak Kaslarınız Zayıflıyor Olabilir

home3

Uzun saatler boyunca oturarak ve bilgisayar başında çalışıyorsanız, bacak kaslarınızda zayıflamalar meydana gelebiliyor. Yokuş ya da merdiven çıkarken zorluk yaşamaya başlamışsanız, bacak kaslarınızı güçlendirmeniz tavsiye ediliyor. Bu sorunun önüne geçmeniz için evinize kondisyon bisikleti, yürüyüş bandı ya da eliptik bisiklet alabilirsiniz. Zorluk seviyesi kişinin isteğine göre ayarlanabilen bu aletler bacak kaslarının yanı sıra birçok kas grubunu da harekete geçiriyor. Eğer evinizde yeterli alan yoksa alacağınız pilates lastikleri ile evinizde bacaklarınızı güçlendirebilirsiniz. Gün içerisinde, işe giderken ya da işten dönerken yapacağınız kısa yürüyüşler bacak kaslarınızın güçlenmesine yardımcı olabilir.

Hayalinizdeki Vücuda Fitness Ekipmanları Sayesinde Ulaşın

t5
Domyos T520 yürüyüş&koşu bantı – Detaylı bilgi için hemen tıklayın!

Spor geçmişiniz varsa ve kondisyon bisikleti, eliptik bisiklet ya da yürüyüş bandı gibi fitness aletlerine sahipseniz, artık vücudunuzu şaşırtacak antrenmanlara başlayabilirsiniz. Örneğin ip atlamak çoğu kişiye basit, yararsız ve sıkıcı gelebilir fakat bu aktivite nabız sayısını yükselterek kilo vermeyi hızlandırıyor. İp atlamak çok sayıda büyük kas kütlesini çalıştırıyor ve akciğerlerin de genişlemesini sağlıyor. Evinizdeki alan dar ise stepper türü fitness ekipmanlarına yönelebilirsiniz. Bu alet, bacaklarınızı güçlendirirken, sahip olduğu çekme kayışları sayesinde kol ve omuzlarınızı da güçlendirmenizi sağlıyor. Zorluk derecesi fazla olmayan bu aktivite sayesinde bedeniniz kendini kolaylıkla yeniliyor.

Evde Kas Kütlenizi Kolaylıkla Arttırabilirsiniz

GIFMaker.org_OAUlmI
Ağırlık setlerimiz için tıklayın!

Eğer evde kas geliştirmek ve kendinizi daha dinç hissetmek istiyorsanız, kendi gücünüze uygun dambıl seti alabilirsiniz. Vücudunuzu yeteri kadar tanıyorsanız farklı şekillerde çalışabileceğiniz ağırlık barları da bulunuyor. İsteklerinize uygun doğrultuda ekipmanları aldıktan sonra omuz, ön kol ve arka kol egzersizlerine başlayabilirsiniz. Omuzlarınızı geliştirmek istiyorsanız, üst gövdeniz dik bir şekilde bir yere oturduktan sonra dirsekleriniz 90 derecelik hizaya gelene kadar kollarınızı ellerinizde ağırlık varken indirip kaldırabilirsiniz. Ön kollarınızı geliştirmek için ise, üst kollarınızı bedeninize yapıştırdıktan sonra yalnızca ön kollarınızı ağırlık vasıtası ile indirip kaldırarak egzersizinizi tamamlayabilirsiniz. Eğer daha farklı amaçlarınız varsa; göğüs, sırt, bacak ve omuz gibi bölgeleri çalıştırmak için özel olarak dizayn edilen ekipmanları alarak kısa süre içerisinde vücudunuzu istediğiniz şekle sokabilirsiniz. Boş duran bir odanız varsa mekik ve ağırlık sehpalarını da kullanabilirsiniz.

Spor Sonrası Esneme Hareketlerini Unutmayın

spor sonrası

Spor sonrası vücutta biriken laktik asidi atmak için düzenli olarak esneme egzersizleri yapılması gerekiyor. Düzenli biçimde yapılan bu egzersizler vücudunuzun daha dik ve dinç görünmesine de yardımcı oluyor. Yoga egzersizlerinde sıklıkla kullanılan çocuk pozu ve aşağı bakan köpek pozu kalça kaslarınızın esnemesini sağlıyor. Kol çalıştığınız gün ise kollarınızı dümdüz uzattıktan sonra kendinize doğru hafif bir şekilde çekerek esnetmeniz öneriliyor. Aksi halde kaslarda biriken laktik asit, ertesi gün kollarınızın ağrımasına sebep olabilir. Eğer spor sonrası boyun ağrılarından şikayetçi iseniz, boynunuzu doğru bir şekilde esnetmemiş olabilirsiniz. Bunun için sporun ardından boynunuzu nazik bir şekilde sağa, sola, öne ve arkaya doğru esnetmeniz gerekiyor. Uzmanlar bu hareketleri yaparken sert ve aceleci hareketlerden kaçınmanızı tavsiye ediyor.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.