Bel ağrısı, tutulmuş bir boyun ve gergin omuzlar… Eğer masa başı bir işiniz varsa, bu rahatsızlıklar size tanıdık gelecektir. Gün içinde neredeyse 9 saatiniz hareketsiz oturarak geçer ve bu durum maalesef size duruş bozuklukları ya da benzeri sorunlar olarak geri döner. Oturuşunuza ne kadar dikkat ederseniz edin bir süre sonra göğsünüz çöker, boyun ve üst sırt tutulmaya başlar. Ofisteki hareketsizliğin kas iskelet sisteminiz üzerinde yarattığı olumsuzluklar sizi yalnızca fiziksel olarak etkilemez, zihinsel olarak da gün içinde konsantrasyon güçlüğü yaratır. Günün koşturmacasından, stresinden biraz olsun sıyrılmak, bedeninizi rahatlatmak adına bir şeyler yapmanız sağlığınız açısından önemlidir. Gün boyu oturarak hareketsiz kalan bedeninizi canlandırıp, duruş bozukluklarını ve bedensel rahatsızlıkları giderebilmeniz için yapabileceğiniz en güzel şey; ofis yogası! Günde sadece 15 dakikanızı ayırarak, ofis içinde kimseyi rahatsız etmeden, ekstra kıyafete ve malzemeye dahi ihtiyaç duymadan rahatlıkla uygulayabileceğiniz ofis yogası hareketleri, stresinizi ilk günden azaltır ve enerjinizi tazeler. İşte, daha iyi odaklanmanıza yardımcı olurken bedensel ve ruhsal sağlığınızı da koruyup, ofiste hayat kurtaracak 7 yoga hareketi;

1- Oturarak Öne Eğilin

Öncelikle sandalyenizde dik oturun ve arkanıza yaslanın. Ellerinizi havaya kaldırın. Ayaklarınızı paralel hale getirin ve yere tam basmasını sağlayın. Derin nefes alın. Kol pozisyonunuzu bozmadan tüm vücudunuzla öne doğru eğilin. Ellerinizle ayak bileklerinizi kavramaya çalışın. Nefes verin. Sırtınız esnerken kan akışınızın dengelendiğini hissedecek ve rahatlayacaksınız.

2- Boyun, Omuz ve Sırtınızı Rahatlatın

Sandalyenin ucuna oturun. Ayaklarınızın yere tam basmasını sağlayın. Derin nefes alın ve nefesinizi 4’e sayana kadar uzunca verin. Şimdi başınızla onaylıyormuş gibi boynunuzu bir aşağıya bir geriye götürün. Ne kadar güzel bir gün olduğunu içinizden geçirin. 3-4 kere yaptıktan sonra başınızı yavaşça sağa ve sola eğin ve tekrarlayın. Olumlu şeyler düşünürken başınızla her iki yöne doğru daireler çizin. Kollarınızı aşağı sarkıtın. Rahatlayın.

3- El ve Parmak Ağrısına Son

Sandalyenizde dik oturun, ayaklarınızın yere tam bastığından emin olun. Ellerinizi, avuç içleriniz ve parmaklarınızı birleştirin ve yukarı kaldırın. Avuç içi ve parmaklarınızı birbirine doğru bastırırken nefes alıp verin. Sol elinizle sağ elinizin parmaklarını itin ve ardından diğer eliniz için tekrarlayın. Sonrasında parmaklarınızı iç içe geçirin ve yavaşça kollarınızı indirin. Bu hareket gün içinde bilgisayar ve telefon kullanmaktan yıpranan el bileği ve parmaklarınız için çok verimlidir.

4- Omurgayı Çevirin

Sandalyenize yan oturun. Ayaklarınızın yere tam bastığına emin olun. Sandalyenin arkasını ellerinizle tutarak çenenizi bir ip çekiyormuş gibi vücudunuzu çevirin. Nefes alın ve gövdenizi çevirirken nefesinizi verin. Aynı hareketi diğer taraf için de tekrarlayın. Omurganızdaki rahatlığı ilk günden fark edeceksiniz.

5- Ellerinizi Sırtınızda Kenetleyin

Dik bir şekilde oturduğunuz sandalyenizde ayaklarınızın yere tam bastığından emin olun. Sağ elinizin dış tarafını belinizin arkasına doğru yerleştirin. Kürek kemiklerinin ortasına kadar gidebildiği kadar götürün. Sol kolunuzu havaya kaldırın. Avuç içiniz karşıyı gösterirken dirseğinizi bükün ve avuç içinizi sırtınıza değdirin. Ellerinizi arkada buluşturmaya çalışın. Elleriniz kavuşmayabilir, böyle bir durumda zorlamadan, o şekilde kalabilirsiniz. Daha sonra ellerinizi değiştirin ve hareketi tekrarlayın.

6- Kedi Gibi Gerinin

Sandalyenizin ucunda dik bir şekilde oturun. Ayaklarınızın yere tam bastığından emin olun. Ellerinizi başınızın arkasında kenetleyin. Gövdenizi geriye doğru esnetin ve ardından öne doğru kapanın. Esneme ve kapanma hareketini tekrarlayın. Belinizin rahatlaması için çok güzel bir uygulamadır.

7- Kalçanızı Unutmayın

Sandalyenizin ucunda dik bir şekilde oturun. Ayaklarınızın yere tam bastığından emin olun. Sağ bacağınızı bükerek sol dizinizin üzerine sağ ayak bileğinizi koyun. Sağ elinizle sağ dizinizi sol elinizle sağ ayağınızın altını tutarak öne doğru gövdenizi uzatabildiğiniz kadar uzatın ve göğsünüzü dizinize yaklaştırın. Eğilirken nefes alın doğrulurken nefesinizi verin.

Kan dolaşımınızı hızlandıran tüm bu hareketleri yaparken nefesinizi daima burnunuzdan alıp ağzınızdan vermeyi unutmayın. Yalnızca 10 dakikanızı ayırarak yapabileceğiniz bu ofis yogası hareketlerini gün içinde 2 kere uygulamanız bedeninize olumlu yönde etki ederken zihin sağlığınızı da güçlü tutacaktır.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.