Çok yönlü sportif aletlerden biri olan kum torbası, belirli bir form ve teknik gerektiren diğer yöntemlerin aksine, neredeyse herkes tarafından kullanılabilecek inanılmaz derecede etkili ve basit bir araçtır. O halde, kum torbası ile yapabileceklerinize bir bakalım…

Kum torbası antrenmanlarının faydası

Kum torbası antrenmanlarının bu denli etkili sonuçlar vermesi, temel olarak kumun hareketi ile ilgilidir. Bir kum torbası ağırlık merkezini her zaman değiştirir. Çünkü kum ileri geri hareket eder. Ağırlığın kum torbası içindeki değişen yapısı, kaslarınızı tekrar tekrar kavramak suretiyle egzersizi daha zorlaştırır. Kum torbasının doğası vücudunuzun -standart fitness ve boks ekipmanları ile yapılamayacak olan- dengeleyici kaslarını kullanmaya zorlar. Bu destek kaslarını inşa etmek, herhangi bir harekette yaralanma riskinizi azaltır ve vücudu güçlendirmeye yardımcı olur.

Kum torbası antrenmanlarında ağırlık seçimi

Webp.net-gifmaker
Kum torbası modellerimiz için hemen tılayın!

Kum torbasının ağırlığını kilonuza göre ayarlamak antrenmanı kolaylaştırır. Kum torbasının ağırlığı, yetenek seviyeniz, eğitim deneyiminiz ve amacınız gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Özellikle spor uygulamaları için tasarlanan profesyonel kum torbaları genellikle, rutininize bağlı olarak ağırlığını değiştirebileceğiniz dolgu torbaları ile birlikte gelir.

Kuvvet antrenmanı yapmak istiyorsanız, daha ağır bir kum torbası almanız ve daha düşük süreli setlere konsantre olmanız yeterlidir. Formunuzu korumak ve kondisyon için kum torbası kullanmak isterseniz, daha hafif bir kum torbası alabilir ve ihtiyacınıza göre yoğunluk ekleyerek antrenman programınıza devam edebilirsiniz.

  • Kondisyon için kum torbası antrenmanı:  Kondisyon seviyenize ek olarak yağ kaybınızı arttırmak istiyorsanız, bu durumda, 50-60 cm aralığında, 10 ila 30 kg arasındaki orta büyüklükte bir kum torbasını deneyebilirsiniz.
  • Kuvvet eğitimi için kum torbası: Yeni kum torbanızla kuvvet odaklı antrenmanlar yapmak istiyorsanız, bu durumda 30-60 kilo kapasiteli daha büyük bir kum torbasına (90 cm) ihtiyacınız olabilir. Bununla birlikte kum torbanızı, farklı pozisyonlarda taşıyabilecek kadar performansa sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.

Sınırları zorlayın

sınır
Boks eldivenlerimiz için hemen tıklayın!

Kum torbaları kumdan daha fazlasını tutabilir! Onları daha sıkı hale getirmek istiyorsanız boşlukları eski battaniyeler veya giysiler gibi eşyalarla doldurabilirsiniz. Antrenmanlarınızda, kum torbasının tutma kulplarının olup olmaması önemli farklar yaratabilir. Daha yüksek ve yoğun tekrarlar yapmak istediğinizde, kum torbasının uçlarında veya ortalarında en az bir tutamaç seti olması konforlu bir kullanım sunar, kum torbasını kavramayı ve atmayı çok daha kolay hale getirir. Böylece sadece tutuşunuz yerine tüm vücut hareketine konsantre olmanızı sağlar.

Kum torbası antrenmanlarının artan popülaritesi sayesinde, fitness uygulamaları için çeşitli boyutlarda, şekillerde ve hatta renklerde kum torbası modelleri bulunabilir. Yine de seçtiğiniz torba, burada belirtilen eğitim hedeflerinize bağlı olacaktır. İyi yapılandırılmış sportif kum torbaları kum veya toz sızdırmaz, tercihlerinize göre tutamaçlar için çeşitli seçenekler sunar ve ağırlıkları antrenmana göre, hatta antrenman sırasında bile ayarlamayı kolaylaştıran dolgu torbaları içerir.

Temel kum torbası egzersizleri

sarı

Kum torbası antrenmanlarının her biri için, kum torbanızı zorlu hissettiren ve formda kalmanıza izin verir bir ağırlığa ayarlayın. Her hareket 15 ila 25 kez tekrarlayın. Kendi antrenman planınızı oluşturmak için, üst vücudu, alt vücudu ve göbeği hedefleyen favori egzersizlerinizden birini seçin. Her egzersiz arasında 60 saniye dinlenin ve her set arasında 90 saniyelik bir dinlenme ile 3 ila 4 seti tamamlayın. Eforu daha da arttırmak için, her bir egzersiz veya tur arasındaki dinlenme süresini azaltın.

Egzersiz 1: Önünüzdeki zeminde, yatay şekilde duran bir kum torbasıyla başlayın. Ayaklarınız omuz genişliğinde ve öne bakacak şekilde, torbaya ulaşana kadar çömelin. Sırtınız düz tutun ve dizlerinizi bükün. Kum torbasını her iki ucundan sıkıca tutun ve yukarı doğru kaldırın. Torbayı omuz hizasında tutarak doğrulun. Vücudunuzu tekrar başlangıç ​​pozisyonuna getirin ve hareketi tekrarlayın.

Egzersiz 2: Ayaklarınızı omzunuzla aynı genişlikte olacak şekilde açın ve dik konumda durun. Kum torbasını her iki ucundan tutun. Torbayı sola döndürün ve başınızın etrafında bir daire çizecek şekilde kaldırın. Bu defa hareketi sağa doğru tekrarlayın. Bu şekilde devam edin. Başınızın etrafında ağır bir torbayı döndürmek, dengeleyici kaslarınızı, özellikle omuzlarınızdakileri, farklı bir şekilde test eder. Ayrıca göğsünüzde, sırtınızda ve kollarınızda daha fazla esneklik sağlar.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.