Indoor sporlar denilen kapalı alan sporları jimnastik, masa tenisi, basketbol, voleybol, yüzme gibi birçok farklı branşı kapsıyor. Zihnin, vücudun zinde kalması ve keyifli vakit geçirmek için tercih edilen salon sporları oldukça faydalı faaliyetler arasında. Henüz bir salon sporuna başlamamış olanlar yeteneklerine uygun branşı seçerek bir an önce sağlıklı yaşam için ilk adımı atabilir.

Voleybol

6 kişilik iki ayrı takım arasında belli kurallara uygun olarak oynanan voleybol hem sosyalleşmek için hem de vücut gelişimi için faydalı olan sporlardan biridir. Oldukça hareketli ve keyifli olan bu oyun vücudun belli kaslarını çalıştırırken psikolojik olarak da iyi hissetmeyi sağlar. Voleybolda kasları en çok çalıştıran hareketlerin başında smaç vuruşu gelir. Smaç hareketiyle alt ve üst ekstremitedeki kaslar aynı anda çalışır. Voleybolda daha çok karın kasları denilen rectus abdominis kasları, sıçrama hareketlerinde ise ayak bileği ve diz kapağı arasındaki anterior tibialis denilen kaslar harekete geçer. Voleybol omurgaya yük bindirmeden vücut kaslarını geliştiren bir spordur. Voleybolda topa vurma hareketleri ise daha çok göğüs kaslarını çalıştıran ve güçlendiren hareketlerdir. Takım oyunlarını sevenler için ideal bir spor dalı olan voleybol, kapalı bir salonda parke zemin üzerinde oynanır. Vücudu kontrol etmeyi de öğreten bu spor dalı için uygun forma, şort, spor ayakkabı olması gerekir.

Hentbol

hand
Hentbol malzemelerimiz için hemen tıklayın!

Hentbol son yıllarda kendini kabul ettirmiş ve belli bir seyirci kitlesine ulaşmış bir spordur. 1 takımda 7 kişi olmak üzere toplamda 14 kişi ile oynanan bu oyun, salon sporları arasında yer alan keyifli bir oyundur. Hentbol da voleybol gibi el ile oynanan oyunlardandır. Dayanıklı olma, sürat, beceri, vücut esnekliği, sıçrama gibi biyomotorik yetenekler kazandırır. Esneklik kazandıran bu spor ile duruş bozukluklarının da önüne geçilir. Vücut kasları daha güçlü ve dik olur. Hentbol sporundan hem alt hem de üst kaslar yoğun olarak çalışır. Koşma, sıçrama atlama hareketleri ile alt ekstremite; tutma-itme, blok, kale atışı gibi hareketlerle de üst ekstremite aktifleşir. Hentbolda topun boyutu da yaş gruplarına göre farklılık gösterir. Topun el ile kaleye atılması şeklinde oynanan hentbol, hem Türkiye’de hem de dünyada sıklıkla tercih edilen sporlardandır. Genel olarak vücuda güç ve sürat kazandırırken; sürekli hareket halinde olan sporcunun da kol ve bacak kaslarını geliştirir.

Jimnastik

gym

Sporcuların kendi vücut ağırlıklarını kullanarak kaslarını geliştirdikleri Jimnastik neredeyse tüm kasları çalıştıran bir spordur. Vücudu daha zinde tutmak, geliştirmek ve güçlendirmek için yapılan birtakım ritmik hareketleri kapsar. Özellikle küçük yaşlarda başlanıldığında vücudun esnekliğini artırır. İlerleyen yaşlarda duruş bozukluklarının oluşmasını engeller. Yetişkinlerde ise daha dik ve esnek bir vücut sağlar. Bu da bir çok sporda hareket avantajı sağlar. Jimnastikte en çok çalışan ve güçlenen kas grubu ise kol ve göğüs kaslarıdır. Vücudun denge ve koordinasyon gücünü de geliştiren jimnastik, aynı zamanda psikolojik olarak da rahatlatan bir spordur. Zihin sadece vücudu dengede tutmaya odaklanır ve bu da olumsuz düşünceleri zihinden uzaklaştırır. Jimnastikte esneklik ve kas yoğunluğu ön plana çıkarken, halka jimnastikte vücudun üst kısmı daha gelişkin ve aktiftir. Profesyonel jimnastikçiler daha çok tek parçadan oluşan mayo şeklindeki kıyafetleri tercih ederler. İki parçadan oluşan jimnastik kıyafetleri ise spor taytı ve tişört ikilisinden oluşur. Bunlar günlük jimnastik için daha uygundur.

Masa Tenisi

tt
Masa Tenisi malzemelerimiz için hemen tıklayın!

Fiziksel ve motorik özellikleri geliştiren masa tenisi sıklıkla oynanan salon sporlarından biridir. Özellikle reaksiyon hızını, konsantrasyonu, zamanlama ve denge fonksiyonlarını geliştiren bu oyun, her yaştan insanın oynayabileceği ve ulaşabileceği bir spordur. Dikdörtgen şeklindeki sert, düz ve yeşil ya da mavi bir masa üzerinde oynanan oyun hızlı ve çevik olmayı gerektirir. Masanın tam ortasında bir ağ bulunur ve selüloit malzemeden yapılmış olan içi boş topun bu filenin üzerinden aşması sağlanarak oyun sürdürülür. Masa tenisinin en çok çalıştırdığı kaslar kol ve gövde kaslarıdır. Masa tenisi bilekleri ve kolları geliştirirken aynı zamanda ayakta oynanan bir oyun olduğu için arka bacak kasları da güçlenir. Masa tenisi hem doğru karar alabilmek için zihni hem de doğru vuruşlar için vücudu çalıştırır. Bu da beyin ile vücut arasında uyumlu bir koordinasyon sağlar.

Güreş

Güreş Türklerin uğraştığı en eski sporlardan biridir. Temel olarak güç, teknik ve zeka isteyen bir spordur. Hem bir savunma hem de bir hücum sporu olan güreşte anaerobik güç son derece önemlidir. Kısa süren ancak yoğun güç ve efor gerektiren bir spordur. Güreş sporundaki en kritik yeteneklerden biri de esnekliktir. Vücudu esnek olan sporcu ihtiyaç duyduğu teknikleri daha rahat yapar. Güreş anaerobik kapasiteyi geliştirerek alt ve üst olmak üzere vücudun tüm kaslarını aktifleştirir ve güçlendirir.  Bir minder üzerinde oynanan bu oyunun da kendine has kuralları vardır. Uzun tırnaklar ve sakal bu sporu yapmak isteyenler için yasaklar listesinde yer alır. Yaralanmaya sebep olabilecek metal aksesuarlar, kayganlaştırıcı yağlar da yasak olanlar arasında yer alır. Bu sporda amaç rakibi iki omzunu da yere değecek şekilde mindere yatırmaktır. Güreş kıyafeti ise bu spor için tasarlanmış mayodur. Bu sporda tüm vücut aktif olarak çalıştığı için tüm kaslar güçlenir. Kalp ve damar sistemini düzene sokarak kardiovasküler hastalıkların önüne geçer. Yüksek kalori harcatan bir spor olduğu için yağ yakımını da hızlandırır.

Boks

Boks vücuttaki tüm kasları ağırlık efektinde geliştiren bir spordur. Kardiovasküler bir spor olan boks, indoor sporlar arasında yer alır. Yumruk ve tekme teknikleri üzerine oynanan bu spor; iki rakip arasında saldırı ve savunmaya dayanır. Daha çok kolların ve bacakların kullanıldığı boks daha çok itici kasları harekete geçirir. Güç, cesaret ve dayanıklılık gelişir. Rauntlarla devam eden boks gong sesiyle başlar ve ikinci bir gong sesiyle sona erer. Toplamda amatörler için 5, profesyoneller için 15 raunttan oluşan bu oyunda raunt süreleri amatörlerde 2 dakika, profesyonellerde ise 3 dakikadır. Vücut kondisyonunu da geliştiren bu sporda vücudun belli noktalarına vurmak yasaktır. Salonda, boks karşılaşmasının yapıldığı etrafı halatlarla çevrili alana ise ring denir. Boks ile göğüs kasları, kollar, bacaklar ve omuz bölgeleri aktif olarak çalıştığı için fit ve güçlü bir vücut oluşur. Boksun da kendine has kıyafetleri bulunur. Bunlar tabanı esnek olan, giyildiğinde ayağın şeklini alan boks için özel olarak yapılmış ayakkabı, tayt destekli rahat boks şortu ve boks atletidir. Yüksek kondisyon gerektiren bu spor vücudu geliştirirken refleksleri de kuvvetlendirir.

Diğer Salon Sporları

Tüm bunların dışında judo, halter, basketbol, eskrim gibi farklı kurallara ve kazanımlara sahip salon sporları da vardır. Uygun kıyafet ya da eşofman ile daha iyi performans kazandıracak bu oyunlar vücudu hareket halinde tutarak daha dinamik, daha formda ve daha güçlü olmasını sağlar. Genel olarak tüm sporlar vücudun hareket halinde kalmasını sağladığı için alt ve üst kasları güçlendirir, fit bir görünüm sağlar. Aynı zamanda tüm bu sporlar zihinsel gücü kuvvetlendirmede de son derece faydalıdır.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.