Güçlü karın kaslarına sahip olmayı kim istemez? Fakat vücut geliştirme hareketleri içinde en zor gelişen kas grubu karın bölgesinde yer alan kaslardan oluşur. Bu nedenle karın kaslarının gelişimi disiplinli çalışmaya, iyi beslenmeye ve düzenli bir hayat tarzına gereksinim duyar. İş hayatının yoğun temposunda, karın kasları için uygun egzersizleri yapacak fırsat bulamamış olabilirsiniz. Fakat üzülmeyin, sadece vücudunuzu kullanarak iş yerinde de kas geliştirme hareketleri uygulayabilirsiniz. İşte hemen hemen her durumda yapabileceğiniz pratik ofis egzersizleri…

kas

Sandalyeden Destek Alarak Yükselmek

Tekerleği olmayan ve sağlam yapılı bir sandalyede oturuyorsanız, bu hareketi gün içinde rahatlıkla uygulayabilirsiniz. Dik duran bedeninizi, sandalyenin kolçaklarından destek alarak havaya kaldırın. Dizleri kaldırırken sadece karın kaslarından güç almayı unutmayın. Karından destek almadan kendinizi yukarı kaldırırsanız hareket amacına ulaşamaz. Bu esnada durabildiğiniz kadar havada kalmaya çalışın. Karın bölgenizdeki yanmayı hissedince tekrar oturabilirsiniz.

Çapraz Kol Hareketi

Sandalyenin en ucuna oturun. Ayaklarınızı omuz hizasında açın ve sırtınızı olabildiğince dik tutun. Kollarınızı ‘’T’’ harfini anımsatan bir şekilde iki yana açın. Ardından dirseklerinizi kırmadan belinizi sağa döndürün. Döndürme aşamasında öne doğru eğilin ve sağ elinizle sol ayağınıza dokunmaya çalışın. Ardından tekrar vücudunuzu dik konuma sokun. Aynı hareketi sol elinizle sağ ayağınıza dokunmaya çalışarak tekrarlayın. Bu rutini gün içinde 30 kere tekrar etmek karın bölgesindeki kasları geliştirmeye yardımcı olacaktır.

Diz Çekmek

Dik bir şekilde oturun. Ellerinizi başınızın her iki yanına da koyun. Sol dizinizi kaldırın ve sağ dirseğinize yaklaştırmaya çalışın. Ardından aynı hareketi sağ dizinizi sol dirseğinize değdirmeye çalışarak tekrarlayın. Çapraz bir şekilde yaptığınız bu hareket karın kaslarınızı zorlayacak ve karın bölgesini sıkı bir forma sokacaktır. Bu gym egzersizini her gün 20 kez yapabilirsiniz. Eğer 20 tekrar sayısında karnınızda bir zorlanma hissetmiyorsanız bu sayıyı artırabilirsiniz.

Sandalye ile Plank Hareketi

Tekerleksiz ve sağlam yapılı bir sandalyeyi sabit bir eşyaya veya duvara dayayın. Bu şekilde sandalyenin kaymadığından emin olun. Sandalyenin tam ucuna ellerinizi ve dirseklerinizi koyun. Bütün vücudunuz bir çizgi haline gelecek şekilde ayak uçlarınızı kırın. Tipik plank duruşunu koruyun. Bu şekilde yaklaşık 40 saniye kadar durmaya çalışın. Eğer ilk denemede 40 saniye durmayı başarırsanız bir sonraki denemede bu süreyi aşmaya çalışın. Bu şekilde kendinize setler oluşturabilirsiniz.

Ayakta Karın Sıkıştırması

Dik bir şekilde ayakta durun. Ardından derin bir nefes alıp karnınızı içeri çekin ve karın kaslarınızı sıkıştırın. Karın kaslarınızı bir süre sıkıştırdan sonra tekrar doğal haline bırakın ve nefes verin. Biraz dinlendikten sonra aynı hareketi tekrar edin. Bu hareket tüm karın kaslarını çalıştıracaktır. Her tekrarda karnınızı sıkıştırmadan önce nefes almayı ve sıkıştırmayı bıraktıktan sonra nefes vermeyi unutmayın. Bu hareketi ayakta kaldığınız her an uygulayabilirsiniz. Ayrıca ayaktayken dik ve doğru bir vücut duruşunu sergilediğiniz sürece karın kaslarınızın daima akif olacağını aklınızdan çıkarmayın. Bu şekilde sadece dik durarak da karın bölgenizi bir miktar inceltmeniz mümkün olacaktır.

Sadece Oturarak Yapılan Karın Egzersizleri

Sadece oturarak yapılan karın egzersizleri de mevcuttur. Örneğin dik duruşta oturarak belirli aralıklarla karın kaslarını sıkıp gevşetmeyi deneyebilirsiniz. İstemli bir şekilde yapılması gereken bu hareketi gün içinde sık sık tekrarlarsanız karın bölgesindeki yağları eriteceğiniz gibi kas gelişimini de hızlandırırsınız.

Bununla birlikte doğru oturuş pozisyonunu koruyarak (kalça kemiklerinin tam üzerine oturup dik duruşu korumak) diğer karın kası geliştirme egzersizlerini de uygulayabilirsiniz. Örneğin, oturduğunuz yerde, dizlerinizi karnınıza doğru çekip tekrar yere bırakarak karın kaslarını sıkıştırabilirsiniz. Dilerseniz bunu sadece tek dizinizi kaldırarak veya sırayla iki dizinizi karşılıklı olarak karnınıza doğru çekerek bu egzersizi çeşitlendirebilirsiniz. Bu hareketi düzenli bir şekilde ve aralar vererek uygulamanız halinde karın bölgesinin incelmesini de sağlayacaktır.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.