Hamilelik yaşamın en güzel anları ile sonlansa da kadınlar için oldukça zorlu bir süreç. Bu süreçte yapılacak gerekli medikal tetkiklerin dışında hamile yogası gibi aktiviteler bu zorlu süreci kolay atlatmakta fayda sağlıyor. Yaklaşık 40 hafta süren hamilelik boyunca yapılacak doğru ve düzenli bedensel aktiviteler, hem annenin hem de bebeğin sağlığı açısından büyük önem taşıyor. Hamile yogası bu özelliği sayesinde – kişinin bir engeli bulunmadığı sürece – kadın doğum uzmanları tarafından da tavsiye ediliyor.

Hamile Yogası Nedir?

Hamile yogası zorlu geçen hamilelik sürecini kadınlar için kolaylaştırmak adına yapılıyor. Hamilelik süresince yapılan yoga duruşları vücudu doğuma hazırlarken; daha sağlıklı ve dinç bir gebelik süreci yaşanmasını sağlıyor. Hamilelikte kadınların birçok semptom yaşadığı biliniyor. Hamile yoga hareketleri sayesinde bulantı benzeri semptomlar da daha az yaşanıyor. Yoga hareketleri esnasında öğrenilen doğru nefes alma teknikleri ise doğum esnasında kadınlara yardımcı oluyor.

Hamile yogasına ne zaman başlanacağı ise anne adayının fiziksel durumuna göre değişkenlik gösteriyor. İlk 3 ayda yapılacak yoğunluğu az hareketler hekimlerin onayına göre yapılabiliyor. Fakat hamile yogasına başlamak için genelde 14 ve 15. haftaların beklenmesi gerekiyor. 10 ve 14. aylar arası ise hamileliğin hassas zamanları olduğundan yoga hareketleri yapılması önerilmiyor.

ham2
Yoga ürünlerimiz için hemen tıklayın!

Hamile Yogasının Faydaları Nelerdir?

  • Yogayı yalnızca fiziksel hareketler bütünü oluşturmuyor. Felsefesi gereği yoga kişiyi spiritüel olarak da rahatlatıyor. Bu yüzden hamile yogası da anne ve bebek arasındaki bağlantıyı güçlendirecek sakin bir zemin hazırlıyor.
  • Fiziksel hareketler sonucunda ise pelvis kasları, karın ve sırt bölgesi güçleniyor.
  • Hamilelik boyunca gergin olması normal kabul edilen kadınlar, yoga hareketlerinin verdiği huzur ile bu gerginliği de üstlerinden atabiliyorlar.
  • Normal doğum yapan kadınlar için hamile yogası doğum kanalını gevşeterek doğumu kolaylaştırıyor.
  • Nefes çalışmaları sayesinde ciğerlerin oksijen kapasitesi artıyor. Bu nefes egzersizleri anne ve bebeğin bol bol oksijen almasına yardımcı oluyor.
  • Hamile yogası esnasında öğrenilen nefes teknikleri sayesinde doğum sırasında doğru nefes alıp verebilmek doğumun çok daha kolay geçmesini sağlıyor.

Hamile Yogası Nasıl Yapılır?

Her hamile yoga nedir sorusuna bile net bir cevap veremeyebilir. Fakat vücudun belirli bölgelerini güçlendirmek adına yapılacak basit hareketlerin öğrenilmesi ile her hamile kadın yoga hareketleri hakkında yeterli bilgiye sahip olabiliyor. Hamile yoga hareketleri temel olarak doğru nefes alıp vermeyi öğrenmekle başlıyor.

ham3

Huzurlu Hamilelik İçin Doğru Nefes Hareketleri

Düz bir zemine oturun ve sırtınızı dik bir konuma getirin. Brununuzdan aldığınız nefesi ağzınızdan verin. Bu hareketi tekrarladıktan bir süre sonra nefes verirken omuzlarınızı yavaş biçimde dizlerinize doğru indirin. Bu pozisyonda sabit kalarak 5 defa nefes alın ve nefes verdikten sonra ilk pozisyona dönüş yapın.

Ağrıyı Hafifletmek İçin Sırt ve Bel Bölgesi Hareketleri

Hamilelik nedenli ağrıları hafifletmek için yapılacak bu harekete başlarken önce diz çökün. Eller omuz genişliğinde, dizler ise kalça genişliğinde açılmalıdır. Tüm ağırlığınızı ellerinize ve sırtınıza verdikten sonra karnınızı omurganıza doğru çekin ve sırtınızı tavana doğru esnetmeye başlayın. Derin nefes aldıktan sonra bu pozisyonda yaklaşık 30 saniye sabit kalın ve hareketi 10 kez tekrar edin.

Esneklik İçin Sırt Kasları Hareketleri

Yere dik olarak oturduğunuzdan emin olun ve dizlerinizi kırmadan ayaklarınızı – parmak uçları karşıya bakacak biçimde – uzatın. Sonrasında kollarınızı dirsekten kırmadan paralel biçimde açın. Sadece gövdenizi kullanın ve sağ yöne doğru 3 nefes alışverişi yaparak dönün. Sonrasında merkeze dönün ve nefes verin. Aynı hareketi diğer yön için de tekrarlayın.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.