Bir işe başlamak, bitirmenin yarısıdır. İşe başlamadan önce yapılması gereken hazırlıklar da işi bitirmenin garantisidir. Özellikle spor karşılaşmalarında bu hazırlıkların çok büyük önemi vardır. Yaz mevsiminde sıkça organize edilen ve kimilerine katıldığımız yarışmalar, yarış öncesinde iyi bir hazırlık, performans sırasında sistemli bir çalışma ve sonrasında dinlenme gerektirir. Yaz yarışlarına dair dikkat etmeniz gerekenleri bu yazıda topladık.

Erken Uyanmak

Yarış saatinde vücudunuz tamamen uyanık ve enerjik olmalıdır. Gireceğiniz müsabaka ne olursa olsun, harcayacağınız efor uyanık bir zihin ile beden gerektirir. Yazları gerçekleşen spor yarışları, mevsimin sıcak olması nedeniyle vücutta daha çok su ve tuz kaybının yaşandığı yarışlardır. Bu kayıplar tehlikeli olmamakla beraber vücudun dengesini hemen geri kurması gerekir. Bu nedenle de her sabah aynı saatte kalkarak vücudu uyandırmak ve günün akışına erken başlamak önemlidir.

Kahvaltı Yapmak

kah
Görselin orijinali için tıklayın!

Spor yaparken yakıta ihtiyaç duyarsınız. Uyandığınızda kan şekeriniz oldukça düşük ve kaslarınızın yakıt rezervi olan karbonhidrat depolarınız boş olacaktır. Özellikle koşu yarışı ve maraton gibi yarışlarda, finiş çizgisini görmek için karbonhidrat rezervlerinizin tamamen dolu olması gerekir. Bu nedenle, eğer sabah kahvaltısı alışkanlığınız yok ise yarışların bir süre öncesinden başlayarak kahvaltıyı sistematik bir şekilde hayatınıza yerleştirin.

Ayakkabılar ile Giysilerin Rahatlığından Emin Olmak

run
Tüm koşu ürünlerimiz için hemen tıklayın!

Spor yarışları, tüm gözlerin üzerinizde olduğu önemli günlerdir. Başarıyı göğüslemek için elinizden gelenin en iyisini yaparken, önemli bir konu da ayakkabı seçimini doğru yapmanızdır. Hem yarışı en önde bitirmeniz hem de şık gözükmeniz için ayakkabı tercih ederken dikkat etmeniz gerekir. Spor yaparken ayakkabının ayağınızla tam bir uyum halinde olması gerekir. Yarış günü ilk kez giyilen ayakkabılarla böyle bir uyumu maalesef yakalayamazsınız. Bu durum kıyafetler için de geçerlidir. Yarışma gününde kullanacağınız ayakkabı ve kıyafetleri antrenmanlarınızda deneyerek rahatlıklarından emin olduktan sonra kullanabilirsiniz. Size en uygun ayakkabı ve giysi modelinizi çok fazla çeşit seçeneği sunan Decathlon mağazalarından edinebilirsiniz.

Pamuk Kıyafetlerden Kaçınmak

Spor yarışları boyunca terlemek kaçınılmazdır. Teri tutan kumaşlar vücudunuzu soğutacağı için termal dengenizi kaybetmeniz sonucu kaslarınıza ani kramplar girebilir. Cildinize yapışmayan hafif kumaşlar spor müsabakaları için en uygun kumaşlardır.

Yarış Öncesinde Ayaklarınızı Dinlendirmek

Koşu yarışı öncesi ayaklarınızı yormak, yapacağınız en son iş olmalıdır. Özellikle maraton müsabakaları çok uzun sürecek ve ayaklarınız oldukça zorlanacaktır. Bu nedenle yarış öncesinde kalan kısa sürede ayaklarınızı bol bol dinlendirin.

Su İçmeyi İhmal Etmemek

su

Kaslara kan ve oksijen akışını sağlayan su, yaz yarışlarında daha da önem taşıyor. Kaybedilen sıvı, vücut ağırlığının %2 veya %3’ü kadar olduğunda hız düşüyor. Özellikle güneşin altında terleme de artacağından yarışma boyunca düzenli aralıklarla su içmeniz gerekir.

Zamana Değil Performansa Odaklanmak

pef

Yarışma boyunca kalan süreye odaklanmanız, sizi strese sokarak karamsarlığa kapılmanıza yol açarken vücudunuzun dengesini de bozabilir. Zaman, diğer yarışçılar, hava durumu gibi durumlardan daha çok performansınıza odaklanmanız sizi alabileceğiniz en yüksek dereceye ulaştırır.

Vücudun Yenilenmesine İzin Vermek

Yarıştan sonra ağrılarınızı dindirmek ve vücudunuzu rahatlatmak için ılık bir banyoya bir miktar Epsom tuzu dökerek rahatlayın. Protein ve karbonhidrat açısından güçlü besinler tüketerek vücudunuzun ihtiyacı olan enerjiyi ona geri sağlayabilirsiniz. Ayrıca serinletici içecekler ile de yorgunluğunuzu atabilirsiniz. Alkolden, çok büyük porsiyonlarlu yemeklerden veya tatlılardan uzak durabilir, yarışın ertesi günü sakin bir gün geçirerek vücudunuzun kendini toparlamasına izin verebilirsiniz.

Antrenman süreçlerinizde veya yarış gününde ihtiyacınızın olacağını düşündüğünüz giysi, ekipman, yardımcı içecekler veya tozlar gibi pek çok ürün için Decathlon’a başvurabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.