Kendi ağırlığınızı kullanarak yapabileceğiniz önemli egzersizlerden biri, barfiks çekmektir. Bu hareket, vücudunuzun üst kısmını oldukça iyi çalıştırır. Barfikste hangi kasların çalıştırıldığını ve bu kasların ne işe yaradığını öğrendikten sonra hareketi egzersiz programınızdan kaldırmayı hiç istemeyeceksiniz. Barfiks aleti ile çalışmanız sonucunda en çok gelişen kasları, sırt, göğüs ve kol olmak üzere üç grupta düşünebilirsiniz.

barf
Kas geliştirme barfiks barı – Detaylı bilgi için tıklayın!

Sırt kasları: 

Kanat Kası

Vücudun en geniş yassı kaslarından biri olan Kanat Kası, (Latissimus Dorsi) sırtın tam alt orta kısmından başlayarak koltuk altına doğru uzanır ve bir ucu omuz eklemine bağlanır. Türkçe’de kanat kası olarak bilinmesinden dolayı sadece koltuk altındaki bölgede bulunduğunu düşünebilirsiniz. Oysa ki bu kas grubu, trapez kasıyla birlikte sırtın hemen hemen tamamını kaplar ve omurga sağlığınız açısından büyük önem taşır. Kanat kası, testere ile bir şey kesmek ya da kürek çekmek gibi hareketler yapmanızı sağlayan kastır. Barfiks çekerken, sırt kaslarınız arasında en fazla gelişen kas, kanat kasıdır. Bütün kas grupları arasında ise yük taşıma açısından bisepsten (biceps) sonra en çok çalışan olan kas grubudur.

Trapezler 

Trapezler de Latissimus Dorsi gibi sırtta büyük bir alanı kaplayan kas grubudur. Bu kas boynunuzu destekler ve boynunuzun öne doğru gitmesini engeller. Çok önemli bir kas grubu olmasına rağmen, vücut geliştiriciler bu kas grubunun sadece üst kısmını çalıştırma hatasına düşebilir. Barfiks hareketiyle alt trapez kas gruplarını da en az üst trapez kaslarınız kadar çalıştırabilirsiniz.

Diken Altı Kas, Küçük Yuvarlak Kas, Büyük Yuvarlak Kas

Teres Major, Infraspinatus ve Teres Minor olarak da bilinen bu kaslar, sırtta Latissimus Dorsi’nin üzerinde yer alan küçük kas gruplarıdır. Diken altı kası (Infraspinatus) omuz eklemini stabilize etmekle görevli kastır. Bir diğer görevi ise üst kolun döndürülmesine yardım etmektir. Barfiks çekerken bu üçlü kas grubundan en çok diken altı kasınızı çalıştırmış olursunuz.

Deltoid

Omuzların hemen üzerinde bulunan kaslardır. Bu kaslarınızı yeterince geliştirdiğiniz takdirde omuzlarınızın daha geniş gözükmesini sağlayabilirsiniz. Ön, arka ve orta olmak üzere 3 grup kasın genel adıdır. Bu kaslar barfiks hareketi sayesinde çok çabuk şekil alır. Deltoid kaslarını daha da aktive etmek için barfiks çekerken iki kolunuz arasındaki mesafeyi açabilirsiniz. Ancak bu durum eklemlere biraz daha çok yük bindireceğinden, eğer barfiks çekmeye yeni başladıysanız normal tutuşta ustalaşmadan uzun mesafeli tutuşa geçmemeyi tercih edebilirsiniz.

Göğüs Kasları:

Pectoralis Major 

Pecs (peks) olarak da bilinen göğüs kasları, özellikle üst kısmı çok zor çalıştırılan kas gruplarındandır. Göğüs kasları omuz eklemlerinin oynatılmasını sağlar. Bir topu fırlatırken ya da bir çocuğu kaldırırken çalışan kas gruplarınızdandır. Barfiks çekmek sayesinde sağ ve sol kaslarınızı aynı anda, eşit şekilde çalıştırabilirsiniz.

Kol kasları

Biceps (biceps brachii) kasları, barfiks hareketi esnasında en çok yükün bindiği kaslardır. Bu kaslar, halk arasında pazu olarak da bilinir. Üst kol kemiğini ulna denen ön kol kemiğine bağlar.

Brachioradialis 

Bu kas, ön kol kemiğinde bulunan dış yan kaslar arasında en önemlisidir. Dirseğin gevşetilmesinde rol alan bu kası da barfiks çekerek kaldırabilirsiniz.

Barfiks çekebilmek için karın kaslarını da kasmak gerekir. Yapılan çalışmalar barfiks çekerken en çok aktive olan karın kası grubunun, yan karın kasları (external oblique) olduğunu göstermiştir.

Barfiks Egzersizleri

ehe
500 Barfiks Barı – Detaylı bilgi için tıklayın!

Barfiks üzerinde, geniş kol aralığı, dar kol aralığı, ters tutuş (avuç içleri içeri dönük), beklemeli (kolları çekip birkaç saniye beklemek), saat yönünde barfiks, yanlara barfiks gibi çeşitli pozisyonları deneyebilirsiniz. Eğer tırmanış sporlarıyla uğraşıyorsanız parmak ucu barfiks çekmeniz faydanıza olur. Barfiks egzersizlerinin tüm bu çeşitlerini deneyebilmek adına, barfiks aleti alırken farklı tutuşlara izin veren bir model seçmeye dikkat etmelisiniz.

Decathlon mağazalarından veya decathlon.com.tr üzerinden hemen edinebileceğiniz ev tipi bir barfiks aleti ile tüm bu varyasyonları uygulayabilir, hayalinizdeki üçgen vücuda kavuşabilirsiniz.

Sporla kalın!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.