Koşu antrenmanı, hem beden sağlığı hem de ruhsal sağlık açısından oldukça faydalıdır. Haftada sadece 30 dakika koşmak uykunuzun düzene girmesini, kas ve kemik yapınızın güçlenmesini, kilo vermenizi ve psikolojik açıdan daha iyi hissetmenizi sağlar. Hatta son zamanlarda yapılan araştırmalara göre koşmanın birçok kanser riskini azalttığı ve kardiyovasküler sistemin daha iyi çalışmasını sağladığı tespit edilmiştir.

Koşu Arasında Yürüyüş Yapmanın Önemi Nedir?

Bu kadar çok fayda sağlayan koşmanın tıpkı diğer sporlarda olduğu gibi belli kuralları vardır. Ve o kurallar çerçevesinde yapılmalıdır. Her şeyden önemlisi vücudunuz koşmaya hazır olmalıdır. Özellikle yeni başlayanlar ve belli bir parkur kullanarak koşacaklar için, koşular arasında yürüyüş yapmak önemlidir. Kondisyonu iyi olmayan kişiler performansını artırana kadar koşu aralarında yürüyüş yaparak bu süreci hızlandırabilir.

koş
Tüm koşu ayakkabısı modellerimiz için tıklayın!

Koşu aralarında yapılan yürüyüşler, tempoyu kesmeden hem dinlenmenizi hem de sporunuza devam etmenizi sağlar. Vücudunuzun kas sistemini yüksek performansa hazırlamak için ve direncini anlayabilmek için bu yürüyüşlere ihtiyaç vardır. Aralarda yaptığınız bu yürüyüşler hedef seçtiğiniz yol uzunluğunu bitirmenize yardımcı olur.

Koşu yaptığınız esnada kalp ritmi koşu arasında yaptığınız ritimle aynı düzeyde olmalıdır. Koşu arasında yaptığınız yürüyüşler ve koşu esnasındaki ritim size kondisyonunuz hakkında bilgi verir. Bu performans yaşa ve spor geçmişinize göre değişir. Özellikle yeni başlıyor ve daha önce hiç koşmadıysanız mutlaka koşu aralarında belli aralıklarla yürüyüş yapmalısınız.

Koşu Arasında Yürüyüş Ne kadar Sıklıkla Yapılmalıdır?

Koşu arasındaki yürüyüşler  genellikle iki dakikalık aralıklarla yapılmalıdır. Eğer performansınız parkuru bitirmenize yetmiyorsa bu süreler başlangıç seviyesindeki kişiler için yarım dakika daha uzatılabilir. Koşuya tamamen adapte olunduktan sonra bu süreler azaltılmalı ve zamanla hiç ara vermeden koşuya devam edilmelidir.

Koşu arasında yapılan yürüyüşler performans artırmak ve kondisyonu güçlendirmek için yapılır. Bu nedenle aralardaki yürüyüş zamanı iki dakikadan fazla olmamalıdır. Vücut dengesini doğru ayarlayabilmek için ilk etapta kısa parkurlar seçilebilir. Performans arttıkça ve parkurların uzunluğu arttıkça yürüyüş zamanları kısalabilir.

En az üç haftalık bir süreden sonra koşarken kondisyonunuz aralarda yaptığınız yürüyüş kadar verimli ise tamamen koşmaya geçebilirsiniz. Daha önce hiç spor yapmadıysanız, koşuya başlamak istiyorsanız öncelikle herhangi bir sağlık sorununuz olmadığından emin olmalısınız. Herhangi bir sorun yok ve sağlığınız spor için elverişliyse tam randımanlı koşmak için, koşuya araya yürüyüşler ekleyerek başlayabilirsiniz.

Koşu ve Yürüyüş Esnasında Spora Uygun Kıyafetler Seçmek Önemlidir

Bütün spor dallarında olduğu gibi koşu ve yürüyüş yaparken koşu kıyafetleri kullanmak kondisyon açısından önemlidir. Koşuya uygun bir koşu taytı ve koşu ayakkabısı giymek spordan daha fazla verim almanızı kolaylaştırır. Tişört ve üst giyimde de aynı özellikler olmalıdır. Kıyafet seçimleri sporu yaptığınız hava şartlarıyla da uyumlu olmalıdır.

tiş
Kalenji Run Dry – Detaylı bilgi için hemen tıklayın!

Koşu esnasında aşırı sıvı kaybı yaşanır. Bu nedenle terletmeyen, hava geçirgenliği yüksek ve cildi kuru tutan özelliklere sahip ürünler tercih edilmedir. Koşu yaparken dizleri bükmek, ileriye adım atmak ve bacakları engellemeyen kıyafetler seçmek gerekir. Koşu taytı hem hareket kolaylığı sağlar hem de esnekliği sayesinde hareketlerinizi kısıtlamaz.

Bir diğer önemli aktör ise koşu ayakkabısıdır. Koşu ayakkabısı koşulacak zemine göre değişir. Fakat genel olarak söyleyecek olursak en önemli ayrıntı koşuya uygun taban yapısına sahip olmasıdır. Hafif ve ayağı tamamen saran ayakkabılar tercih edilmelidir. Yastıklama özelliği de bulunan ayakkabılar hem dengeyi sağlamanıza yardımcı olur hem de hareket kolaylığı sağlar.

Koşarken size en iyi performansı ve rahatlığı sağlayacak kıyafet ve ayakkabıları Decathlon’da bulabilir, sporunuzun keyfini çıkarabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.