Yaz aylarında kendinizi daha dinamik ve enerjik hissedersiniz. Bu nedenle spor yapmak için daha fazla motivasyonunuz olur. Fakat havanın da verdiği enerjiyle kapalı spor salonlarında vakit geçirmek istemezsiniz. Bu yüzden yazın yapılacak en iyi spor tercihi outdoor antrenmandır. Outdoor antrenman doğal ortamlarda yapılan sporların tümüne denebilir. Doğa yürüyüşü, dağcılık, kampçılık, sörf, dalış, yamaç paraşütü gibi… Sıcak havalarda dışarıda spor yapmak çok kolay olmasa da bazı outdoor egzersizleri rahatlıkla yapabilirsiniz. Hem sizi zorlamayacak hem de açık havada sporunuzu yapmanızı sağlayacak outdoor egzersizleri neler dersiniz? İşte size sıcak havada yapabileceğiniz outdoor egzersiz önerileri…

1- Doğa Yürüyüşü

yür

Outdoor spor denince akla ilk gelen egzersiz doğa yürüyüşleridir. Trekking adı verilen bu yürüyüşler belirlenen noktadan başlayarak belli bir rotada üzerinden belirlenen noktaya doğru yapılır. Belirlenen rotadaki şartlara göre yürüyüşün temposu zaman zaman yükselip düşebilir. Doğa yürüyüşlerinde doğru ekipmanlara sahip olmak önemlidir. Yürüyüş parkuruna uygun ayakkabı, yanınızda taşıyacağınız su, ilk yardım kiti ve yiyecek gibi şeyler için ağırlık yapmayan sırt çantaları tercih edilmelidir. Ayrıca bu spora özel tasarlanmış terletmeyen, ter emici gibi özelliklere sahip kıyafetler kullanmak performansınızı yükseltir.  Hem doğayla iç içe olacağınız hem de kaslarınızı çalıştırabileceğiniz bu spor sadece vücudunuza değil ruhunuza da iyi gelecektir.

2- Bisiklet Sürmek

bis

Bisiklet sürmek hem keyifli hem de oldukça sağlıklı bir spordur. Aynı zamanda yağ yakmanızı kolaylaştıran spor; sırt ağrıları, duruş bozuklukları gibi hastalıklar için de faydalı bir egzersizdir. Bisiklet sürerken bacak, kalça ve mide kaslarınızı aktif olarak çalışır. Destek sağlayan üst kaslar için de etkilidir. Bisiklet kullandığınız araziye göre kaslarınızın çalışma yoğunluğu değişir. Eğer düz bir zeminde kullanacaksanız daha hafif ya da patikaların olduğu engebeli bir arazide sürecekseniz kaslarınız daha etkili bir biçimde çalışacaktır. Her sporda olduğu gibi bisiklet sürerken de doğru ekipmanları kullanmak önemlidir. Kask, dizlik, eldiven gibi gereçlerin yanı sıra kullanılacak araziye uygun bisiklet tercihi sporunuzun daha konforlu olmasını sağlar.

3- Yüzme

yüz

Yüzme egzersizi neredeyse vücudun tüm kaslarını çalıştırır. Bu nedenle en yararlı sporlardan biridir. Havuzda, denizde ya da kanyonlarda yapabileceğiniz aktivitelerde yüzme stillerini ve nefes tekniklerini doğru kullanmalısınız. Serbest, sırt üstü, kurbağalama ve kelebek gibi farklı yüzme stilleri vardır. Serbest yüzme bu stiller içerisinde en hızlı olanıdır. Kollar sırayla ileriye ve geriye doğru çekilirken, ayaklar aşağı ve yukarı doğru hareket ettirilir. Sırt üstü ise serbest yüzmenin sırt üstünde yapılan şeklidir. Kurbağalama yüzme şekli biraz daha zordur. Kollar ve ayaklar çok iyi koordinasyonu çok önemlidir. Aynı kurbağa şeklinde elleri ensede, ayakları da birbirine birleştirerek ileri doğru atlama hareketi yapılır. Kelebek stilde ise yine eller birleştirilir, kurbağalamanın aksine ellerle değil belden kuvvet alınarak tüm vücut öne atılır. Yüzme yaparken kullanacağınız malzemeler uyumlu olmalıdır. Nerede nasıl yüzeceğinize bağlı olarak mayo, gözlük, bone gerekebilir. Mayonun kumaş özellikleri kullanılacağı yere göre değişir.

4- Sörf

surf

Sörf denizden kıyıya yaklayan dalgalar üzerinde denge sağlamaya çalışılan yüksek adrenaline sahip bir spordur. Hem eğlenceli hem de sağlıklı olan bu sporda uzun ya da kısa sörf tahtaları kullanılır. Tahtanın üzerinde kıyıdan yeterince uzaklaştıktan sonra gelen dalganın üzerinde akrobatik hareketlerle ilerlenen sporu güçlü rüzgarların ve dalgaların olduğu yerde yapmak gerekir. Bu doğa sporuna uygun birçok bölgelerde sırf bu spora yönelik eğitimler ve turlar bulunur.

Yapacağınız spora uygun ekipmanları Decathlon’da bulabilir, sporun tadını doyasıya yaşayabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.