Günümüzde birçok spor, bireysel olarak yapılmakta. Özellikle bireysel yapılan kardiyo antrenmanlarında ani nabız değişiklikleri ve nefes düzensizlikleri riski artabilir. Bu nedenle adeta bir koç gibi nefesinizi ve nabzını takip ederek sizi yönlendiren nabız ölçer, antrenmanlarınızda oldukça önemli bir rol oynar. Yaptığınız spordan maksimum verim almanızı ve nefesinizi doğru yönetmenizi sağlar. Nefes nefese kalmadan, doğru nabız aralığında yapılan antrenmanlar sporcuya çok daha keyif verir! Peki nabız ölçer hangi spor dallarında kullanılmalı?

Nabız Ölçerin Kullanıldığı Spor Dalları

Nabız ölçer kullanımı özellikle bisiklet, koşu, yürüyüş, yüzme ve ip atlama gibi kardiyo antrenmanlarda tavsiye edilmektedir. Kardiyo antrenmanlar kalp ritminizi ve nefesinizi hızlandırır. Ani nabız değişikliklerine yol açan, nefes düzensizlikleri yaratabilen bu spor türlerinde nabız ölçer kullanmak oldukça önemli farklar yaratır.

Webp.net-gifmaker (3)
Tüm koşu saatleri ve nabız ölçerler modellerimiz için tıklayın!

Nabız ölçer kullanmadan yapılan antrenman esnasında harcanan fazla efor nedeniyle nabzınız olması gerekenden hızlı atarak kalp ritminizin düzenini bozabilir. Nabzınızın hızlanması, nefesinizin kesilmesine yol açar ve antrenmanınızı verimsiz hale getirir. En doğru nabız aralığında antrenmanınızı keyifle sürdürebilmenizi sağlayan nabız ölçer, verimli bir spor deneyimi sunar. Peki, nabız ölçer kullanımında dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? Nabız ölçer saati en etkili biçimde kullanmak için neler yapılmalıdır?

Hedef Aralığı Belirleme Özelliği

Nabız ölçerden etkili biçimde faydalanmak için antrenmanınız esnasında nabız değerlerinizi takip ederek hangi aralıkta doğru ve düzenli nefes alıp verdiğinizi tespit etmelisiniz. Ardından belirlemiş olduğunuz nabız değerlerinizi (BPM değerinizi) nabız ölçer saatinizde hedef aralığı olarak ayarlayabilirsiniz.

8301827_012.jpg[-1_-1xoxarxbg(white)]

Tüm nabız iniş çıkışlarınızı gerçek zamanlı olarak takip ederek daha kontrollü bir spor deneyimi yaşayabilirsiniz. Nefesinizi doğru yöneterek verimli bir antrenman yapmak çok daha keyiflidir! Nefes yönetimi sağlandığında daha az yorulur ve ciğerlerinizi tam kapasite ile kullanabilirsiniz.

Gerçek tarih ve saat ile çalışan nabız ölçer saatinizi alarm kurmak için de kullanabilirsiniz. Böylece arzu ettiğiniz aralıklarla antrenmanlarınızı sürdürebilir ve planlayabilirsiniz.

Nabız Ölçer Modelleri

Nabız ölçer modelleri arasında, çeşitli teknik özellikleri barındıran farklı ürünler yer alır. Kol saati biçiminde tasarlanan modeller genellikle BPM değerinizi ölçmenin yanı sıra kronometre özelliğine de sahiptir. Bu modeller; hedef aralığı ayarlama özelliği, yoğunluk düzeyi göstergesi gibi koçluk işlevlerine de sahiptir. Bluetooth ile veri aktarım özelliğini de barındıran nabız ölçerinizi smart phone veya GPS saatiniz ile bağlayabilirsiniz. Kol saati biçimli olarak tasarlanan nabız ölçer modellerinde kol saatinin su geçirmezlik seviyesi 5 ATM düzeyindedir. Bu özellik sayesinde yüzme sporunda bu ürünler rahatlıkla tercih edilebilir. Göğüs kemerlerinde ise su geçirmezlik düzeyi 1 ATM değerindedir, su sıçramaları için dayanıklıdır.

Bazı nabız ölçer saat modelleri ile önceki 5 koşu seansınızın bilgilerini görüntüleyebilirsiniz. Yakmış olduğunuz kalori, ortalama kardiyo ve koştuğunuz sürenin verilerini izleyerek gelişiminizi takip edebilirsiniz. Sonraki koşu seanslarınızı programlarken de edindiğiniz bu verilerden faydalanabilirsiniz.

Kol saati biçimindeki nabız ölçer saatler, ortamdaki ışığı yansıtan bir ekranla tasarlanmıştır. Bu özellik sayesinde gündüzleri de kolaylıkla görünür. Gece kullanımı esnasında ise düğme aracılığıyla ekranı aydınlatabilirsiniz.

İnterval Antrenman Programı

Klasik antrenmanlara göre daha kolay ve hızlı kalori yakmanızı sağlayan interval antrenmanlar metabolizmanızı hızlandırır. Hızlanan metabolizma gün boyu yağ yakmanıza yardımcı olur. Belirli sürelerde, hızlı ve yavaş tempoda egzersiz yapmak, kaslarınızın daha sağlam olmasını sağlar. Bazı nabız ölçer saat modelleri, interval program yaratmanıza olanak tanır. Isınma-hareket-dinlenme-gevşeme aşamalarını planlayarak nabız ölçer saatinizde programlama yapabilirsiniz. Kişiye özel olarak tasarlanabilen bu program sayesinde metabolizmanıza en uygun antrenman düzenini yaratabilirsiniz.

Decathlon’daki nabız ölçer saatleri görmek için tıklayın!

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.